Wonen en werken voor een jaar in california

ik ben 24 en werk al sinds mijn 16e en ben toe aan verandering en zou er graag een jaar tussenuit willen graag naar california om daar te gaan werken en wonen heeft iemand tips hoe ik dat kan doen

ik wil ooooook…maar je hebt sowieso visum en werkvergunning nodig… om daar in eerste instantie te kunnen wonen en werken…

ja dat snap ik wel maar hoe kom je daarvoor in aanmerking

kijk eens op deze site:

http://netherlands.usembassy.gov/

ook ik wil weg uit nl voor meer dan een jaar maar neem tevens een jaar voorbereiding in handen.

Groetjes Kirsten en veel succes

hey, ik ben emriam, ik wil ook graag voor een jaar naar california toe, daar wil ik gaan wonen en werken, als jullie al wat meer informatie hebben, plaats het dan op dit forum, doe ik ook, zo helpen we elkaar allemaal een beetje… ik ben nu bezig met het regelen van een visum, maar er zijn zoveel verschillende soorten, dat ik geen idee heb welke ik zou moeten nemen, heeft een van jullie een idee?
groeten meriam

Als je wilt gaan werken zul je een green card nodig hebben. Deze kun je bijvoorbeeld krijgen via de green card lottery (zoek maar eens op google). Nadeel daarvan is dat er ongeveer 50.000 greencards verloot worden onder ongeveer 9 miljoen mensen. Daarnaast is de verloting pas weer in november. Je hebt dus een kleine kans en zult lang moeten wachten.

Een andere mogelijkheid is dat je een werkgever hebt/ zoekt die dat voor je regelt. Om zomaar een greencard te regelen schijnt nog niet zo eenvoudig te zijn.

Vergeet ook niet dat eea veel geld zal kosten, alleen maar voor een Greencard.

als je aan de green card lottery meedoet, en je wilt voor een jaar naar amerika, dan kost je dat 49 dollar en 15 dollar voor administratie kosten. dit is alleen om te mogen deelnemen. je maakt kans op een green card als je onder de 21 bent, je bent niet getrouwd en je hebt je middelbare school af. Als je een green card hebt gewonnen, dan krijg je daar ook een vliegticket bij naar amerika. dat is voor mij de investering wel waard.

Je krijgt daar idd een ticket bij, maar er zijn nog een aantal adminstratieve handelingen (medische keuring en wat documenten aanvragen) die bij elkaar zo’n $ 1000,- kosten. (dacht ik tenminste ergens gelezen te hebben).

kijk eens wat ik net op een site gevonden heb: ik ga ervan uit dat dit betrouwbare informatie is…

Emigratie via de Greencard loterij (Diversity Lottery)
Naast de visa die je kan krijgen via familie of werk is er ook een manier die niet van die twee factoren afhankelijk is: de jaarlijkse Green Card Loterij. De offici묥 term hiervoor is Diversity Immigrant Visa Program. Jaarlijks worden er wereldwijd 55.000 Green Cards verdeeld over deelnemers aan deze gratis loterij. Elk land krijgt maximaal 7% van de beschikbare visums per regio. De regio’s zijn Afrika, Azi묠Europa, Noord Amerika (Bahamas),Oceani력n Zuid Amerika & Caribbean. Dit wil overigens niet zeggen dat je automatisch het land binnen mag en kan werken als je een winnaar bent. Je moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen, maar het zal je niet zo moeilijk gemaakt worden als bij de aanvraag van een regulier visum. Voor de 2007 loterij zijn er in Nederland 88 (2006: 110) gelukkigen die een Green Card hebben gewonnen. Nigeria was de grootste winnaar met maar liefst 9849 winnaars! In totaal waren er voor de afgelopen loterij maar liefst 5.5 (2006: 6.3) miljoen deelnemers! Dat wil dus zeggen dat 1% van de deelnemers een “winnend lot” had. Elk jaar is weer anders, dus deze informatie is om je een idee te geven van hoe het kan gaan.

