Misschien hebben we niet de verstandigste beslissing genomen, maar wegens werk-omstandigheden kon het echt niet anders… eind april tot begin mei vertrekken we naar het Noord-west gedeelde van de USA met vertrek in Denver.
Volgens mijn planning ben ik in de omgeving van Yellowstone op de maandwisseling april-mei.
Na wat opzoekwerk op de site van yellowstone NP zie ik dat er in het park voor deze periode geen overnachting mogelijk is
Nu dacht ik via NorthEast entrance het park binnen te rijden en dan te overnachten buiten de North entrance
De dag erna : binnen rijden North en eruit aan de West entrance.
De dag daarna : binnen aan de West eruit aan via de South Entrance.
Volgens hun site zijn de ingangen het gehele jaar open, maar kan ik door het park van de ene naar de andere ingang, dat is eigenlijk mijn vraag ?
Zoniet, wat kan ik dan doen ? Als deze ingangen allemaal open zijn, wat is dan de mogelijkheid… binnenrijden en that’s it ?
De weg van de north entrance naar Cooke City wordt onderhouden maar je kan vanaf de andere kant Yellowstone niet binnenrijden. Beartooth Pass zal gesloten zijn en Chief Joseph hw wordt wel onderhouden maar vanaf de connection met Beartoorh hw naar Cooke City heb je een snowmobile nodig. Ook de zuidelijke route van Cody naar Yellowstone is hoogstwaarschijnlijk nog gesloten. Ik kan niet veel meer zeggen dan op de website al vermeld staat.
hmmm, ziet er dus niet goed uit Wat is het beste dat ik dan kan doen om er iets van te maken in die 3-4 dagen dat ik in de omgeving ben ? Dus de vraag is eigenlijk… kan je daar je tijd dan vullen ?