Ik ben Quincy, woon in Lelystad en ben nu 17 jaar…
over een half jaartje heb (als het goed is) mijn VWO diploma gehaald. Ik zou dan direct veel willen werken en veel sparen zodat ik zo snel mogelijk naar Californië kan gaan. Dit is natuurlijk een erg grote stap dus er zijn wel een aantal dingen die ik wil weten.
Als eerste zou ik willen weten of het makkelijk is om met een Nederlands VWO diploma een redelijke goede baan te vinden. Het liefste zou ik niet meer willen studeren maar gewoon direct werken, een leuk huisje vinden en genieten van het leven daar!
Misschien zou het slim zijn om eerst voor 2 of 3 maandjes daar heen te gaan om te kijken of ik het leuk vind daar, maar is het dan wel mogelijk om die 2/3 maandjes huisvestiging en werk te vinden?
Laatste vraag, ook heel belangrijk, is er in Californië veel homo-haat?
Als iemand misschien nog tips, sites of opmerkingen heeft… vertel ze alsjeblieft
Groetjes Quincy
Ik heb een aantal vragen:
Waarom wil je nu al? Is het niet beter om eerst hier je HBO/universiteit te halen en dan pas naar Californie?
Je zou ook stage kunnen lopen in Californie?
Ik twijfel ook heel erg of ik eerst wil studeren en dan pas gaan. Maar ik heb gewoon helemaal geen zin meer in school, het liefst zou ik helemaal niet meer door willen leren maar als dat echt nodig is zou ik dat het liefst daar willen doen dan!
Als je niet een baan hebt of daar gaat studeren, dan kun je het vergeten qua visum. Je komt het land gewoon niet in, tenzij je op een studentenvisum gaat. En ben je al eens in California geweest? Het ziet er niet allemaal uit zoals in de film… Als je het gaat doen, hou me op de hoogte!
17 jaar, Daar een baan vinden en van het leven genieten… haha sorry hoor.
Ik dacht vroeger (toen ik 18 was) ik wil naar new york en daar van het leven genieten. Tot… ik daar eenmaal was… gatverdamme, zo vies daar, iedereen zit in zijn
eigen wereld, nou niet echt de vriendelijkste personen… Tuurlijk mooie gebouwtjes etc…
Maar ik ben tenminste blij dat ik terug ben in europa en toch nog ff ga studeren, ze zeggen dat je studentenleven de beste tijd van je leven is…
Maar zowieso je komt er inderdaad niet eens in zonder visum, dus succes, maar als ik jou was zou ik eerst alleen is ff op vakantie gaan die kant op en er dan nog is goed over nadenken…
Ik zou zeggen ga lekker naar San Francisco, leuke stad en staat bekend om de vriendelijkheid tegenover homo’s. Probeer een studentenvisum te krijgen en je hebt de tijd van je leven! Als je afstudeert, probeer meteen een baan te krijgen want het is eigenlijk zo goed als onmogelijk om in Amerika te werken. (spreek uit ervaring)
Succes in ieder geval!