Inschrijven voor de DV2008 loterij kon tot december 2006. Als je mee wilt doen aan de DV2009 kan je het beste rond begin oktober weer op de offici묥 web site kijken.

Je moet je online inschrijven op www.dvlottery.state.gov . Gebruik alleen deze site om je in te schrijven! Er zijn een aantal sites op het web die geld vragen om met de loterij mee te doen. Trap hier niet in (ik ben er helaas wel ingetrapt en het heeft me $50,- gekost…), want het kost namelijk niets om mee te doen. Soms beweren ze dat je meer kans hebt om te winnen of dat het makkelijker is. Daar is dus niets van waar! Iedereen heeft de zelfde kans om te winnen, of je nu via de offici묥 site of een betalende site meedoet. De kans is groot dat je hiernaast in de reclame blokken op deze pagina die sites reclame ziet maken. Ik zeg er verder niks over, maar je weet wat ik bedoel…

Om aan de loterij mee te mogen doen moet je aan twee voorwaarden voldoen:

* Je bent geboren in een land dat mee mag doen aan de loterij. Voor het jaar 2006 bijvoorbeeld mochten landen als Canada, het Verenigd Koninkrijk (behalve Noord-Ierland), Mexico en India niet meedoen omdat ze in de afgelopen 5 jaar al meer dan 50.000 mensen naar Amerika hebben gestuurd. Nederland en Belgi렭ochten bijvoorbeeld weer wel meedoen.*

* Je hebt op zijn minst een middelbare school diploma OF minstens twee jaar werkervaring in de afgelopen vijf jaar in een baan waar tenminste twee jaar scholing/ervaring voor nodig was.*

Je mag je maar 驮 keer per jaar inschrijven. Als je je vaker inschrijft word je gediskwalificeerd. Getrouwde paren mogen zich apart inschrijven waarmee ze de kans om te winnen verdubbelen. De echtgenoot mag namelijk op het visum van zijn/haar winnende partner mee. En zoals gezegd: inschrijven kost niets dus waarom zou je niet meedoen? Je vergroot in ieder geval je kansen om een werk/woon visum te krijgen.

En op deze link staat meer info:

Ik neem aan dat deze info klopt…:wink:

hey,
ja, op die site was ik eerst ook geweest, vandaar mijn berichtje met dat betalen enzo, maar toen las ik dat, en daar stond dat het gratis was… dus ik zal wel wat meer bronnen gaan zoeken, en informatie vragen, en dan laat ik wel weer even wat weten.

Als je bijvoorbeeld maar een jaar in Amerika wilt blijven, om te werken en wonen heb je een J1 visum nodig, en dat heeft niets te maken met green cards!

is dat echt zo?
want ik was al naar visa aan het kijken, maar er waren er zo veel, dat ik het maar heb opgegeven…
wel fijn dat ik dat weet. ik ga er eens achteraan!

Ik wil zoals merdere anderen hier een half jaar naar California om te werken en wonen. Ik wil in september 2009 gaan, omdaqt ik dan mijn opleiding heb afgerond. Ik heb echter geen idee waar ik moet beginnen. Hierboven al een heleboel verhalen over de visum. Als ik het goed begrijp heb je dus een J1 visum nodig en niet een green card?!??! Daarnaast de vraag of er mensen zijn die meer ervaring hebben in dit soort reizen. Hoe vind je een geschikte, betrouwbare baan en woning? Buiten een visum, zijn er nog andere zeer belangrijke dingen die ik over het hoofd zie?

Ik hoop op meer info van iemand!

ik ga nu toch eens op die site kijken ze.

mja terug vanaf oktober,ga toch mijn kans wagen.

Zelf sta ik ook te trappelen om een jaar naar Californië te gaan. 1 ding kan ik je wel vertellen. het vergt ontzettend veel tijd en voorbereiding om überhaupt al in aanmerking te komen om daar heen te gaan.

Gr niel