wonen en werken in lloret de mar 2013

Hallo!

Ik ben chantal 19jaar.
In 2011 en 2012 ben ik 2maal op vakantie geweest in lloret de mar.
En heb hier een geweldige tijd gehad. :cheer:

Nou wil ik graag voor een langere tijd eropuit trekken om te gaan wonen en werken in lloret.
Natuurlijk ga ik niet zomaar een sprong in het diepe maken… en bereidt me wel eerst zeer goed voor.

In eerste instantie wil ik gaan solliciteren bij nederlandse (horeca) bedrijven, Dit omdat ik (nog) geen spaans spreek, en omdat hun je vaak een onderkomen kunnen aanbieden… zelf heb ik al 3jaar ervaring in de horeca.
Ik weet dat het hard werken is… maar het lijkt me een leuke uitdaging!

Nou ben ik nog opzoek naar mensen die zelf ook van plan zijn om in 2013 in lloret te gaan werken… het lijkt me erg gezellig om wat reisgezeldschap te hebben. En ervaringen te delen… want alleen is maar alleen en dat lijkt me soms zeer moeilijk! En natuurlijk is het altijd fijn om in je vrije tijd gezellig ergens een terrasje te kunnen pakken of een x aan het strand te liggen.:vak02:

(als iemand tips heeft over werken en wonen in spanje zijn die ook altijd welkom!):dag:

Hooi Chantal,

Ik ben zelf ook op vakantie geweest in Lloret de mar,:vak02:
dit beviel mij zogoed dat ik volgende zomer graag wil gaan werken in Lloret de mar.
Ik heb al verschillende nederlandse bedrijven opgezocht die mij leuk leken.

Verder heb ik 2 jaar ook gewerkt in de horeca en heb nu een vaste baan als receptioniste in een hotel, aangezien ik dit jaar m’n diploma heb gehaald wil ik graag een spannende uitdagende baan zoeken in Lloret. Ik weet ook dat het hard werken is maar volgens mij is het een hele leuke uitdaging.

Mag ik vragen waar je voorkeur naar uit gaat? discotheek, eetcafe,feestcafe, receptie, animatie?

Ik zou graag ook in contact willen komen met mensen die volgend zomer dezelfde plannen hebben!:zon02: ik ken wel mensen die vorig jaar naar Lloret zijn geweest en volgens hun kan het alleen soms zwaar zijn.

Ik zoek daarom ook iemand waarmee je eventueel kunt samen reizen/werken/leuke dingen mee kan doen :slight_smile:

Ik ben zelf ook 19 jaar oud en spreek ook nog geen spaans, verder wel gewoon engels en duits maar ik denk als je bij een nederlands bedrijf solliciteerd dat Nederlands/Engels voldoende is.

Groetjes,

Valerie

Hoooj! :dag:

Wat leukk dat je reageeerd op mijn berichtje! :cheer:

Mijn voorkeur? hhhhmm nou ik heb al gesolliciteerd bij verschillende nederlandse bedrijven in de horeca. (cafetaria,bars&1discotheek) En bij een spaans hotel. (gewoon open sollicitatie)
Echt een voorkeur heb ik niet het lijkt me allemaal wel leuk om te doen!

Bij wat voor bedrijven heb jij gesolliciteerd? en ook al reactie’s terug gehad?
Ik heb mijn 1e intake gesprek in februari.

Als je bij nederlandse bedrijven solliciteerd is de spaanse taal inderdaad alleen maar een extra’tje. maar ik vind het wel leuk om een nieuwe taal te leren… dit doe ik gewoon via (gratis) online cursussen (:

Het lijkt mij idd ook wel heel zwaar af en toe, als je helemaal alleen bent… alleen aan het strand liggen, alleen een cocktailje drinken… je ontmoet er natuurlijk wel mensen maar die verblijven er vaak maar 1/2week… het is leuk om iemand te hebben die je op kan bellen en dan gezellig samen opstap kunt gaan!:zon02:

Weet je al hoe je in spanje wilt verblijven?
En waar woon je nu? (: ik kom zelf uit de provincie groningen!

HeeyHeey!

Jaa, altijd leuk om mensen te leren kennen die dezelfde plannen hebben, ik heb gemerkt in mijn omgeving nogal lastig is om mensen te vinden die gewoon een sprong in het diepen willen nemen…

Maar via een meisje die ik ken ben ik terecht gekomen bij eetcafe waar zei vorig jaar heeft gewerkt, ik heb meteen gemaild en kreeg meteen reactie terug dat ze nog niet zoeken naar mensen aangezien het seizoen pas is afgelopen helaas…

ik heb wel een lijstje met verschillende bedrijven die vacature’s elk jaar open hebben staan en die mij tevens ook leuk lijken om te werken!!:cheer:

haha ja precies, dat is echt iets wat ik ook zoek iemand waarmee je dingen kunt ondernemen als je daar ook verblijft, of dat je gewoon samen kunt reizen erheen of andere leuke dingen kunt doen aan strand chillen en wat drinken.

Ik ben er pas eigelijk 1 week mee bezig, dus ik ga eerst eens een fatsoenlijke sollicitatie brief opstellen in het nederlands/engels en ga deze maar eens rondsturen naar wat bedrijven die mij leuk lijken.
Bij meeste bedrijven heb je volgens mij wel een verblijf/appartement waar je in komt te zitten met collega’s dus daar maak ik me niet zo druk om.

