Workingguest gezocht: werk in Tromso Mini Zoo in Noorwegen

Voor allen die een supergoede werkplek in noorwegen zoeken. Je krijgt 1000 kroner per week betaald en daarbij vrije kost en inwoning. Het is zo’n 15 km buiten tromso. Ze vragen wel iemand met veel ervaring met paarden. Want in de winter word verwacht dat je mee kunt helpen met paardrijlessen. Daarnaast help je mee met verschonen van stallen en het verzorgen van dieren. In de weekende is de boerderij geopend voor bezoekers en help je met begeleiden en ontvangen van bezoekers, het verkoop van wafels en warme drank. Ik ben nu zelf workingguest hier en heb het erg naar mijn zin.

De omgeving is prachtig en er is veel te doen met zo’n grote stad in de buurt. Ook het uitgaansleven is super. Daarnaast kun je genietne van het noorderlicht! Voor meer informaite neem contact op met mij of neem een kijkje op de site:
http://tromsominizoo.com/index.php/1460101

Je word in gezin opgenomen en het is een supermooie ervaring en goede manier om de noorse cultuur te leren kennen.

Hoi simple23,

Ik reageer op joun bericht, mijn Noors is niet zo goed :slight_smile:

Ik ben naar de mogelijkheid aan het kijken om volgend jaar voor 2 á 3 maanden naar het buitenland te gaan en ergens te gaan werken tegen kost en inwoning. Het liefst zou ik op een boerderij werken met paarden.
Ik rij zelf vanaf mijn 7e, ik ben nu 22. Daarnaast heb ik een eigen paard gehad en altijd veel met paarden gedaan. Ervaring genoeg denk ik dus!

Ik ben heel benieuwd in welke tijden van het jaar ze vrijwilligers nodig hebben, voor welke periode en wat de werkdagen/-tijden etc zijn.
Spreken ze gewoon Engels?

En misschien kan jij mij een indicatie geven van de kosten van het vliegticket?

Ik ben heel benieuwd, het klinkt heel goed namelijk.

Iris

heey,

Luek dat je reageert! Dit berichtje van mij was al wat ouder en op dit moment hebben ze tot december niemand nodig daar, maar waarschijnlijk volgend jaar wel weer :wink: Dat kan ik wel even voor je navragen.

Wil je specifiek naar Noorwegen? Want je kunt ook in ierland en zwitserland op boerderijen met paarden werken. workaway.info is een site waar je ni hele wereld vrijwilligerswerk kan vinden, maar dan sit meestal alleen kost en inwoing vergoed.
Via travelactive.nl en activityinternational.nl kun specifiek op een boerderij werken in zwitserland of noorwegen. kost wel ook geld om eraan mee te doen, maar omdat je ook wat verdiend gedurende je werk verdien je dat terug. en vaak ook de vlucht.

Ik heb zelf twee keer gedaan via activityinternational en was top ervaring. daar vind je ook werktijden, meestal 35 uur in de week en 1,5 dag vrij. Je leert de cultuur kennen en gaat meestal gwoon mee met wat je gastgezin doet. Ze spreken in noorwegen iig ook super engels, dus tis geen rpobleem als je de taal niet kent. Als je meer vragen heb, mail me maar gwoon :wink:

groetjes!

Wauw dit klinkt geweldig!
Ik zou dit heel graag samen met mijn vriend doen, zou dat mogelijk zijn?
Ik heb inmiddels zo’n 13 jaar ruime ervaring met paarden rijden, verzorgen etcetera. Mijn vriend heeft eigenlijk weinig ervaring met paarden maar kan wel heel hard werken;)

Heb jij enig idee of dit uberhaupt nog een optie voor ons is en zo ja, wanneer ze eventueel weer mensen nodig hebben?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Lisette.