Hoi, ik ga al enkele jaren naar de canarische eilanden op reis en zou daar willen gaan wonen.
Ik heb een invaliditeitsuitkering in belgie.
Heb al gelezen dat het geen probleem zou mogen zijn om in het buitenland te wonen als je invaliditeitsuitkering ontvangt. ( na wat opzoekingswerk). Aangezien de europese landen een europese zorgverzekering hebben.
Wil daar ook niet gewoon gaan zitten maar zou graag vrijwilligerswerk doen.
Graag had ik iemand gevonden die in dezelfde situatie als ik zit en naar het buitenland verhuisd is (liefst spanje)en wat de risicos zijn voor uitkering.
ik ben sinds 8 jaar CVS-patient. Ik heb een invaliditeitsuitkering, maar werk ondertussen in het kader van progressieve tewerkstelling. IK doe de job supergraag maar ik voel dat de ziekte weer de bovenhand zal krijgen. Naast de uitputting, is de spierpijn niet te harden vooral in de winter. Ik ben juist terug van Tenerife en net zoals vorig jaar voel ik daar niks van de spierpijn en heb ik veel meer energie. vannact lukt het mij niet om te slapen vanwege de spierpijn. Ook mijn vraag is: hoe kan ik daar langere perioden verblijven of zelfs wonen zonder mijn uitkering te verliezen?
Kreeg jij een antwoord op jouw vraag?Zo ja, kan je dit delen met mij?
Annemie,
ik zit ook reeds 6 jaar in die sukkelstraat…het enige wat ik al met zekerheid heb kunnen uitzoeken is dat als je van een eventuele werkgever van voor je invaliditeit “rente van je groepsverzekering” trekt, deze onbelast is in spanje
Hoe het zit met de uitkeringen van ziekenkas vindt ik ook nergens, bij CM zeggen ze mij dat ik dat moet voorleggen aan de adviserend geneesheer…ik bedoel dan ; toelating om te emigreren, wat met de uitkering en wat met de controles ?
als jij iets komt te weten…hoor ik het graag en ik zal hetzelfde doen !
Ik zit met een soortgelijke vraag . Ik heb fibromualgie/cvs en nog een heel deel andere medische problemen waardoor ik een volledige invaliditeitsuitkering krijg ( in Belgie ) . Nu zijn wij serieus aan het bekijken om te emigreren naar Tenerife , mijn echtgenoot zou er werken. De hoofdreden is mijn gezondheid en pijn, die hier werkelijk niet te harden is en die me zelfs aan mijn bed bindt . Is het mogelijk je invaliditeitsuitkering daar te houden ? Wat moet je daarvoor doen ? Alle tips en info zijn zeer welkom ! Alvast bedankt ! Nele
hoi ik ben patricia heb ook cvs fybro ME ik kan hier nietmeer van de pijn ik trek invaliditeidsuitkering is het bij jullie gegaan om te vertrekken en krijg je uw uitkering nog grt kan je aub iets laten weten :dag::wub: