Hoi Patricia,
Er is geen enkele reden om jou hoe dan ook om welke reden dan ook aangevallen te voelen want dat is niet nodig, maar zo komt het wel bij mij over! Ik ben op Curacao geboren en getogen, juist omdat ik daar mijn hele leven heb gewoont hecht ik veel waarde aan veiligheid.
leg mij eens uit wat het verschil is tussen een apartement van blokken en een schuifdeur en een tuinhuisje ???
Ik ga jou het verschil niet uitleggen tussen een appartement van blokken en een schuifdeur en een tuinhuisje omdat dat voor mij simpelweg geen verschil maakt.
Het zijn niet de kleine tuinhuisjes maar huisjes van 5x5
Het terein heeft al een hoge muur en de plaatsing van de huisjes speelt ook een rol
Wat voor rol speelt de plaatsing van de huisjes? een hoge muur weerhoud geen enkele inbreker, daarom zijn bijna alle huizen omgeven door hekwerk!
Maar geen enkel vakantie verblijf waar ook ter wereld kan je veiligheid waarborgen kijk alleen maar naar libanon wat tot vor kort een populaire vakantie besteming aan het worden was en waar iedereen halsover kop het lanmd moet ontvluchten
Zoiets kan morgen ook gebeuren op CUR ,maar dat soort dingen heb je niet in de hand
ONZIn dat geen enkel vakantie oord veiligheid kan waarborgen. natuurlijk kunnen zich altijd en overal calamiteiten voordoen maar elk fatsoenlijk oord MOET en KAN veiligheid waarborgen aan zijn gasten. Ik denk dat je het woord ‘‘waarborgen’’ verkeerd intrepeteerd. Het kan toch niet zo zijn dat ik op vakantie ga in een 5 sterren hotel en dat ze tegen me zeggen ‘‘ja, sorry mevrouw maar de veiligheid kan helaas niet gewaarborgd worden hier’’. Ik denk dat je snel weg bent. dat jij Libanon erbij betrekt vind ik heel vreemd, Libanon verkeerd op dit moment in oorlog, ik snap het verband niet wat jij trekt. Het gaat mij erom dat je toeristen niet in tuinhuisjes kunt laten slapen zonder enige beveiliging!!! Wat heeft oorlog hiermee te maken? Al die herwerken zijn er niet voor niets geplaatst! En ONDANKS al die voorzorgsmaatregelen wordt er nog steeds ingebroken. Dus ik mag hopen als je je tuinhuisjes neerzet daar goed over nadenkt.
Ik ken CUR goed genoeg om ook te zeggen dat er plekken zijn waar studenten en toeristen worden gehuisvest waar de veiligheid onder de maat is bv bij carmabi ,daar kan iedereen zo binnen lopen (of zwemmen ) maar ik heb nog nooit gehoord dat er daar wat werd gestolen of wat dan ook ,en ook daar is er geen alarm of bewaking en zo zijn er nog meer plekken
Ik ben blij dat je Curacao goed kent, alleen ik ben bang nog niet goed genoeg. Wat hebben wij ermee van doen dat er accomodaties zijn waar de veiligheid te wensen over laat? Daar gaat het niet om. Dat is daar nooit wat is gestolen, heel knap, ik zou het alleen niet te hard roepen, het is alleen afwachten hoe lang de pret duurdt. Er zijn ook genoeg accomodaties die wél een de veiligheidseisen voldoen, laat ik dat er ook maar duidelijk bij zeggen.
Ik vind dit heel jammer als ik dit lees weet je dat. Hoe onwetend er hiermee wordt omgesprongen. Curacao is geen Nederland mensen. Hier kan je misschien met open raam en deur slapen maar dat kan je daar niet doen. Veel mensen zijn zo laks, ze denken dat als ze daar een paar keer zijn geweest of een jaar hebben gewoont het eiland wel kennen, helaas zijn er heel wat bedrogen uitgekomen. Mijn boodschap is alleen wees AUB niet zo laks en denk niet ‘‘het overkomt mij toch niet’’!!!
Het is voor mij ondenkbaar dat ik in een tuinhuisje zou gaan slapen, dat is mijn persoonlijke mening. Voor mij zou het risico te groot zijn.