Relatief Goedkoop vrijwilligers werk Afrika, liefst Malawi.

Hallo allemaal,

Ik wil al sinds dat ik klein ben vrijwilligerswerk gaan doen, nu is het zover dat ik het eindelijk mag doen qua leeftijdgrenzen etc. Maar nu is er bijkomende probleem. Alles waar ik naar zoek, al het vrijwilligerswerk in Malawi betaald je bijna zo’n €2500,- voor nog geen 3 maanden. Iemand die me kan helpen voor in in eerste instantie 3 maanden vrijwilligerswerk voor een relatief goedkope prijs?.

Het liefst in Malawi dat land spreekt me ontzettend aan.

Met vriendelijke groeten,
Rianne Booijink

Hoi Rianne,

je kunt eens kijken op www.workaway.info. Daar staan heel veel mogelijkheden voor bijna alle landen in de wereld om vrijwilligerswerk te doen.
Via die site ben ik aan mijn vrijwilligerswerkadres gekomen (een schooltje in Kenia) waar ik drie maanden ben geweest.
Zelf heb ik 300 euro betaald voor verblijf en eten etc. en mijn vliegticket was ongeveer 700.

Bij sommige organisaties kun je tegen kost en inwoning verblijven in ruil voor het vrijwilligerswerk.
Maar persoonlijk vond ik het wel fair om wat mee te betalen aan eten etc. omdat de mensen waar je bij verblijft waarschijnlijk financieel al moeilijk zitten (dat denk ik ook in Malawi).
Deze manier vond ik heel fijn omdat ik liever ook niet grote bedragen uitgeef aan bemiddelende organisaties waar je al gauw inderdaad een paar duizend euro moet rekenen.

Mocht je vragen hebben of interesse in de plek waar ik zelf heb vrijwilligerswerk gedaan, dan mail je maar.

groetjes, Saskia

Kijk ook eens op de site of facebookpagina van Shade Children Foundation WWW.shadechildrenfoundation.nl Wij zijn een kleinschalig project in Thika, Kenia, maar zeker de moeite waard!
Je bent van harte welkom in Shade House.