Ik vraag mij af of er mensen zijn die zijn geemigreerd naar Malawi of dit van plan zijn. Ik kan namelijk hierover niks op het forum vinden (of ik heb niet goed gezocht) maar ik zou graag met deze mensen in contact willen komen over hoe en wat ze dat allemaal hebben geregeld (verzekering, woning, werk noem maar op).
Zelf ben ik van plan om over een jaar of 2/3 daarheen te gaan voor een jaartje of 5,6,7.
Zelf heb ik al eens vrijwilligerswerk gedaan in Malawi, november december 2009. En ga binnenkort terug voor 5 maanden alleen is dit een rondreis door zuid oost afrika. Deze reis brengt mij ook weer door Malawi, off course, en ik wilde daar alvast via mijn oude organisatie (ACEM) wat informatie inwinnen over misschien wel mogelijke banen/contacten
Vroeg genoeg informatie inwinnen kan vast geen kwaad!
Hoop dat iemand mij wat kan vertellen of desnoods een keer kunnen afspreken, desnoods in Malawi (ik ben er zo rond februari 2011:D)…
Kiboko Camp & Safaris in Lilongwe wordt door een Nederlands stel gerund. Vooral de man Pim is heel vriendelijk (de vrouw een beetje een chagrijn, maar misschien had ik pech met de timing ha ha). Dus misschien is hij bereid je wat op weg te helpen. Zij wonen er al meer dan 10 jaar.
He! Wat goed allemaal! Ik wist dat helemaal niet van kiboko! En heb tijdens mn verblijf in Lilongwe verschillende keren daar langs geweest!
Top! Die andere tip daar ga ik zeker ook mee praten!
Dank jullie wel!
Groetjes!
afgelopen jaar ben ik voor drie maanden in Malawi geweest. Ook Chitimba heb ik toen enkele dagen bezocht. Chitimba camp wordt gerund door een Nederlands stel. Dit is hun site http://www.chitimba.com/nl_about_us.html