Appartementen studenten/vakantiegangers

Na een fantastisch verblijf van 5 maanden bij “fun in the sun appartments” op Curacao, raad ik een ieder die stage gaat lopen, tijdelijk huisvesting zoekt of vakantie wil vieren aan om hier te verblijven. De appartementen zijn zeer netjes en uitgerust met airco.

www.funincuracao.com

Het ligt zeer centraal in Salina aan en ligt 5 min van contiki, mambo beach en sea aquarium. Wil je meer weten over mijn ervaringen, neem gerust contact met mij op door een prive bericht te sturen.

Groetjes Thomas

Ik zie geen prijzen, het enigste wat ik zie staan is dat het 85 naf is per dag voor 2 personen.
Ik zie nergens een prijs voor een hele maand.

Wat is de prijs voor een maand?

Bij verblijf voor lange tijd is het niet de gebruikelijke 85Nafl per dag voor 2 personen, maar een gereduceerd tarief. Het duurste appartementen kost om en nabij de 1300Nafl. incl water, stoom, 1x schoonmaken per week en gratis kleidingwas faciliteiten per maand, maar je kan beter zelf even navragen hoe veel de kosten nu precies zijn.

Nu weet ik dat er ook twee iets kleinere appartementen staan en daar zou je ook eens naar de kosten kunnen informeren.

Hoi Zwaard

Bedankt dat je dit even meld. Maar ik ben wel heel benieuwd hoeveel jij per maand hebt betaald. Want als ik zo die prijzen zie wordt ik eerlijk gezegd niet echt vrolijk. Zou graag het tarief willen weten wat jij hebt betaald.

Ik heb zo’n appartement gereserveerd vanaf 23 augustus… met nog n meisje…

we zijn 1280 naf p/maand kwijt… dus das 640 pp. (300 euro)… in vergelijking met de studentenkamers op curacao (10m2) vind ik dit eigenlijk wel mee vallen…! En volgens mij zijn ze wel geschikt voor 4 personen… dus als je het app. dan met meerdere personen betrekt zal het altijd goedkoper zijn…

Neem anders eens een kijkje op www.casacama.com, hier staan kamers op vanaf 255 euro per maand en woningen beginnen rond de 400 euro per maand.

Verder is er momenteel een leuke prijsvraag waarbij je 2 tickets naar Aruba kunt winnen!!

wij gaan in december terug naar CUR en nemen een stuk of 6 grote tuinhuisje mee varierend tussen de 12m2 en 25m2 dieik dan ga inrichten als studenten huisjes met een centrale keuken en badkamer ook voor vakantiegangers zijn de huisjes bestemd maar vvoral wordt het een low budget set up ,ik zal van tijd tot tijd een posting doen om meede te delen hoe of wat en waneer de huisje klaar zijn voor verhuur
De planning is om in febuari oparationeel te zijn dus heb je al plannen laat het me weten je kan me mailen op [EMAIL=“patricia75_5@hotmail.com”]patricia75_5@hotmail.com

Ik denk niet dat ik me niet veilig ga voelen in een tuinhuisje. Met alle respect maar het is niet voor niks dat zoveel woningen beveiligd zijn met hekwerk van buiten. Hoe waarborgen jullie de veiligheid?

leg mij eens uit wat het verschil is tussen een apartement van blokken en een schuifdeur en een tuinhuisje ???
Het zijn niet de kleine tuinhuisjes maar huisjes van 5x5
Het terein heeft al een hoge muur en de plaatsing van de huisjes speelt ook een rol
Maar geen enkel vakantie verblijf waar ook ter wereld kan je veiligheid waarborgen kijk alleen maar naar libanon wat tot vor kort een populaire vakantie besteming aan het worden was en waar iedereen halsover kop het lanmd moet ontvluchten
Zoiets kan morgen ook gebeuren op CUR ,maar dat soort dingen heb je niet in de hand
Ik ken CUR goed genoeg om ook te zeggen dat er plekken zijn waar studenten en toeristen worden gehuisvest waar de veiligheid onder de maat is bv bij carmabi ,daar kan iedereen zo binnen lopen (of zwemmen ) maar ik heb nog nooit gehoord dat er daar wat werd gestolen of wat dan ook ,en ook daar is er geen alarm of bewaking en zo zijn er nog meer plekken

Hoi Patricia,
Er is geen enkele reden om jou hoe dan ook om welke reden dan ook aangevallen te voelen want dat is niet nodig, maar zo komt het wel bij mij over! Ik ben op Curacao geboren en getogen, juist omdat ik daar mijn hele leven heb gewoont hecht ik veel waarde aan veiligheid.

leg mij eens uit wat het verschil is tussen een apartement van blokken en een schuifdeur en een tuinhuisje ???

