Wonen in Cambodja

Die heb ik ook gevolgd om vooral me grammatica bij te spijkeren maar zet het wel op je CV het is een extra plus. Sommige scholen vragen een echte TEFL of CELTA en dan kom je er niet binnen. Maar genoeg opties open voor je iig maak je je daar geen zorgen over.

Succes!

jpmon. Hi. Verblijf zelf regelmatig in cambodia, ben gehuwd met cambodiaanse en zijn momenteel aan het bouwen in Siem Reap. Wou toch even weten of je nog in de business van je zonneboilers zit ? Ciao

d.

hall JP ammon,

Geweldig verhaal.

Ik doe momenteel het zelfde laken en pak delen,in het gedachtengoed,zoals je hier omschirjft.

Ik ben nog niet helemaal eruit wat,precies te gaan doen,maar onlangs net naar Cambodja geweest voor border-run,en dit land lijkt me en grote uitdaging te hebben,ook qua inversteren.

Ik zou het leuk vinden als je contact met me zocht,zodat zowaar nodig ik je advies mag inwinnen.

Momenteel zit ik in Thailand tot medio FEb,daarna even naar Nl(lekker boeiend) en daarna gelijk weer naar mijn 2e v land (spanje) Idd ben ik ook helemaal klaar met dit land,enIB ach ja ze kijken maar)))) wat ze doen,we worden er toch slechter van als we blijven daar. Niks is daar zeker meer.
Ook ben ik benieuwd welke (basis)verzekering(wereld) jij hebt? ik heb een hele goede gevonden,maar misschien is de jouwe flexibeler,de mijne moet je elke drie maanden terug komen in Thailand. laat wat weten van je,ik ben ontzettend nieuwsgierig naar je

groet uit een warm thailand

frank michel

................@hotmail.com

“Houd er wel rekening mee dat arbeidsloon in C lager is dan in T maar levensonderhoud, ondanks veel armer dan T, in C. duurder is.”

Hallo, ik heb 4 jaar in Colombia en Costa Rica gewoond. Ik wil graag naar Thailand of Cambodja vertrekken waar ik in 1992 doorheen gereisd ben met de rugzak. Hierboven las ik dat het leven (levensonderhoud) in Thailand goedkoper is dan in Cambodja. Nu vraag ik mij af hoeveel concreet en evt. per gebied, bv: eten, huur, vervoer, etc… En hoe zit het inderdaad met een visum in Thailand vergeleken met het (kennelijk) gemakkelijk verkrijgen van een visum in Cambodja? Wil iemand mij hierover vertellen? Alvast bedankt. Groeten Gerard

Beste mensen ik ben hier nieuw, ik ben een Belg :slight_smile: en vraag me af of ik als Belg iets kan kopen in Cambodia ? zoals grond of een huis of een eigen zaak ??

op mijn naam als eigenaar , en wordt er ook tax betaalt of belastingen op huis en grond in cambodia ?

ik dank jullie
mvg
Bram

Hallo Kristof,

Ik denk er ook over na , en wil ook eventueel weten of ik als buitenlander grond of huis kan kopen op eigen naam als eigenaar en zijn er eventueel belastingen die ik daarvoor moet betalen ?

mvg
Bram

Hallo Bram,

Je zou er volgens hun (immokantoor in PP) iets kunnen kopen.
Best navragen en checken zou ik zeggen!
Reken op 100.000 euro voor een nieuwbouwappartement.

Ps : vanwaar ben je ik ben van Gent (misschien toevallig ook van deze streek)

groeten,
Kristof

Hallo Kristof,

Bedankt van jou reactie, ik ben namelijk van St-Katelijne-Waver (dicht tegen Mechelen)

stuur gerust je skypeadres naar men emailadres cvgbe @ yahoo . com groeten