Wonen in de Dominikaanse Republiek, hoe?

Hey hallo,

Ik ben 18 jaar en wil na vele keren op vakantie te gaan in de dominikaanse republiek bij een vriendin gaan logeren. Als ik een one way ticket koop naar punta cana airport kost het me niet zoveel geld en als ik dan daar ter plaatse een toeristenkaart koop kan ik daar dan 3 maanden blijven? Als het mij dan daar bevalt kan ik daar dan ter plaatse ergens regelen om daar te blijven wonen? Hoe ? Wat? Waar?

Groetjes, alvast bedankt!

je kan net zo lang blijven als je wilt, je zla dan alleen als je langer dan drie maanden blijft bij vertrek een klein bedrag aan boete moeten betalen.
Je kan natuurlijk ook gewoon een verblijfsvergunning ter plaatse aanvragen.
't is daar geen Europa dus veel minder gedoe

Je mag niet zomaar met een enkele reis het land binnen!

voor 20 dollar alles, vooral als je blond bent

Ja misschien wel Wimpie… maar ik waag het er toch niet op. (en ik ben ook niet blond, integendeel)
Ik ga zelf vanuit Cuba in mei door naar San. Dom en heb netjes een retourvlucht binnen 3 maanden staan. Het is een wijzigbaar jaarticket dus ik kan altijd terug naar huis of het nu binnen 1 week of een jaar is en heb ook geen probleem als ze toch moeilijk willen doen.

Natjepatatje, die tip wil ik je ook meegeven, zorg voor een retourticket zodat je altijd naar huis kan. (Ook als je geld op is, je het niet leuk vind, ruzie krijgt met je vriendin, enzovoort enzovoort). Denk je ook aan een goede verzekering? (stel je ziek wordt, iemand in NL overlijdt enzenz) Ik heb zelf goede ervaring met Special Isis van de Goudse.

natjepatatje ik ben benieuwd of het je gelukt is en wat je daar doet. Ik wil ook komen. kus koen

Hallo, mijn vriend en ik vertrekken eind januari naar de dr.
Hij gaat de opleiding tot duikinstructeur volgen terwijl ik voor de duikschool ga werken.
Ik wil graag de vliegtickets kopen, maar ik weet nog niet precies wanneer we terug willen gaan naar Nederland.
Is het echt zo dat ik met een enkeltje het land niet in kom?
Of, zoals Wimpie zegt, komen we er met 20 dollar vanaf?
Ik moet het natuurlijk wel zeker weten, anders staan we daar…
alvast bedankt!

Bij binnenkomst heb ik nog nooit mijn ticket moeten laten zien.

volgens mij zijn ze bij het inchecken tijdens je heenreis verplicht om te checken of je een retourticket of een doorreisticket hebt, anders mag je niet eens aan boord.
Toen ik er een aantal maanden gewoond en gewerkt hebt, had ik voor de heenreis een pakketreis geboekt, omdat ik begon met een paar weken vakantie en voor de terugreis een apart ticket. In mijn pakketreis zat hierdoor alleen een enkele heenvlucht. Bij het inchecken met Martinair werd me gevraagd of ik ook een ticket voor de terugreis kon overleggen.

Al zo’n 10 keer naar Santo Domingo gevlogen vanuit VS/Nederland, ik woon in DR dus heb nooit een ticket ‘terug’ 1 keer in de VS werd me dit verteld toen heb ik ter plekke een ticket moeten kopen. Ik denk dat je de gok kunt wagen, zeker vanuit Nederland. Wat ik me bedacht voor de volgende keer als mij dit gebeurt, is het een optie om te zeggen dat je binnen een paar weken naar Haiti gaat?

Ik was een paarweken in Nederland en teruggevlogen vanaf Dusseldorf
afgelopen weekend, nergens een probleem gehad, bij het inchecken vroeg alleen een Duitser op zijn Duits, heb je problemen, dat je geen retour hebt. Ik zei ik niet, gastraks door de paspoortcontrole en ales wordt groen.
Dus, helemaal up to date, alleen 10 dollar toeristenvisum, want bij binnenkomst vragen ze helemal niks