Yoga en accomodatie

Hoi allemaal!!

Ik ga een maandje bali boeken Juli/augustus 2010.
Ik wil daar van alles gaan doen , maar ik wil ook heel graag fanatiek yoga beoefenen. Wie heeft er ervaring mee? Ik vind losse lessen opzich ook goed, als het maar niet teveel kost.
Ik heb wel al een peperdure yoga-retreat week gevonden maar dat vind ik echt veelste duur.
Ik zoek eigenlijk gewoon iets bij de locals…

En is het nodig om mijn accomoadtie al te boeken, liever doe ik het op de bonnefooi, maar ik ga wel in juli/augustus is het dan misschien allemaal VOL?

Groetjes Mareille:vak02:

Qua accomodatie hoef je je geen zorgen te maken, er zijn voldoende plekken om te overnachten dus dingen zitten niet zo snel vol. En wanneer je in het ergste geval niet terecht kan bij de slaapplaats van je eerste keus, dan hebben de buren wel ruimte.

Yoga bij de locals? Ik ken zeeeeeeeer weinig volwassen Balinezen die aan yoga doen (slechts eentje om precies te zijn). En ik ben dan ook geen plekken tegen gekomen waar les gegeven wordt. Mensen gaan naar de tempel om te bidden en te mediteren, maar hierbij zit men gewoon op de knieen (of desnoods in kleermakerszit). Dus niet in allerlei posities zoals die bekent zijn binnen de yoga.

Soms krijgen kinderen wel yoga lessen op de basisschool, maar daar kun je als tourist over het algemeen niet aan mee doen. (Bovendien is hun lenigheid - en daarbij hun niveau - niet te vergelijken met een westerling.)

Niet echt het antwoord wat je wilt horen, waarschijnlijk. Maar yoga en meditatie als te vinden is in bv India kent Bali niet.

helemaal eens met Jenny. Spotgoedkope accomm overal volop. Yoga is gewoon geen ding in Indonesia-en ook nooit geweest. Maar misschien is het welk een gat in de markt: klagen over ‘‘stres’’ is wel erg Indonesies.
Hier in Thailand-anders als veel mensen schijnen te denken-ook niet. Mediteren wel-dat zit zelfs in het basisschoolprogramma. Maar omdat er zoveel zoekende jonge westerlingen zijn hebben op de plekken die ze vooral bezoeken diverse Indiase ‘‘guru-masters’’ wel duurbetaalde cursussen opgezet.
Weet je-ik verbaas me zelf altijd weer hoe weinig mensen blijken af te weten van dingen die ze blijkbaar zo interesseren…

allebei reuze bedankt voor het meeedenken en reageren!
India is inderdaad echt the place to be voor yoga, maar mijn yoga lerares in Nederland is in aanraking gekomen met yoga ruim 10 jaar geleden in Bali.
Vandaar dat ik toch ging denken , hey misschien zijn er meer toeristen die dat hebben meegemaakt… en hun ‘guru’ willen aanprijzen…:chin:

Hoi Mareille,

Ik ben net terug van meer dan 3 maanden indonesie. De laatste maand heb ik in Ubud (Bali) gezeten. De place to be voor yoga en meditatie. Er zijn daar twee scholen: the yogabarn en de intensive flow. hier wordt een breed scale aangeboden van lessen en workshops. Daarnaast zit er 1 ashram in ubud waar je retreats kunt volgen. Ik ben alleen de naam vergeten. Ik weet dat Aura Hotel met de ashram samenwerkte. via de yogabarn kun je ook retreats volgen, maar ik vind het prijzig. en als je wil kun je zelf ook elke dag yoga gaan volgen.
Er zijn voldoende accomodaties. Soms kan het in de zomermaanden erg druk zijn, dus als je iets specifieks wilt, is het misschien wel slim om te reserveren van te voren. Je kunt er ook gemakkelijk huizen huren.
Ga zeker langs bij Kafe (Jalan Hanoman). Achterin dit cafe/restaurant hangen allerlei adverteties wat er allemaal te doen is op gebied van persoonlijke ontwikkeling en dergelijke. In Kafe komen sowieso ook veel mensen die bij de yogebarn en de intensive flow komen. Altijd gemakkelijk. En het is nog lekker ook!
Ik wens je heel veel plezier!

Groetjes,
hanne