Wonen, leven en werken op Aruba of Bonaire

hallo iedereen,

wij zijn jan en rebecca en wonen in belgië, zijn beide 30 jaar.

ikzelf ben in belgië erkent als mindervalide persoon, doch zit ik niet in een rolstoel.

mijn vrouw werkt in een ziekenhuis op de polikliniek afdeling van het ziekenhuis, met ruim 10 jaar ervaring, verschillende diploma’s, veel werkervaring bij verschillende artsen.

via scholten medical , is een soort bureau in nl, krijgen wij eventueel de kans om naar aruba of bonaire te verhuizen.

rebecca wil ook rechtstreeks een cv naar het ziekenhuis sturen.

kan ik als echtgenoot, als huisman mee verhuizen?

is het mogelijk op 1 inkomen te leven? wij zijn niet veeleisend, een flatje zijn wij tevreden mee.

wij hebben hier een mitsubishi l200 diesel van 2007, is het interessant om eventueel deze mee te nemen moesten we permanent blijven?

is er een boten aanbod, of brengen we beter de onze mee?

wij zijn er van overtuigd, dat het wonen en werken en leven op aruba onze levenskwaliteit enorm zou verbeteren!

hopelijk kunnen en willen jullie ons zoveel mogelijk info geven!!!

groetjes,

jan en rebecca:dag:.

Wij zitten nu vijf maanden op Bonaire en we blijven nog vijf maanden langer… als je je uitkering kunt meenemen dan kun je denk ik goed rondkomen. Maar als je op 1 salaris moet leven met z’n 2, dan word het lastig denk ik. De lonen zijn hier laag en het levensonderhoud is hier dan best duur als je in guldens verdiend. Auto’s kun je hier tweedehands kopen, bootjes ook maar minder aanbod. Succes met je beslissing!

dank je wel, sasart:dag:

we zijn ons nu aan het informeren over de uitkering, dus afwachten…

zo, beste mensen,

we zijn weer wat verder.

we zijn afgelopen weekend naar de emigratiebeurs geweest in utrecht, veel mensen ontmoet enz…

we gaan nu ook echt voor bonaire, vakantieplannen verlegd en we komen deze zomer voor 14 dagen naar bonaire.

we zijn op zoek naar een goedkoop onderkomen, mag privé zijn ook. we zoeken enkel kamer met ontbijt.

het vrouwtje is aan het solliciteren, echter krijgen we geen antwoord.

de plannen zijn eerst voor een jaar, willen we niet meer weg dan auto verkopen, boot verkopen etc.

kan iemand nog wat meer uitleg geven algemeen?

en nog een vraagje, is er eventueel vraag naar een bedrijfje dat rondvaart met bvb duikers, vissers of watertaxi? of is dat al verzadigd?

graag horen we zoveel mogelijk van jullie.

we doen het rustig aan, maar alles begint op z’n plek te vallen.

we willen er niet gauw gauw inspringen, maar degelijk aan beginnen, het goed doen en een plek in de maatschappij innemen en ons aanpassen.

heeft er iemand van jullie contacten in de medische wereld?

groetjes,

jan en rebecca.

hallo Jan, mijn dochter en schoonzoon zijn op 4.2 definitief geemigreerd naar Bonaire. Kijk eens op hun site www.casa-calexico.com , ik weet zeker als je daar een vraagje stelt dat ze je zullen antwoorden

dank je wel, bij deze mailtje gestuurd:dag:

Hallo Jan,
Ik werk zelf op de watertaxi en het is lastig om nog een watertaxi te starten, ik denk zelf dat die markt al verzadigd is… er is pas een watertaxi mee gestopt omdat het niet rendabel is. Met duikers varen, krijg je geen vergunning voor (alleen voor de duikscholen weggelegd)… Maar niet getreurd, er valt vast iets te bedenken om te gaan doen.
Eerst een jaar hierheen gaan is héél verstandig, zelf hebben wij dat ook gedaan, wij gaan eind juni weer terug naar Nederland. Het is een heerlijk eiland, maar je weet pas of je hier wilt wonen als je het een tijdje probeert. De mensen hier in het ziekenhuis werken allemaal via een buro in Nederland. Het is heel gebruikelijk (helaas) dat je via de mail geen antwoord krijgt. Ik zou zo’n buro benaderen. Succes met jullie plannen!!!

hallo jan en rebecca , is wel een heel late reactie maar toen jullie deze mail stuurden waren onze plannen om naar hier te komen nog veel te vaag om toen al te reageren . Op dit moment echter zitten we reeds enkele dagen op Bonaire en kijken rond of we hier onze draai kunnen vinden . Ik was dan ook nieuwsgierig hoe het met jullie plannen is afgelopen en of jullie hier nu werkeijk zijn om mekaar misschien eens te kunnen ontmoeten . Wijzelf zijn ook van Belgie en hebben een zaak aan de kust maar zijn eigenlijk ook al lang op zoek waar we zouden kunnen wonen op een zuidamerikaans eiland waar er toch wat van een fatsoenlijk regime bestaat wat we zijn wel geen cowboys die zonder na te denken halsoverkop zomaar ergens zouden gaan wonen om dan later alle minpunten te ontdekken en dan met de staart tussen de benen terug naar het thuisland te moeten . Wij zijn Marc en Veerle respectievelijk 52 en 40 jaar oud en hopen desondanks Uw mailtje reeds zolang geleden is toch op een reactie van uwentwege .
groetjes Veerle en Marc

Hoi Marcuyp1,

Kunnen we jullie avonturen misschien volgen via waarbenjij.nu of ergens anders? Wij zijn mix gezin; moeder (NL) en vader (BE) met 2 kindjes (ja die zijn dan 1/2 NL en 1/2 BE hahaha)
We willen graag in 2013 gaan vertrekken met de voorkeur voor Bonaire/Curacao We vinden het dus erg leuk om te lezen hoe het met anderen gaat aan de andere kans van de oceaan.

Grtzzz

hallo , we zijn hier nu iets meer dan een weekje en hebben zoal een beetje oze conclusies getrokken , ik denk dat het hier wel goed is om te wonen en om den ook iets om handen te hebben zoals één of ander zaakje uit te baten want om gewoon een lange vakantie door te brengen vind ik het hier wel iets te rustig en een beetje weinig te beleven plus dat het hier vij duur is om iets te huren en als je dan nog een auto moet huren en zoals in mijn geval graag ga vissen dus af en toe nog een bootje huren dan wel je toch al snel een hele hoop geld kwijt.
Dus we zullen hier ongeveer twee maand blijven en trekken danm toch maar weer naar thailand waar het om te overwinteren toch een pak goedkoper is en toch wel meer te beleven valt maar ik hou dit zeker in gedachten om ooit te komen wonen want om hier iets te kopen vind ik dat de prijzen dan weer wel meevallen ook de prijzen voor een bootje en okkaziewagens vallen wel mee maar je moet wel alles hebben dat je normaal thuis ook hebt .
In elk geval de groetjes en misschien hoor ik nog wel iets.

Leuk om de bevindingen te lezen. Misschien nog een idee om dan Curacao of Aruba te bekijken? Daar is het natuurlijk toch wat drukker en meer te doen dan in Bonaire? Geniet van jullie wintermaanden in de zon. Hier is het alweer regenachtig, koud en veel wind.
Grtzz