Wonen en werken op St Maarten

Hallo Allemaal, Met mijn gezin wil ik begin 2011 naar St Maarten emigreren. Wij wonen op dit moment op Mallorca.
Ik ben 40 jaar, Nederlander, mijn werk op dit moment is in de jacht industry. Ik spreek mijn talen Duits, Spaans, Nederlands en Engels. Ik zoek contact met mensen op St Maarten die mij aan informatie kunnen help op het gebied van werk en wonen.

Vriendelijke groeten uit Mallorca.

Den

Dat is wel een heel brede vraag. Wat betreft wonen, prijspeil , omstandigheden kan ik wel op weg helpen als je wat preciezer bent in wat je wilt weten
Werken weet ik wat minder van. In de Yachting is niet veel te vinden. Maar goed wil je concrete zaken weten, van harte welkom stel ze maar

Hi, dank je wel voor je reactie!

Het is natuurlijk een hele onderneming om een gezin te verhuizen van een land naar een ander land. Daarom zie ik dat er in deze en andere forums veel dezelfde vragen gesteld worden. Het is prettig om van verschillende mensen hun ervaringen te horen en telezen. Ik denk dat dat is toch wat je nodig hebt om jezelf en de familie gerust te stellen over de verhuizing.

In de vele jaren dat ik op Mallorca woon heb ik vele mensen zien komen en gaan. Hier en zeker ook op St Maarten zijn contacten zeer belangrijk. Daarom zoek ik mensen die mij in de goede richting kunnen wijzen op Sint Maarten. Wij hebben op Mallorca altijd geprobeerd mensen te helpen met informatie uit persoonlijke ervaring.

Werk vinden is overal moeilijk op het moment maar ik geloof dat met mijn opleidingen, talen, werk ervaring en commerciƫle instelling er wel iets op mijn weg komt. Maar als iemand iets weet of iemand zoekt ik stuur je natuurlijk graag persoonlijke informatie en hou mezelf aanbevolen.

In referentie tot familie is het zeer belangrijk dat we zoveel mogelijk informatie hebben over scholen en onderwijs. Er zijn zeker gezinnen die ook jonge kinderen hebben die persoonlijke ervaringen met ons kunnen delen.
Mijn zoontje (7) spreekt Spaans en heeft een basis Engels maar is nog onzeker.

Woningen is zover ik begrijp is het echt iets wat lokaal geregeld moet worden, geduld en veel bezichtigen.
Een vraag die ik eigenlijk nergens zie is waneer is een goede tijd om te verhuizen? Ik zelf wil graag enige maanden voor de familie al naar Sint Maarten vooral om het daar zo goed mogelijk voor te bereiden (werk en wonen). Kan me voorstellen dat in het hoog seizoen de huize iets duurder zijn en wat minder opties.

Informatie over transport van auto naar Sint Maarten, ervaringen? Natuurlijk heb ik op het internet verschillende transport bedrijven gevonden maar misschien zegt iemand mijn ervaring met zo en zo was geweldig.

Ik ben een paar keer op Sint Maarten geweest en het heeft een geweldige indruk op mij gemaakt, de mensen waren erg vriendelijk maar ik ken er niemand daarom probeer ik op deze manier al contact te maken.

Ik hoop dat dit wat meer toelichting geeft over mijn eerste post en kijk er naar uit om meer telezen

Gr
Den