ik zit in 5havo en haal dit jaar als het goed is mn diploma en omdat ik nog helemaal niet weet wat ik wil gaan doen zou ik graag in amerika willen wonen en werken (ik wil eigenlijk highschool gaan doen maar mn ouders hebben me vorige week duidelijk gemaakt dat ze dat véél te duur vinden :no: :sad: )… Maar het probleem is ook dat ik dan (eind van dit schooljaar) pas 17 word… weet iemand of je wel ergens kan werken op je 17e in amerika (het liefst in californie) en of je dan bij een gastgezin ofzo terrecht kan…?
Ik denk dat het moeilijk gaat worden om een baantje te vinden in de VS. Organisaties als Activity International en Travel Active bieden programma’s om in het buitenland te gaan werken, zoals Frankrijk en Spanje, maar niet in de VS. Die programma’s zijn zoals je al zei vaak duur. Misschien is het een idee om een jaar of half jaar te gaan werken zodat je zelf je reis kan bekostigen?
Werk vinden is geen probleem, bijvoorbeeld animatie en receptie werkzaamheden zal niet moeilijk zijn. Al moet je wel kunnen aantonen dat je engels op een bepaald niveau is. Een geschikte verblijfplaats vinden is lastiger. Je kan ook een baan zoeken als Au Pair, dan heb je ook gelijk woonruimte.
Kijk eens op: www.greataupair.com