Werken op Aruba

Hallo,

Wie kan mij helpen waar ik werk kan vinden op Aruba? Ik ben echt serieus op zoek om daar voor een bepaalde periode te werken. Mijn man heeft heel veel last van zijn been en de warmte doet juist heel goed, vooral voor de doorbloeding. Verder weet ik gewoon niet waar ik beginnen moet met zoeken. Het liefst ontvang ik gasten bij bijv een hotel, bedrijf of iets dergelijks. Daar heb ik dan geen diploma’s voor helaas, maar wel in de schoonmaak en ik ben nu voorvrouw van een schoonmaakteam. Eerlijk gezegd sta ik open voor van alles. Hoop snel ideeën en tips te krijgen. Groetjes Petra.

1 like

Peet, ik denk dat je veel meer kans maakt op Bonaire. Daar kun je wel snel aan de slag als Nederlander omdat Bonaire een bijzondere gemeente is van NL. Als je Bonaire natuurlijk ziet zitten. Ik denk wel dat de hoogte van je salaris (schoonmaak) laag zal zijn en dan is het maar de vraag wat je van het leven/wonen verwacht naast het goede klimaat.

Grtz Q

Bonaire kent ook heel strenge werkvergunning. Het is wel een bijzondere gemeente, maar mag zijn eigen toelatingsregels stellen. Vergelijk het met de waddeneilanden, waar je je ook niet zomaar vrij kunt vestigen. Eerst maar eens goed informeren of dat wel een haalbare optie is.

Dank jullie wel voor de reacties. Er komt zoveel bij kijken en wist dat het steeds moeilijker wordt. Jammer is dat. Ik zoek het nog goed uit en nog steeds zijn alle tips en informatie zeer welkom.