Hallo,
ik en mijn vriend willen graag emigreren naar amerika… maar ik moet nog ander half jaar studeren en daarna zien we wel… maar we willen wel graag in Los angeles bijvoorbeeld gaan wonen en werken… weet jij toevallig nog sites met woningen in LA en werken in LA? Kom je daar ook makkelijk aan een baan en huis? Ik heb daar trouwens al een nicht wonen maar ik heb haar gegevens niet, dus dat schiet ook lkkr op!
Ik heb wel een paar dingen over de green card gelezen… weet jij nog meer tips? Zou misschien plaats vinden volgend jaar na de zomer in 2011…!
Je komt natuurlijk niet zomaar in Amerika terecht, je moet inderdaad eerst een greencard aanvragen (verblijfsvergunning). Hiervoor kun je het beste met de greencard lottery meedoen.
Werk vinden kan via internet, net als in Nederland. Er zijn diverse vacaturesites.
Een woning kan ik je niet aan helpen.
LA is sowieso niet de makkelijkste stad. Jaarlijks trekken er vele mensen (ook vanuit Amerika zelf) naar steden als Los Angeles om te wonen en werk te vinden. Als het begrip ‘de wet van vraag en aanbod’ je iets zegt, weet je dat het dan niet zeer goedkoop zal zijn. Wellicht dat het met de crisis nu ietsje meevalt, maar er zijn geen garanties.