Woning St. Maarten

Hallo allemaal,
Op een paar formaliteiten na lijkt het er op dat ik begin juli aan de slag kan op St. Maarten. Ondanks dat mijn nieuwe werkgever mij kan helpen met alle voorkomende zaken en uitdagingen die ik daar tegen ga komen, wil ik het liefst zoveel mogelijk zelf proberen te regelen. 1 van de dingen is natuurlijk geschikte woonruimte. Samen met mijn vrouw zoek ik een 3 kamer woning in een nette rustige omgeving. De vraag is wat mij dat gaat kosten per (gemeubileerd of ongemeubileerd)
gr,
Ton

Hoi Ton en Antoinetta,

De prijzen zijn erg gevarieerd. Een optie is om b.v eerst in het Tamarind te gaan. Het Tamarind is een hotel/appartementencomplex. Sommige mensen wonen er ook permanent. Dat doen veel mensen die hier net komen en van daaruit gaan ze op zoek naar geschikte woonruimte. Geschikte woonruimte is ook best moeilijk en de prijzen kunnen varieren van 800 dollar (studio of 1 slaapkamer-app.) tot wel 2000 dollar voor een 3 kamer-app. Ook is het natuurlijk afhankelijk in welke buurt je zit. Ik weet niet of je al eens van het Tamarind hebt gehoord, voor meer info kun je kijken op www.tamarindhotel.com . Wij wonen nu sinds 1 okt 2005 op het eiland en het bevalt ons ontzettend goed!!!

Groetjes Rena

hey ton en antoinette,

Op dit moment woon en werk ik op st maarten en ik ben redelijk geschrokken van de prijzen die ze hier vragen voor appartementen. Zelf woon ik in het Franse gedeelte en woon in een resort twee slaapkamerappartent 2 bdkmrs gastentoilet balkon gemeubileerd voor 1400 euro per maand. Er komen ook steeds meer dingen vrij omdat het seizoen een beetje aan het aflopen is als je wil kan ik wel voor je rond kijken als je me precies verteld waar en wat je wil

groetjes coby