Ik ben chantal 19jaar.
In 2011 en 2012 ben ik 2maal op vakantie geweest in lloret de mar.
En heb hier een geweldige tijd gehad. :cheer:
Nou wil ik graag voor een langere tijd eropuit trekken om te gaan wonen en werken in lloret.
Natuurlijk ga ik niet zomaar een sprong in het diepe maken… en bereidt me wel eerst zeer goed voor.
In eerste instantie wil ik gaan solliciteren bij nederlandse (horeca) bedrijven, Dit omdat ik (nog) geen spaans spreek, en omdat hun je vaak een onderkomen kunnen aanbieden… zelf heb ik al 3jaar ervaring in de horeca.
Ik weet dat het hard werken is… maar het lijkt me een leuke uitdaging!
Nou ben ik nog opzoek naar mensen die zelf ook van plan zijn om in 2013 in lloret te gaan werken… het lijkt me erg gezellig om wat reisgezeldschap te hebben. En ervaringen te delen… want alleen is maar alleen en dat lijkt me soms zeer moeilijk! En natuurlijk is het altijd fijn om in je vrije tijd gezellig ergens een terrasje te kunnen pakken of een x aan het strand te liggen.:vak02:
(als iemand tips heeft over werken en wonen in spanje zijn die ook altijd welkom!):dag:
Hola travel girl,
Je moet behalve de taal ook wat van de geschiedenis van Spanje kennen!
Ga alvast boeken lezen over de geschiedenis en over De Spaanse Burgeroorlog!
Dit helpt je ook demensen beter te begrijpen!
Groetjes en veel succes,
Esperanza
kijk maar goed uit want werken in de horeca met deze crisis is niet gemakkelijk zeker als je de taal niet spreekt ga eerst les in spaans volgen is heel belangrijk
groetjes
don juan
Ik persoonlijk zou geen tijd steken in het leren van de geschiedenis van Spanje en de spaanse burgeroorlog…Dat zijn zaken die, als ze al aan de orde komen, pas belangrijk worden als je eenmaal een aantal jaren in Spanje woont en van plan bent om er te blijven.
Die tijd heb je hard nodig om SPAANS te LEREN! Onontbeerlijk!
Ik heb gesolliciteerd bij nederlandse bedrijven (in lloret) ik hoef alleen maar goed nederlands en engels te spreken.
Maar ik ben nu zelf (thuis) bezig met het leren van de spaanse taal.
Omdat ik het zelf wel leuk vindt om nieuwe talen te leren, en het kan altijd van pas komen.
Ik ben een meisje van 17 en woon in België.
Ga zelf ook al een paar jaar naar Lloret, en ben er helemaal verliefd op geworden!
Ik zou héél graag gaan werken deze zomer in Lloret , maar weet niet goed hoe eraan beginnen ? Waar solliciteren enz…
Ik spreek nederlands natuurlijk , maar ook engels, frans en de basis duits…
Kben nu ook wat spaans aan het leren want mij stiefmoeder heeft nog 3 jaar in spanje gewoond.
Hallo Chantal
Ik ben woonachtig in Belgie en ben 29 jaar.Heb jarenlang een stresserende job gehad hier en heb nu besloten mijn appartement te verkopen en een volledig nieuwe weg in te slaan.Ben nu van plan om tegen april mei te vertrekken en dan daar te werken en wonen en te zien waar het schip strandt.Het zou zeer leuk zijn om dit avontuur te beleven met enkele mensen.Graag had ik dan ook een keer wat van je gehoord om een keer te bekijken wat onze mogelijkheden zijn.groetjes