Je WHP moet je inderdaad in Canada bij de immigratie dienst ophalen, je krijgt in NL alleen n brief met alle info opgestuurd.
waar zit zo’n immigratiedienst eigenlijk???
want voor zover ik heb gehoord kun je m op het vliegveld al ophalen.
maar ben eerlijk gezegd best wel blij te weten dat dit niet nodig is.
De immigratie dienst in Vancouver zit inderdaad op t vliegveld, ze hebben n ingang in de aankomst hal. Met de nieuwe skytrain kost het je ongeveer 40min + $5 van downtown
Hoi Kooz,
Het WHP krijg je ‘officieus’ thuisgestuurd. Het is een brief dat je aan de Canadese autoriteiten moet overhandigen om een Visum in je paspoort te krijgen. Dat neem je dus mee naar Canada en wanneer je van het vliegtuig stapt ga je in een apart rijtje staan (vaak een stuk korter dan waar de andere passagiers in staan) om de formaliteiten te regelen. Tip: maak geen grapjes met die douaniers. Het zijn humorloze mensen die het je graag ietsje moeilijker maken dan nodig. Jep, dat vond ik al snel uit, haha!
Dit WHP visum kun je inderdaad ook later ophalen. Je mag alleen niet werken (noch solliciteren) voordat je het hebt. Maar da’s logisch.
Ik hoop voor je dat je het WHP snel krijgt! Wij wonen nu sinds bijna 6 maanden in Vancouver. Echt een prachtstad in een prachtland. Succes!
Fijne jaarwisseling!
Ivo
(foutje)
Beste mensen van het forum,
we zijn nu een paar weken verder ( ik heb niet stil gezeten hoor haha) en ik ben voorplan om in de zomervakantie naar canada te gaan ( ook mede voor de stage later op het jaar )
alleen ik heb hier een paar vragen over.
ik kan bij mensen terecht waar ik onderdak heb, daarvoor moet ik wel werken voor hun familie bedrijf, heb ik dan even goed een whp nodig ?
mijn reis begint in torronto en reis verder met de bus naar vancouver,dus ik kan de terugreis niet plannen van te voren, kan ik met een enkele reis het land in komen ?
nu eindelijk mijn laatste vraag hahah,
hier thuis (Nederland) heb al een heel wat huiswerk gedaan maar zonder resultaat, jullie weten dat ik als scheepsinteur stage wil gaan lopen in canada (liefts rond vancouver),ik weet dat er geen nederlands scheepsinteurbedrijven zijn in canada maar ik weet dat er veel Nederlanders zijn geëmigreerd richting canada,ik hoop incontact te kunnen komen met een Nederlander die werkzaam is in de scheepsbouw,
is er misschien een soort Nederlandse vereniging/bond in canada ? waar ik deze vraag kan stellen,misschien is iemand hier lid van wereldwijzer die werkzaam is in de jachtbouw ? of hebben jullie tips.
ik stel deze vraag omdat mijn engels communicatie niet mijn sterkte punt is
en communicatie blijft een belangrijk middel in de scheepsbouw.
Heel erg bedankt alvast voor alle moeite en waardeer het heel erg,
Met vriendelijke groet,
Tim :hihi:
hey tim
ik vertrek zelf ook naar toronto.
en weet ook nog niet wanneer ik terug vlieg.
maar ik heb een ticket geboekt bij air canada.
ik vlieg 13 mei op toronto.
en heb de ticket terug geboekt voor 16 dec vanaf vancouver weer terug.
alleen als ik meer weet verzet ik die vlucht naar een andere datum.
zal waarschijnlijk mei volgend jaar worden.
dat scheelt erg veel met een enkeltje.
maar als je per see een enkeltje wil boeken dan moet je een visum hebben
groetjes jasper
beste jasper
heel erg bedankt voor het mee denken, ik wist helemaal niet van deze functie af,
nu heb ik weer een zorg minder, we denk je hebben meerdere vliegtuig maatschappijen deze functie (multicity)
omdat zover als ik kan zien heeft alleen air canada dit.
hopelijk kunnen jullie me ook helpen voor de andere vragen omdat ik sta vanuit Nederland machteloos.
heel erg bedankt alvast
gr Tim
hey tim
graag gedaan hoor.
er zij nog wel meer vliegmaatschappijen die dat ook wel doen, maar daar heb ik me niet echt in verdiept.
en helaas kan ik je niet verder helpen.
ik zit ook nog aan de verkeerde kant van de oceaan