Graag zou ik voor een jaartje naar Noorwegen gaan om te werken.
Het liefst zou ik werken op een walvis safari, Toeristen mooie spots laten zien en mezelf natuurlijk ook. Of een vissers boot of iets in die zin
Weet iemand of daar werk in is, ik heb heel internet al afgespeurd maar ik kom maar niet veder. Is mijn droombaan niet mogelijk, weten jullie dan misschien ander werk wat je kan doen in Noorwegen, het liefst dan in de bergen.
Ik werk nu zelf momenteel voor 3 maanden in noorwegen in Tromso Mini Zoo. Via activity international en travelactive kun je voor boerderijwerk en toeristenwerk inschrijven. Maar toeristenwerk is meestal alleen in de zomer.
als je toeristenwerk ook in de winter wil doen, moet je al snel denkne aan werk met sledehonden en in skigebieden.OP deze site :http://www.lyngsfjord.com/ zag ik laatst dat ze mensen zochten, dus daar kun je ff kijken. Ik zelf heb een walvissafari in Andenes gedaan. Je kunt ze natuurlijk altijd mailen, maar ik denk dat niet heel realistisch is dat ze daar iemand voor een heel jaar kunnen gebruiken zonder diploma’s. Maar je kunt natuurlijk altijd proberen, nee heb je ja kan je krijgen.
Als je mer over noorwegen wil weten of tips, vraag maar raak. Ik heb voorheen 8 maanden in noorwegen gezeten en gewerkt en nu wederom 3 maanden. Daarnaast ken ik een vriend die naar noorwegen is geemigreert om heir te werken, dus vragen zijn welkom!
Het is alleen voor iemand uit europa maar toegestaan 6 maanden te werken. Behalve als je als aupair wil werken dan kan het langer. Maar jek unt na 6 maanden even terug naar nederland en dan mag je wer 6 maanden.