Aruba of Bonaire..

Hallo allemaal,

Nog steeds ben ik op zoek naar een stage plaats… en ben er nu wel uit dat het Aruba of Bonaire wordt… maar wat raden jullie aan…
Ik heb namelijk gehoord dat aruba heel duur is en dat in Bonaire gas e.d. heel duur is…
Nou zou ik graag van jullie willen weten waarom jullie voor Aruba of voor Bonaire zouden kiezen…of juist niet voor zouden kiezen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :smiley:

Groetjes

Hey muisjuh,

Ik ga zelf naar Aruba in september. Ik heb zelf ook gekeken naar Bonaire, topbestemming moet ik zeggen maar het nadeel is dat het kleiner als Aruba is, er zijn minder stagiaires etc (mocht dat belangrijk voor je zijn), er is minder te doen.

Ik heb zelf mijn duikbrevet wat Bonaire voor mij aantrekkelijke maakte. Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor Aruba omdat ik me denk ik daar beter 7 maanden kan vermaken etc dan in Bonaire.

Qua prijs zal Aruba misschien een klein beetje duurder zijn omdat er meer toeristen komen dan op Bonaire. Het verschil is denk ik minimaal. Als je dagelijkste producten moet hebben moet je niet naar kleine supermarktjes op de boulevard of onder het hotel gaan. Je kunt het beste een grote supermarkt bezoeken die wat verder van het centrum ligt. Je zult soms wel schrikken maar de prijzen in deze supermarkten op Aruba en op Bonaire zullen aanzienlijk duurder zijn als in Nederland.
Reden: Ze kunnen zelf amper iets verbouwen en moeten dus alles inkomen in het buitenland wat alles duurder maakt.

Ik hoop dat ik je voldoende heb geinformeerd.

Veel plezier en succes met je keuze!

Adios! B)