hallo allemaal,
ik wilde graag iets weten over het wonen en werken op curacao. mijn vriend en ik willen graag als ik mijn opleidig heb afgerond naar curacao vertrekken.
ik doe een opleiding verzorgende niv 3. ik wilde graag weten of ik hiermee op curacao aan de slag kan en wat voor slalaris ga ik hier mee verdienen?
is het dan ook mogelijk om op curacao een studie te doen tot verpleegkundige?
mijn vriend ik signmaker en zit op het moment in de zonne energie, is hier ookwerk in op curacao.
en hoe zit het met de huizen markt op curacao?
ik hoop dat ik antwoorden kan krijgen op mijn vragen.
groetjes milou
Heb je al geprobeerd om eens te kijken op antillenvacatures.nl of cactusjobs.com? Op die sites staan veel vacatures, maar er staat ook bij wie die vacatures uit heeft staan. Dan kun je namelijk zien welk bureau de meeste vacatures voor welk soort functie beschikbaar heeft. Het is hier op Curacao namelijk vaak nog wel zo dat je een bepaalde ingang nodig hebt. Als je een mailtje stuurt naar het ziekenhuis of andere verzorgingsinstellingen, kun je geluk hebben dat ze net iemand zoeken, maar is de kans ook vrij groot dat je geen reactie krijgt.
Ik ben zelf via een recruitment kantoor aan mijn baan hier gekomen, maar had ook al 10 jaar ervaring in mijn functie in Nederland. Dat is wel meer gewild hier.
Desalniettemin zou ik contact proberen te zoeken met de recruitment kantoren die je op de vacature sites ziet en hen je vragen voorleggen. Zij kennen de markt, weten wat de salarissen ongeveer zijn en weten ook of er opleidingsmogelijkheden zijn.
Voor wat betreft de woningmarkt, zou ik eens gaan kijken op wat andere treads. Ik heb daar veel aan gehad en ben nu op zoek naar een huurwoning op het eiland. Er is echt van alles te krijgen van goedkoop tot enorm duur. Het hangt er helemaal van af wat je wilt besteden en wat de eisen zijn die je aan een woning stelt.
Maar bovenal, als je graag naar Curacao wilt, gewoon proberen. Het is een fantastisch eiland vind ik. En lukt het nu niet, misschien over een paar jaar wel.
Alles (info en praktische ondersteuning) voor Curacao en de BES
Alles over wonen, werken, vergunningen voor CuraƧao en de BES (Bonaire, St. Eustatius en Saba) vindt je op onze website. Tevens helpen wij vanuit Nederland met arbeidsbemiddeling, het zoeken naar werk en we hebben zelfs leer-werk-trajecten met baangarantie. Bezoek onze website eens op http://nakaminda.net