Wonen in Damascus?

Hallo,

Ik ga binnenkort naar Damascus voor mijn werk, en ik ben op zoek naar Nederlanders die ervaring hebben opgedaan in Syrie met name in Damascus.
Hoe is het leven daar, is er een Nederlandse community en wat is er te beleven? Het ziet er naar uit dat ik elke keer drie weken in Damascus ben en dan een week in Nederland, etc.

groet, en alvast dank voor de reacties.

Misschien kun je ook eens kijken bij de post “Voor langere tijd in Damascus” van “helee”…

1 like

[quote=“ruudvanvugt, post:1, topic:66745”]

Hallo,

Ik ga binnenkort naar Damascus voor mijn werk, en ik ben op zoek naar Nederlanders die ervaring hebben opgedaan in Syrie met name in Damascus.
Hoe is het leven daar, is er een Nederlandse community en wat is er te beleven? Het ziet er naar uit dat ik elke keer drie weken in Damascus ben en dan een week in Nederland, etc.

Geen relevante reacties gehad tot nu toe, er zijn toch Nederlanders in Damascus, toch? Ga weer terug op 1 maart voor 3 weken!
Kom op met die reacties! :dag: doei!

groet, en alvast dank voor de reacties.

Kijk bijv. rond bij de British Council in Damascus: er zijn veel Europeanen die daar een cursus Arabisch doen en in Damascus zitten om Arabisch te leren.

Hallo Ruud,

Het zou kunnen zijn, dat wij met ons gezin met 2 kinderen van 7 en 9 jaar, voor plm. 2 jaar in Damascus gaan wonen en werken. Dat is dus best een ingrijpende beslissing en ik moet zeggen dat er niet zo heel veel over te vinden is op deze site. Wil jij misschien jouw ervaringen met ons delen?

Met vriendelijke groet,
Janet