wonen in spanje

ik ben invalide en verblijf in spanje maar naar het schijnt mag je als invalide maar drie maanden per jaar in het buitenland verblijven wie kan daar meer over veertellen
alvast bedankt

Hallo,

eerlijk gezegd heb ik geen idee of dat zo is, ik kan het me moeilijk voorstellen, zeker binnen Europa. Het beste is misschien de nederlandse ambassade of een nederlands consulaat in Spanje eens te benaderen met deze vraag.
Veel succes!
Paul

Normaal mag je natuurlijk gaan en staan waar je wilt. Dus als je gewoon eigen geld hebt of verdient dan mag je hier gewoon permanent zijn.

Echter als je zo´n uitkering oid hebt, dan zullen daar terecht andere regels voor gelden.

Hallo John,

Als je bent afgekeurd en een inkomen via UWV ontvangt mag je in elk land gaan wonen waar het UWV een afspraak/ verbintenis mee heeft.
Je kan dit terug vinden op de site van het UWV waar precies vermeld staat naar welk land je je uitkering mee kan nemen.

succes,

Gr geo

bedankt maar is dit in belgie of nederland
met vriendelijke groet
den john

Hallo den John,

Dit betreft de uitkeringsinstantie in Nederland, het UWV, maar ik neem aan dat als het een belgische instantie betreft je daar ook de nodige info kunt verkrijgen mbt jou vragen.
Even naar de website of even bellen …succes!

vriendelijke groet geo.