Wonen en werken in Kenia

Hallo,

2,5 jaar geleden ben ik voor een paar maanden naar Kenia geweest voor vrijwilligerswerk. Had dit natuurlijk helemaal niet in de planning, maar ik ben verliefd geworden!! Had verwacht dat dit wel zou slijten als ik eenmaal thuis was. Maar niets is minder waar, de relatie is alleen maar sterker geworden. Al is het moeilijk met zo’n ongelovelijke afstand. Ben inmiddels verschillende keren terug geweest en heb nu besloten om de stap te nemen en wil volgend jaar verhuizen naar Kenia. Al vind ik het ongelovelijk eng, vraag ik me geregeld af of ik hier goed aan doe en natuurlijk zal ik mijn familie en vrienden niet ongelovelijk missen??? Maar toch wil ik ook zo ontzettend graag bij mijn vriend zijn! Ik mis hem ongelovelijk. Als ik het niet probeer, ben ik bang dat ik daar in de toekomst heel veel spijt van zal krijgen. Dus nu ben ik op zoek naar informatie over emigreren en werken in Kenia. Wil heel graag van te voren een baan vinden. Gewoon om financieel wel afhankelijk te zijn. Maar heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Wie kan mij een beetje op weg helpen!!!

Groetjes Daan

wellicht kun je wat in de toerisme gaan doen…

ha daan

ben erg benieuwd of je wel/niet gegaan bent.

Ik zou persoonlijk zeggen…gewoon gaan

je kan altijd toch terug of ergens andes naar toe of wat dan ook.

goeiedag,

ik ben een tijd geleden gaan wonen in buurland uganda. Je kent kenya intussen wel, dus ik vermoed dat je weet waar je aan begint. Onderschat toch o.a. de onveiligheid niet in kenya. Bedenk ook dat je totnutoe voornamelijk een soort veredelde toerist was. Als je echt woont in kenya zul je anders beoordeeld worden. Ben je op de hoogte dat het erg moeilijk is om een werkvergunning te krijgen ? Kun je om met de corruptie ? Ben je in staat om voor jezelf een bezigheid annex inkomen uit de grond te stampen ? In feite zou je ook zonder je relatie naar kenya moeten willen gaan, dat is een zuiverder uitgangspunt. Vele relaties eindigen ooit…

Veel succes gewenst !

Guido heeft ‘helaas’ in veel opzichten gelijk. ik heb een langere tijd in Kenya gewoon en tegen de coruptie moet je echt kunnen. gelukkig had ik al ervaring met Zuid-Amerika, maar toch was dit weer heeeeel anders. Hoe je het ook wend of keerd, veel mensen(ook goede vrienden) willen uiteindelijk je vriend zijn voor je geld… Ik heb aardige mensen kennis en nu ik ruim 1,5 jaar terug ben in nederland zie ik hoe de ‘relaties’ veranderen in het vragen naar geld. Dat is toch echt jammer… Gelukkig is de ‘garde’ kern vrienden wel echt close gebleven!

Toch vind ik dat als jij denkt de stap aan te kunnen, je het echt voor jezelf moet doen. Je kan altijd terug! Wie niet waagt, wie niet wint, en wie weet is hij echt je grote liefde!

Heel veel plezier/sterkte en alles wat je nodig hebt!

groeten Inge