Drie weken in Damascus in augustus 2010

Hoi Heleen,

Mag ik je vragen wat je precies in Damascus gaat doen?

Groetjes Tosca

tosca 84: Mijn plan is najaar 2010 voor 6-12 maanden naar Damascus te gaan om er arabisch te studeren. Deze zomer wil ik (naast lekker vakantie vieren natuurlijk) alvast gaan kijken wat mijn mogelijkheden dan zijn qua scholen, woonruimtes en waar ik rekening mee moet houden.

Geweldig dat ik dit forum gevonden heb! Ik ben al de hele dag aan het zoeken naar een redelijk betaalbaar hotel in Damascus maar via google is het een ramp.

In augustus ga ik 3 weken als vrouw alleen naar Damascus. Ik maak me totaal geen zorgen, ben er eerder geweest en weet dat ik warm en veilig ontvangen wordt daar. Maar af en toe wat delen met lotgenoten zou mij ook erg leuk lijken, dus zijn er nog meer mensen die in Damscus zijn in augustus en het leuk lijkt te meeten? Please let me know…

groetjes Heleen

Mijn man en ik gaan in september ook naar Damascus, voor ongeveer 10 mnd. Hij gaat daar ook Arabisch studeren, maar hoe het concreet allemaal gaat zijn weten we nog niet. We hebben sinds februari een zoontje en hij zal 7maanden zijn als in september. Ikzelf spreek geen Arabisch, maar ben wel een beetje aan het leren nu, maar het zou wel leuk zijn om af entoe gewoon Nederlands te spreken :slight_smile: Wij zijn van België.