Bonaire of Aruba

Ik krijg de kans om voor 2 jaar naar Bonaire te verhuizen voor het werk, maar ik kan ook naar Aruba.
Het werken op Bonaire is voor mij interessanter dan het werken op Aruba, vanwege de inhoud van de functie.
Maar ik verhuis niet alleen, samen met mijn gezin, vrouw met 2 jonge kinderen.
En zij moeten ook een goed leven hebben, veel afleiding, veel te doen etc.
Geld speelt niet zo’n grote rol wat wordt ook door het bedrijf geregeld.

Ik ken beide eilanden niet, en probeer nu vanuit hier een afweging te maken.
Ik heb een aantal vragen, en ik hoop dat iemand me verder kan helpen:

  • Wat ik gelezen heb is dat er op Aruba veel meer te doen dan op Bonaire.
    Meer doen spreekt ons zeker aan.
    Maar hoe weinig is er dan op Bonaire te doen ? Is daar ook een bioscoop, restaurantjes, winkelcentra etc.
    Wij zijn graag actief maar eerder bougondiers, dan watersportmensen.

  • Vanwege de kinderen maak ik me ook wel zorgen over natuur’rampen’, orkanen enzo. En ziektes zoals dengue enzo.
    Maakt het nog uit op welk eiland je zit ?

  • Scholing van de kinderen
    Hoe is het niveau van de basisschool op beide eilanden ?

  • Maakt het nog uit of je op Aruba of Bonaire zit qua integratie met de lokale bevolking ?

  • Hoe is de integratie met de internationale inwoners op Aruba en Bonaire ?

  • Zijn er nog bepaalde belangrijk belasting of financiele overwegingen ?

Persoonlijk zou ik, als ik van hieruit moet inschatten, vanwege het werk liever naar Bonaire gaan, maar ik ben op zoek naar argumenten, de voor-/en nadelen daarvan.
Op het moment liggen nog beide opties open.

Hallo ,
Bonaire is heel veilig , aruba niet . Er is geen cinema in bonaire maar wel veel restaurantjes , goede scholing .Orkanen zijn r niet .

grt

Filip

Je reageert hier wel op een wat ouder bericht en ik vind je reactie ook niet zo genuanceerd. Zo zeg je “bonaire is heel veilig en aruba niet” ik weet niet waar je die info vandaan haalt maar die is onjuist. Ik heb op beide eilanden gewoond en gewerkt o.a. bij justitie dus ik heb redelijk de cijfers voorhanden. Het kan een gevoel van veiligheid zijn zoals je die persoonlijk ervaart maar dan ga ik er van uit dat je Aruba ook kent.
Het verschil tussen Bonaire en Aruba is verder toch wel erg groot. Aantal inwoners, hospitality, toerisme, aanwezige ketens en winkels, voorzieningen als gezondheidszorg, inkomen op zelfde functies, belastingen, mogelijkheden voor een goede integratie, vergunningenstelsel, enz enz.