Van Aruba naar Bonaire

Hallo allemaal,
Momenteel verblijf ik op Aruba voor mijn afstudeeronderzoek. Mijn moeder komt op bezoek en we zouden dan samen graag een week naar Bonaire willen (of misschien Curaçao). Nu valt de prijs van een ticket nogal tegen (200 euro) zeker omdat het niet zo lang vliegen is. Heeft iemand een tip hoe het goedkoper kan? We zouden bijvoorbeeld best met een (vracht)schip mee willen. Wellicht heeft iemand een boot en gaat die kant op?? :innocent:
Het gaat om de week van 28 mei tot 4 juni (4juni om 6 uur vliegen wel terug naar Nederland )
Eventuele andere ideeën zijn meer dan welkom!
Alvast bedankt!
Groeten Rosa

Hallo Rosa, probeer dit eens: Contact - Blue Marlin Chartering
Groet,
Willem

@daanrosa - ik ben erg benieuwd of je iets weet te vinden. Ik vraag mij ook af hoe het dan zit met alle douane handelingen in beide landen. Als je niet per vliegtuig gaat en je vindt iets anders laat dat dan even weten. De prijzen zijn zo hoog omdat je op alle eilanden de zgn “oprotpremie” moet betalen. Van Aruba af is dat rond de $ 60,- , van Curacao (ik meen) $ 25,- en van Bonaire rond de $ 15. Dat betekend dat je dus al 75 $ kwijt bent aan die belasting hoe je ook gaat. Dat is 1 van de redenen dat ticket prijzen hoog zijn. Een andere is de relatieve monopoly positie en landingsrechten. Kijk bv eens in azie waar een ticket Malaysie-Cambodja 30$ kost of bangkok-Sumatra rond de 25$ en dat is toch echt een stuk langer :slight_smile:

@Willem269 - Willem hoe kom je bij deze maatschappij. Heb je daar ervaring mee ? Nemen zij toeristen of derden mee op hun vaart ? Wat zijn de kosten ? Graag iets meer info als mogelijk.

1 like

Ik ken een van de (Nederlandse) eigenaren van deze rederij oppervlakkig maar weet niet of ze überhaupt wel eens passagiers meenemen. Het was meer een tip in de categorie ‘niet geschoten is altijd mis’.
Willem

Hallo Daan en Rosa,

ik kreeg de melding dat je inbox vol is. Had je een bericht willen sturen.

Groet,
Willem

vreemd, zo veel berichten stonden er niet in. Ik heb ze verwijderd dus het zou nu moeten lukken!

Hebben jullie al contact gehad met Kees van Blue Marlin?

Ja, ik stond net op het punt om je een berichtje te sturen. Helaas heeft het niets opgeleverd. Blue Marlin vaart niet op deze route. Ik heb nog andere maatschappijen aangeschreven maar helaas niets terug gehad. Dus we gaan vliegen (naar Curacao). Hoop nog een keer terug te komen naar de ABC eilanden als de Ferry er is.

Bedankt voor je hulp!

Groeten,
Rosa

Jammer,

fijne tijd verder,

Willem