Woning gezocht tot maximaal 2100 Naf

Hallo allemaal,

Mijn partner en ik vertrekken eind augustus 2011 voor een jaar naar curacao. Mijn partner is werkzaam bij de Nederlandse marine en wordt voor een jaar geplaatst op curacao.

Wij zijn opzoek naar een woning/appartement voor maximaal 2100 Naf/800 euro per maand. Wie kan ons verder helpen?

Dankjewel

Groetjes Isabelle

Voor dat bedrag kun je meer dan genoeg vinden. Om te voorkomen dat je ergens komt te zitten waar je absoluut niet wilt zitten kun je het beste ter plekke zelf even zoeken.
Hoe zit het trouwens met jullie sponsor ?
Is dat afgeschaft ? Of nog steeds alleen voor 3 jaars plaatsing.
Het was te doen gebruikelijk dat iedereen een sponsor krijgt die jou helpt bij het regelen van alle zaken op het eiland en die gaat dus ook appartementen en huizen bekijken.

Zou je bv in de buurt van Jan Thiel komen te zitten dan mag je iedere dag in de file op weg naar Parera oftewel niet in de richting van Jan Thiel gaan wonen.
En zo zijn er wel meer plekken waar je beter niet kunt zitten wanneer je iedere dag naar Parera moet.

Hallo,

Heel erg bedankt voor de informatie. Wij hebben nu een leuke bungalow gevonden in de Penstraat dit ligt in Punda, ik vroeg mij af of jij ook wist of dit een goede buurt was?

Van defensie zelf hebben we daarover nog niets gehoord daar zijn we nu mee bezig.

Alvast bedankt

Groetjes,

Isabelle

In de Penstraat ???

De Penstraat is niet in Punda, is meer de verbindingsweg van Punda naar, zeg maar, Mambo Beach. De Penstraat en de Oranjestraat (erachter) zijn min of meer de slechtste straten van deze buurt, dus of je daar nu wilt gaan zitten ?
Een goede kennis van mij is in de Penstraat, bij het sluiten van zijn restaurant, overvallen en vermoord. En ook gasten van Avila Beach worden met enige regelmaat overvallen wanneer ze van Punda terug naar Avila lopen.
Men is wel bezig met het opknappen van de buurt, maar dat zal nog een jaar of 4 tot 5 duren eerdat de veiligheid zo is hersteld dat je er 's avonds veilig kunt lopen.

Op Pietermaai zijn ook appartementen te huur, maar die zouden wel eens te duur kunnen zijn.

Nogmaals, mijn advies zou zijn om je nu niet vast te pinnen op 1 appartement. Huur gewoon iets goedkoops voor de eerste week en ga dan op zoek wanneer je er bent.

Mocht je van de marine alsnog een sponsor krijgen laat die dan wat appartementen bekijken en foto’s opsturen. Er gaan in die tijd ook velen van de Marine weer naar Nederland, dus hun appartementen komen vrij, wellicht dat je er eentje kunt krijgen en zij kunnen je ook vertellen hoe de buurt is, of het redelijk te rijden is in de ochtend. Bovendien wonen veel Marine mensen bij elkaar en gaan dan gezellig carpoolen. Zo hebben de partners die achterblijven dan overdag de auto en zitten die niet opgesloten in huis.

Er is nog meer dan genoeg tijd, dus stort je niet op het eerste de beste wat je tegenkomt. En misschien geen leuke opmerking voor de huiseigenaren alhier…het meeste wat hier wordt aangeboden (en dan met name aan de stagiaires) is verschrikkelijk duur !!! Wanneer je een paar maanden op het eiland bent heb je meestal geen keus, maar wanneer je een jaar blijft kun je een mooi huis huren voor het geld wat jullie willen besteden.
Maar onthou altijd dat je op Curacao voornamelijk buiten leeft, je hebt dus niet veel ruimte in huis nodig. En …hoe kleiner de slaapkamer, hoe makkelijker koel te maken met airco, dus ook lagere elektriciteitskosten.

Hallo, ja het is waar dat penstraat s’avonds geen echte veilige buurt is,het is wel dichtbij de marinebasis maar dat is ook alles.
Janthiel komt je in de file te zitten tenzij je 6 uur van huis weg wilt.
Als je een beetje centraal wilt wonen dan moet je aan de rand van otrobanda wonen waar je alle kanten op kan.
Tijdens mijn stage verbleef ik in St.Helena en dat was een mooi plekje,aardige mensen en een echte volksbuurt. Carnavals parade was op de hoofdweg.
Volgens mij hebben ze een site iets van :gezelligestagiairehuiscuracao.com
Succes ermee ,doei

www.curakamers.com heeft veel huizen

Het lijkt me dat Isabelle het stadium van de hokjes van de stagiaires enigzins is ontgroeid. Wanneer je voor de Marine komt zoek je toch wat meer luxe en privacy.

Momenteel staat er meer dan genoeg te huur voor rond de 2000 NAF.

Kijk maar even op

Staan alle makelaars op vermeld
of
http://www.viavia.net/online.html/online.html

Hoi Isabelle,

Wij vertrekken in juli voor drie jaar voor defensie. Hebben jullie niet die lijst van bureau huisvesting gekregen met daarop huizen die vrij komen of al vrij zijn? Wij hebben uit die lijst allerlei mensen een mail gestuurd en toen is het balletje eindelijk gaan rollen. Het is wel lastig hè zo op afstand???

Misschien komen we elkaar nog tegen!

Succes in ieder geval met alle voorbereidingen!

Groetjes

Wij hebben op de Santa Rosaweg 2 appartementen te huur. Mocht u interesse hebben, kijk dan op:

Met vriendelijke groeten,

Nicole

Hi, er is per 1/5 een ruime woning, 3 slaapkamers beschikbaar in de wijk Curasol, rustige wijk, safe en netjes.
Huur is 1.500,- excl per maand, ongemeubileerd. Liefst langverblijvers. Voor meer info/foto’s mail gerust geheel vrijblijvend naar roxsha@yahoo.com

Aan iedereen die hier zijn appartementen probeert te promoten…

Mocht het niet zijn opgevallen…Isabelle zoekt een appartement per EIND AUGUSTUS en niet per 1 Mei of ergens in die omgeving.

Kan me niet voorstellen dat iemand zijn appartement leeg gaat houden tot eind augustus in de hoop het dan te verhuren. Reageren of je appartement nu aanbieden lijkt me dan ook redelijk zinloos.
Maar goed, dat is dan weer mijn mening.

Hi, er zijn mogelijk meer lezers die ook huisvesting zoeken:-)