Ik zelf kom uit andere kant van 't land haha bij Maastricht in de buurt, eindje ver weg dus…
Maar heb je gewoon sollicitatie brieven naar verschillende bedrijven gestuurd? aangezien je februari al intake gesprek hebt?
Ik ga ook maar eens wat rond sturen want voor je weet zit alles denk ik al vol… beter vroeg iets sturen dan te laat denk ik zo haha…

Groetjes,

Valerie

Wat grappig ik ben er zelf ook pas zoon 2week mee bezig! (nouja vorig jaar zat de gedachte ook al in mn hoofd maar ik onderneem nu pas actie)

Ik heb gewoon via mailtjes een berichtjes gestuurd naar nederlandse bedrijven… en mijn cv en foto meegestuurd.

Het hotel heb ik een brief gestuurd met daarin ,foto ,sollicitatie brief en cv (in het engels) vandaag op de post gedaan haha.>>>

bedoel je toevallig kootjes eetcafe of het hof van holland??
Je kunt er idd beter op tijd bij zijn! want er zijn HEEEEL veel sollicitanten en niet alleen uit nederland :stuck_out_tongue:
Een foto bij de sollicitatie brief is echt een pré is spanje.:foto:

Ik zou eerst met een vriendin gaan, maar die is afgehaakt…helaas.

Als je nog vragen hebt over ht maken van de sollicitatie-brief of cv mag je die gerust stellen hoor! (:

Ja ik denk dat ik gewoon ga e-mailen + CV met een foto ga meesturen, denk dat ze daar toch het meeste heen ga kijken. Moet alleen dan nog een pakkende e-mail gaan maken.
heb je toevallig tips die je erin kunt verwerken?:stuck_out_tongue:

Ja, toevallig eetcafe Kootjes, meisje die ik ken heeft er vorig jaar gewerkt maar volgens haar is wel leuk eetcafe leuke collega’s alleen een hele strenge baas waar ze moeite mee had.

voor rest heb ik nog echt een lange lijst met bedrijven die mij wel leuk lijken, ga ze gewoon allemaal af mailen denk ik totdat ik een reactie erop krijg :slight_smile:
Hoop eigelijk stiekem op bumpers! lijkt me echt super om daar te werken, al moet ik zeggen de meningen op internet zijn nogal verdeeld ove bumpers/venga beach club. dus ben ergens wel benieuwd erna haha…

wow leuk , ik ben sinds kort aan het zoeken voor in de maand juli ergens in de costa brava gaan werken, soort van vakantie job dus. heb nog een vraagje , hoe vinden jullie bedrijven die hulp nodig hebben , groetjes mathieu

Hooi Mathieu,

wat leuk dat je ook reageert, ik lees dat je alleen zoekt voor de maand juli? ik denk dat dat lastig word aangezien ze mensen meestal zoeken vanaf 6 weken. Ze zoeken meestal mensen voor het hele seizoen dat is denk ik wel een pré als je gaat solliciteren.

voor de rest zoek eens op internet daar staan genoeg bedrijven op, bijna alle bedrijven zoeken wel mensen voor de zomer van 2013. ik weet niet waar je voorkeur uitgaat? maar zoals discotheek bumpers, venga beach club, cartoons zoeken altijd wel mensen. Voor de rest kun je ook bij eetcafe’s proberen zoals Eetcafe kootjes,Oud holland etc etc internet staat er vol mee! gewoon wat e-mails eruit sturen met een foto :slight_smile: Succes ermee.

1 like

6 weken zal ook wel lukken, maar zou liefst dicht bij ampuria brava werken want m’n ouders hebben daar huisje en daar kan ik dan overnachten , is de bedoeling om eerst in grote vakanties te gaan en na mijn studies er te gaan wonen :smiley: , zou je paar goede sites weten voor te solliciteren ?

oo okee! bij die eetcafe heb ik ook gesolliciteerd haha… had er nog geen reactie’s over gelezen… maar een strenge baas, volgens mij zijn ze in spanje allemaal wel erg streng maar dat komt denk ik ook door de drukte… mensen worden dan vaak wat gespannen…

ook heb ik gesolliciteerd bij venga beach club (nog geen reactie op gehad) bumpers heb ik gelezen dat je minimaal 2jaar bar ervaring moet hebben (helaas!)
maar proberen kan altijd!

heb je trouwens misschien facebook ofzo , misschien dat je een link kunt sturen in een prive berichtje… (:?

@Mathieu. Leuk joh! maar ik denk idd dat 6week wel het minimum is.

ik lees niks over 2 jaar ervaring?:stuck_out_tongue:
http://www.discotheekbumpers.nl/page/vacatures/vacatures.html

maar gelukkig heb ik die wel, :slight_smile: ik zal je ff prive berichtje sturen

ooo! maar dat is een hele andere site dan die ik gezien heb haha…
ikkeek opdeze : http://www.discobumpers.com/

Hallo allemaal,

ik ben Sanne, en ga van het voorjaar ook naar Lloret, als het goed is tot september / oktober ongeveer. Wat leuk dat er nog meer mensen die kant uit gaan. 2 vrienden van mij hebben een eetcafe overgenomen in lloret sinds dit jaar dus word heel spannend allemaal ! zou het leuk vinden om voor die tijd mensen te leren kennen die ook die kant op gaan om een keertje op stap te gaan ofzo !! Groetjes Sanne

Hallo Sanne!

Leuk dat je reageerd!

Welk eetcafe hebben ze overgenomen? (: En ga je dan bij hun aan het werk? of ergens anders…?

Groetjes!:dag:

Heey,

Ik ben ook 19 en wil dit jaar in lloret de mar gaan werken, maar ik wil achter de bar in clubs werken. Hoe kom jij aan informatie etc?

Groetjes Lola.

.

Als je dit nog leest, voeg me anders even toe op facebook, Lola Dinnessen. Heb wat vragen!

Groetjes Lola

Hoiii, ja het heet het hof van Holland of het hof
Weet niet precies! En ga daar werken inderdaad !! Zal ff kijke op fb ! X