Malawi

Hallo,

Ik zou graag willen weten of jullie leuke tips hebben over organisaties die vrijwilligerswerk verzorgen in Malawi. Wij (2 meiden van 27) zouden graag volgend jaar juni 4 weken naar Malawi willen om vrijwilligerswerk te gaan doen. :wereld:
Ook leuke tips over bezienswaardigheden zijn welkom.

Groetjes Miny

Misschien weet Karen Gijselaar wel iets voor jullie. Kijk hier maar eens: http://www.maluwasafaris.com/

Succes, Awaaze

Hoi, Leuk hoor.
Ik heb er dit jaar 3 maanden gezeten.
Ik ben zelf met een stichting gegaan, maar voor 4 weken is dat wat kort.
Veel stichtingen willen dat je wel wat langer komt.
Wat je moet zien is lastig, waar zit je ongeveer. Het land is aardig groot, maar je kan in 4 weken veel zien. Ook met vrijwilligerswerk, welke kant wil je op. Onderwijs, gezondheid? En je moet jezelf afvragen of je niet liever 4 weken rondreist en ondertussen scholen en ziekenhuizen bezoekt. Mensen zijn erg gastvrij dus! Ja echt als ik over Malawi begin kan ik nog wel even.
Wat je moet doen!!!
Mulanje mountain en dan een gids nemen, als je naar het hotel aan de voet van de berg gaat kan je daar een gids nemen (10 euro ofzo omgerekend… geef mensen wel een tip!). Het is prachtig, je gaat dan langs thee plantages. Je hebt van Nederlanders het Lengwe park in het zuiden, erg leuke manier van op safari gaan. Ook veel goedkoper dan Mvuu camp (al is dat echt het einde en moet je het gewoon doen!!)
Zomba mountain is ook prachtig om te zien, grote kans dat je apen tegenkomt. Op sommige plekken is het strand ook prachtig, zoals monkey bay. Hotel in Lilongwe raad ik zeker het Kiboko hotel aan.

Hoop dat je er alvast wat aan hebt.
Gr
Anouk