Ik ga jou het verschil niet uitleggen tussen een appartement van blokken en een schuifdeur en een tuinhuisje omdat dat voor mij simpelweg geen verschil maakt.

Het zijn niet de kleine tuinhuisjes maar huisjes van 5x5
Het terein heeft al een hoge muur en de plaatsing van de huisjes speelt ook een rol

Wat voor rol speelt de plaatsing van de huisjes? een hoge muur weerhoud geen enkele inbreker, daarom zijn bijna alle huizen omgeven door hekwerk!

Maar geen enkel vakantie verblijf waar ook ter wereld kan je veiligheid waarborgen kijk alleen maar naar libanon wat tot vor kort een populaire vakantie besteming aan het worden was en waar iedereen halsover kop het lanmd moet ontvluchten
Zoiets kan morgen ook gebeuren op CUR ,maar dat soort dingen heb je niet in de hand

ONZIn dat geen enkel vakantie oord veiligheid kan waarborgen. natuurlijk kunnen zich altijd en overal calamiteiten voordoen maar elk fatsoenlijk oord MOET en KAN veiligheid waarborgen aan zijn gasten. Ik denk dat je het woord ‘‘waarborgen’’ verkeerd intrepeteerd. Het kan toch niet zo zijn dat ik op vakantie ga in een 5 sterren hotel en dat ze tegen me zeggen ‘‘ja, sorry mevrouw maar de veiligheid kan helaas niet gewaarborgd worden hier’’. Ik denk dat je snel weg bent. dat jij Libanon erbij betrekt vind ik heel vreemd, Libanon verkeerd op dit moment in oorlog, ik snap het verband niet wat jij trekt. Het gaat mij erom dat je toeristen niet in tuinhuisjes kunt laten slapen zonder enige beveiliging!!! Wat heeft oorlog hiermee te maken? Al die herwerken zijn er niet voor niets geplaatst! En ONDANKS al die voorzorgsmaatregelen wordt er nog steeds ingebroken. Dus ik mag hopen als je je tuinhuisjes neerzet daar goed over nadenkt.

Ik ken CUR goed genoeg om ook te zeggen dat er plekken zijn waar studenten en toeristen worden gehuisvest waar de veiligheid onder de maat is bv bij carmabi ,daar kan iedereen zo binnen lopen (of zwemmen ) maar ik heb nog nooit gehoord dat er daar wat werd gestolen of wat dan ook ,en ook daar is er geen alarm of bewaking en zo zijn er nog meer plekken

Ik ben blij dat je Curacao goed kent, alleen ik ben bang nog niet goed genoeg. Wat hebben wij ermee van doen dat er accomodaties zijn waar de veiligheid te wensen over laat? Daar gaat het niet om. Dat is daar nooit wat is gestolen, heel knap, ik zou het alleen niet te hard roepen, het is alleen afwachten hoe lang de pret duurdt. Er zijn ook genoeg accomodaties die wél een de veiligheidseisen voldoen, laat ik dat er ook maar duidelijk bij zeggen.

Ik vind dit heel jammer als ik dit lees weet je dat. Hoe onwetend er hiermee wordt omgesprongen. Curacao is geen Nederland mensen. Hier kan je misschien met open raam en deur slapen maar dat kan je daar niet doen. Veel mensen zijn zo laks, ze denken dat als ze daar een paar keer zijn geweest of een jaar hebben gewoont het eiland wel kennen, helaas zijn er heel wat bedrogen uitgekomen. Mijn boodschap is alleen wees AUB niet zo laks en denk niet ‘‘het overkomt mij toch niet’’!!!
Het is voor mij ondenkbaar dat ik in een tuinhuisje zou gaan slapen, dat is mijn persoonlijke mening. Voor mij zou het risico te groot zijn.

Patricia75,

Gefeliciteerd en succes met jullie plannen!
Als eigenaar/beheerder van een appartementencomplex kan ik je vertellen dat het ontzettend leuk werk is, maar ook erg zwaar werk.
Ik hoop dat het snel mag lukken bij jullie.
Ik begrijp Daisy echter heel goed. De Antillen (en met name Curacao) hebben in NL een slechte naam qua criminaliteit en veiligheid. Als iemand bij je wilt boeken dan is dit 1 van de eerste vragen. Dus het kan een tip zijn om alvast te bedenken hoe je inderdaad de veiligheid van je gasten denkt te kunnen waarborgen. Let op, Daisy (en ik) zeggen niet “garanderen”, want dat kun je inderdaad nergens. Maar je moet wel maatregelen nemen ivm veiligheid. Zij het dmv tralies, alarm systeem, security guards, prikkeldraad, noem maar op.
En ook eerlijk naar je potentiele gasten - als het low budget is, dat ze ook low budget faciliteiten moeten verwachten. Zo voorkom je teleurstellingen of dat mensen voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
Succes en hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen!

Isa
www.de-plantage.com