Wij zijn een jong gezin met een dochter van 4. Wij gaan medio oktober verhuizen naar Sint Maarten voor onbepaalde tijd. Graag zouden wij willen weten welke buurt het beste is om te wonen. Wij hebben iets op het oog in Po int Blanche. Is dat een goede buurt? Of is een andere buurt meer geschikt?
Daarnaast zijn wij benieuwd welke school het meest geschikt is. Er zijn 4 Nederlandse scholen en 3 particulieren scholen.
1 welke school sluit het meeste aan bij het Nederlandse onderwijs?
2 welke school heeft het beste niveau?
3 wat kosten de verschillende scholen?
Wij begrijpen dat het eiland een duur levensonderhoud kent. Waar moeten wij rekening mee houden? Bijv. Lang houdbaar voedsel buiten sxm inkopen, of anders. Bepaalde buurten met de juiste buurtsupers?
Alvast bedankt.
Groetjes van een jong gezin die graag de hectiek van Nederland wil verruilen voor het mooie eiland!
Hallo,
Wat leuk dat jullie daar naar toe gaan verhuizen.
Mijn familie komt daar vandaan en ik heb daar een paar maanden in het ziekenhuis gewerkt.
Point Blanche is volgens mij wel een redelijke omgeving om te wonen, al wordt er over het algemeen wel veel ingebroken op heel St MAarten. Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar volgens mij is Point Blanche dat wel okay. Ook Pelican is een goede omgeving. Dutch quater is volgens mij een wat mindere omgeving.
WAt de scholen betreft moet ik een beetje het antwoord schuldig blijven, gaat het om basisscholen of middelbaar onderwijs. Ik geloof dat een van mijn nichten haar dochter op een particulier school heeft. MAar hoe en wat weet ik niet, wanneer er interesse is kan ik het eventueel wel navragen om welke school dat gaat aan mijn nicht.
Levensonderhoud is zeker duur op St Maarten, er wordt een groot deel geimporteerd, tampons bijvoorbeeld zijn daar rond de $6 maar ook vers fruit en groente is wel duur. Het zal heel moeilijk zijn om veel mee te nemen vanuit Nederland, maar als je een mogelijkheid hebt zo je eventueel wat langhoudbare producten meenemen.
Ik deed vaak mijn boodschappen bij Grand Marche op de bushroad is wel iets duurder, maar dan heb je alles onder een dak.
Sunny food werd ook aangeschreven als een goede supermarkt. Elke buurt heeft ook wel vaak een kleine buurt super. Let wel altijd op houdbaarheidsdatum het komt soms voor dat iets over de datum nog in de schappen ligt.
Als jullie nog vragen hebben dan hoor ik dat wel, ik kan eventueel nog wat navragen aan mijn familie daar.
veel plezier op de friendly island!
Super bedankt voor je reactie!!!
Graag zou ik wat meer willen weten wat betreft scholing voor onze dochter van 4 jaar.
Zij gaat nu naar de kleuterschool groep 1/2. Welke scholen zijn goede scholen? Waar je als kind het naar je zin hebt en ook kunt spreken in je moedertaal, en daarnaast natuurlijk ook engels spreekt. Hebben jullie enige indicatie ervan wat de kosten zijn van de scholen?
Welke makelaars voor huurwoningen zijn betrouwbaar? Wat ons opvalt is dat toch steeds dezelfde woningen te huur worden aangeboden, maar wel bij verschillende makelaars.
hallo wij zijn net aangekomen op sxm en onze zoon van 5 gaat naar de LU particuliere school hebben alles bezocht veel mensen gesproken het is amerikaans maar super goed.
En bevalt het goed op het eiland? Wat grappig ik heb vandaag informatie opgevraagd bij deze school. Daarnaast heb ik ook bij CIA en het Montessori informatie opgevraagd. Heb je toevallig contact gehad met deze scholen, zo ja en welke evt. nog meer? En wat was jou indruk? En mag ik vragen waarom je niet voor een Nederlandse school heb gekozen? Ik zag dat bijvoorbeeld Sister Regina en Sister Magda Nederlandse scholen zijn. De informatie op het web is vrij summier daarom weet ik ook niet exact wat ermee bedoeld word met Nederlandse school. En wat kost de school? Heel veel vragen maar ik hoop dat je er wat over zou kunnen vertellen.