Ik weet dat ik de zoveelste ben die deze vraag stelt maar toch…
Ik ben 19 en wil later (binnen de 5 jaar) toch zeker een paar jaar in Los Angeles gaan wonen, dat is toch sinds men 14e een droom van mij. Ik volg nu nog bedrijfsmanagement-marketing op de hogeschool (ben een belg btw). Wat ik mij nu afvraag is hoe ik in de US ga binnengeraken… ik weet van 3 opties af: Trouwen, GC-Lottery of een goed diploma voor een goede job! Is de opleiding die ik volg een goede opleiding als ik naar Amerika wil gaan, of moet het een universiteitsdiploma zijn met master?
Alvast bedankt!
Gert
Ps: Kan ik me gewoon nu al inschrijven voor de lottery en als ik een Greencard heb, die een paar jaar bewaren?
Wat trekt je dat nu zo aan een stad als LA. ?
De keren dat ik er was en dat is toch een 3 tal keer voor bepaalde zaken, was ik er al na een korte tijd snel op uitgekeken. De stad bestaat uit grote woonwijken waar helemaal niets te zien is. Je hebt daar het toeristisch gedeelde Hollywood blvd. Maar als je daar een uurtje rondloopt heb je het wel gezien.
Voorts Santa monica beach met 3 street promenade. Is wel eens leuk om er rond te lopen, maar zo heel spectaculair vind ik het nu ook alweer niet. Downtown LA vind ik vrij verwaarloosd, met veel homeless people.
Leuk van al vind ik Universal studios maar eens je dat gezien heb, kom je er toch ook niet meer terug.
Kort samengevat ik heb met LA niet echt een klik, dat ik er dolgraag zou willen wonen.
Ik denk dat de meeste jongeren van jou leeftijd sterk beïnvloed zijn door tv series enzovoort, en hierdoor LA een coole stad vinden, maar de werkelijkheid is heel anders.
De Greencard Lotery is altijd voor over een paar jaar. De lotery waar je je dit jaar voor in kan schrijven is voor 2015 en dus niet voor direct.
Ik ben het eens met het verhaal van numa, ook ik zou voor geen meter in LA willen wonen. Ben er meerdere malen geweest en er zijn zoveel mooiere delen in de USA. Als je voor het weer wilt gaan zou ik San Diego aanbevelen boven LA. En voor de stad en gezelligheid zou ik San Francisco of Seattle aan willen bevelen. Beide vele malen leuker dan LA en er zitten veel meer bedrijven waar jij met je achtergrond iets kan. Bv Microsoft, Google en dergelijke.
Hoe je het kan bereiken kan ik je helaas nog niet mee helpen want ook van mij is het een droom om voor enkele jaren naar de USA te gaan maar ik heb nog niet concreet uitgezocht hoe ik dat kan doen.