Wonen, werk en hobby's op de antillen?

Hoi allemaal,

Mijn eerste bericht hier en meteen een flink bericht (aangezien ik veel vragen heb) dus ik hoop wat goede reacties te krijgen :slight_smile:

Mijn vriendin en ik hebben het er al jaren over dat we eigenlijk graag in het buitenland zouden willen wonen en werken. na aankomend schooljaar is mijn vriendin klaar met haar studie fysiotherapie en zijn we in principe nergens mee aan gebonden in het mooie maar o zo kille Nederland, vandaar dat we ons nu alvast gaan orienteren op de mogelijkheden.

We willen in ieder geval in de toekomst samen een soort healthcenter opzetten waarbij we mogelijkheden bieden om te sporten, fysiotherapeutische behandelingen, relaxen (zwemmen, sauna) etc. aanbieden maar waar ook zeker het gezellig van belang is (bar, terras, restaurant). Voor deze plannen hebben we echter zeker de eerste jaren nog niet genoeg kapitaal dus zal er flink gewerkt moeten worden.

Vraag 1 is dus, is er op de Antillen vraag naar fysiotherapie (is men hiervoor verzekerd?) en waar zou ik zelf werk kunnen vinden. Ik ben zelf bijna klaar met mijn opleiding vrijetijdsmanagement en heb een hoop ervaring (ook als manager) in Toerisme en Horeca. De algemene vacaturebanken bieden vrij weinig aan in deze sectoren dus ik vraag me af waar ik dit soort vacatures kan vinden, ik neem immers aan dat die er wel zijn op deze eilanden waar toerisme booming business is.

Mijn 2e vraag is, hoe zit het met een woning op een van de eilanden. Wij prefereren kopen boven huren, maar is het dan mogelijk om bij bijvoorbeeld een Nederlandse bak een hypotheek aan te vragen? en aan wat voor bedrag moet je denken als je een redelijk huis koopt op een van de eilanden? Bijvoorbeeld een vrijstaand huisje met 3 slaapkamers (ja ja kids staan ook al op de planning :biggrin:) en een leuke tuin.

Mijn 3e en laatste vraag heeft te maken met mijn grote passie, namelijk het houden van reptielen. Is het mogelijk om op een van de eilanden ook reptielen te houden, importeren en nakweek te exporteren of is dit niet mogelijk. Ik ben er al uit dat dit zeer weinig tot niet gedaan wordt, maar is hier een reden voor? Ik ben namelijk van plan om met mijn dieren te kweken en aangezien er op de eilanden weinig verkocht zal worden, zal mijn nakweek ook geexporteerd moeten worden.Weet iemand van hier of dit uberhaubt mag (ik verwacht van niet aangezien het niet echt een normale vraag is) of weet iemand waar ik dit antwoord wel kan krijgen?

Nou dat waren mijn eerste orienterende vragen. Ik hoop op wat reacties.

Met vriendelijke groet,

Rob

Hey Rob

Ik kan je vertellen dat het mogelijk is om een hypotheek in NL te krijgen voor een huis op Curacao.
Maar dat is niet gemakkelijk en niet bij iedere bank mogelijk en als het mogelijk is dan betaal je wel wat meer aan kosten, tevens is het bij geen enkele bank mogelijk om je huis geheel te finaciernen
De meeste banken verstrekken een hypotheek van max 70%
Dus totaal prijs 2ton incl k.k heb je 60.000 eigengeld nodig.
Tip bestel het boekje “wonen en kopen op curacao” kost ongeveer €25.= incl verz. handig boekje met veel info
:wereld:
s6 verder

Wanneer je met reptielen slangen bedoelt dan zou ik toch ten zeerste willen verzoeken dit niet op het eiland te doen.

Wat er kan gebeuren wanneer zoiets fout gaat is zichtbaar op Aruba en ook in het verleden is het op Curacao meerdere keren fout gegaan.

Op Aruba zijn nu zeer veel gifslangen en die zijn daar gekomen doordat eigenaren de beesten los hebben gelaten toen ze iets te groot werden of toen ze er geen belangstelling meer voor hadden.
De slangen hebben op Aruba geen natuurlijke vijand, dus de fauna van het eiland is zwaar aangetast en daar komt ook geen verandering in.

Enige jaren terug heeft een slimmerik 5 krokodillen / aligators losgelaten, waarschijnlijk omdat ze te groot werden. Gelukkig hebben deze beesten niet weten te overleven, je moet er niet aan denken wat er zou gebeuren wanneer die zich zouden zijn gaan voortplanten.

Er mag, wat mij betreft, dan ook een immense boete staan op het invoeren van dieren, welke niet op het eiland thuis horen. Dat praat ik niet over 1000 euro, maar over 500,000 euro per gebeurtenis.
Leuk dat je zo’n hobby hebt, maar jouw hobby is ondergeschikt aan het belang van het eiland.

Dit klinkt overdreven, maar in veel landen staan zeer hoge boetes op het binnenbrengen van dieren, groenten, fruit, planten en zo hoort het ook.

Neem gewoon lekker een hond of een kat, er zijn er zeer veel op zoek naar een vriendelijk baasje. Ga Leguanen houden (lopen gewoon door je tuin) en hou het daarbij.