Wonen en werken in L.A.

Hallo iedereen,

Laat ik me eerst eens even voorstellen (Als ik dat niet al een keer gedaan). Mijn naam is Tom en ik ben 18 jaar. Als sinds ik klein was, was mijn droom wonen in Amerika. Nu ik wat ouder ben geworden ben ik steeds meer informatie aan het verzamelen en aan het zoeken hier over. Ik heb dit jaar nogal een heftig jaar meegemaakt. Ik koos een opleiding die eigenlijk helemaal niks voor mij was, maar toch probeerde ik het. Maar ik ging met zo’n tegenzin er naar toe dat ik er mee ben gestopt na 1 maand. Toen vlak daarna gingen ik en mijn vriendin uit elkaar, na 2 jaar voelde het niet meer zo goed als vroeger.

Maar toen had ik dus geen school meer, een heel jaar zonder school. Het klinkt leuker dan dat het is, in ieder geval was dat bij mij het geval. Nu moest ik dus werk zoeken en kreeg uiteindelijk een baantje bij een aardappel fabriek. Dat heb ik 2 maanden kunnen volhouden. Ik was rond die tijd ook flink depressief aangezien mijn ex-vriendin toen al een nieuw iemand had ontmoet. Ik had nergens meer zin in en voelde me echt vreselijk. Maar na een paar maanden veel er aan gewerkt te hebben heb ik me er overheen gezet en nu gaat alles wel weer prima. Ondertussen heb ik weer mijn oude baan terug als vliegtuig poetser, ja echt vliegtuig poetser >>>

Nu ga ik volgend jaar studeren in Enschede. Voor mij de eerste keer dat ik op mezelf ga wonen en heb er redelijk zin in, ik heb het helemaal gezien in het huis van mijn ouders. Niet dat ik problemen met ze heb gehad, maar ik heb nu zo’n beetje mijn eigen ideeën en een andere kijk op de wereld dan mijn ouders. Ik ga Game Creation & Producing studeren, dus het ontwikkelen en bedenken van Games. Ik heb hier erg veel zin in, want deze opleiding past echt bij mij! En het helpt me ook echt met mijn droom verwezenlijken om in Amerika te wonen, want daar is de Gaming-industrie zo’n beetje het grootst! Ik heb al heel veel sites van grote Game-bedrijven bezocht en bekeken waar ze zich allemaal vestigen.

Maar de plek die mij het meest aantrekt is Los Angeles. Ik doe er alles voor om daar te kunnen wonen. Vanaf het moment dat mijn studie begint zal ik me er 200% voor inzetten, want ik moet en zal er wonen en werken! :biggrin: Ik heb het namelijk helemaal gehad in Nederland. Niet dat ik een slecht leven hier heb en geen vrienden heb, nee dat helemaal niet. Ik heb geweldige vrienden en mijn familie is ook geweldig. Het is alleen dat ik gewoon genoeg heb van Nederland, het leven hier komt me helemaal m’n neus uit. Het liefst volg ik zelfs mijn opleiding daar, maar ik weet niet of dat kan. Vooral Toluca Lake en Burbank trekken me enorm, maar dat is waarschijnlijk iets te veel van het goede haha :tongue: . Ik ben alleen benieuwd of het erg moeilijk is om te wonen in L.A.? Kom je er makkelijk aan een huis? Stage lopen moet wel lukken denk ik, maar is het ook zo dat als na je stage het bedrijf jouw wilt, dat het dan makkelijker is om aan een Greencard te komen?

Één ding is zeker en dat is dat ik mij de komende 4 jaar 200% zal inzetten om mijn droom werkelijkheid te maken en dat ik eindelijk Nederland kan verlaten voor het land van mijn dromen…

Amerika :USA:

Ga studeren, vraag dan de docenten daar het hoofd van het lijf over mogelijke uitwisselingen met de VS. Als die er zijn, maak er dan gebruik van.

Vergeet echter niet dat je nog wel erg jong bent, dat je voor het eerst het huis uitgaat (en kijk hoe je daarmee omgaat, als je eventueel op de trein springt om thuis uit te huilen)) en dat de VS een erg hard land is, vergeleken met Nederland. Je kunt het hier helemaal maken, maar als het mislukt, loopt het ook goed mis.

Succes.

Hoi Tom.

Nou, je barst van de ambities! Je hebt een duidelijk doel voor ogen.
Ben je wel eens in Los Angeles geweest? Zoals je ws weet is het een enorme stad met ruim 4 miljoen inwoners. Incl omgeving zo’n 13 miljoen. Denk qua oppervlakte aan Flevoland (alleen LA) Mega groot dus. Zoals Bennogr beschreef is het niet onverstandig het zelfstandig wonen te ervaren.
In LA ben je** echt** alleen en kun je niet even naar huis om bij te kletsen.
Het is zoals je nu van plan bent goed je studie hier af te ronden en dan op zoek te gaan naar een werkgever. Het ziet er nu niet gunstig uit om te emigreren. de wachttijden zijn enorm, denk aan 6 jaar.
Bovendien zal een werkgever eerder voor een Amerikaan kiezen omdat er natuurlijk kosten verbonden zijn aan het over laten komen van een buitenlander.
Anders wordt het als je bij een bedrijf werkt welke ook een vestiging in de VS heeft. Maar daar zijn ws ook weer voorwaarden aan verbonden. Je zult werk ervaring op moeten doen enz.

Studeren is wel een mogelijkheid, maar op een studentenvisum mag je niet werken en je hebt geen permanente verblijfsvergunning. Ook kun je niet zomaar een studentenvisum over zetten in een GreenCard.

Het is allemaal niet even snel te regelen. Mijn advies: ga eerst eens naar LA op vakantie, je mag 3 maanden in de VS zijn op een toeristenvisum. Misschien doe je connecties op. Doe wel je huiswerk en zoek goede locaties om te verblijven. Het is echt niet allemaal geweldig in LA.

Succes!

Sorry voor het late antwoord, ik vergeet soms gewoon te checken op deze site! Maar erg bedankt voor jullie antwoorden.

Nee ik ben helaas nog nooit in L.A. geweest, maar het lijkt mij inderdaad ook wel handig om eerst eens op vakantie te gaan naar Los Angeles. Probleem nu is alleen dat ik natuurlijk niet zoveel geld heb, want ik moet mijn nieuwe kamer nog inrichten, laptop kopen etc. etc. Maar heel misschien dat ik volgend jaar zomer er wel heen kan met wat vrienden of mijn broer.

Het is in ieder geval mijn droom. Misschien is het ook wel slim om eerst zeg maar in Nederland of bijv. Engeland te beginnen met werken om zo een beetje ervaring op te bouwen, maar als ik de kans krijg om er heen te gaan dan doe ik het ook.

En inderdaad ik zal echt alleen zijn in Amerika, maar uit eindelijk zal je wel mensen ontmoeten en je weet het nooit, misschien heb ik tegen die tijd wel een nieuwe vriendin die zo gek is om met mij mee te gaan naar Amerika of misschien heb ik tijdens een stage wel iemand ontmoet. :smiley:

Tip als je op vakantie gaat: in de zomer zijn vliegtickets een stuk duurder dan tijdens andere seizoenen. Als je het kan veroorloven om ergens in de lente naar L.A. op vakantie te gaan scheelt het je al gauw $ 500,- op een vliegticket.