Wie kan mij informatie verschaffen om naar Kenia te Emigreren ?
Ben reeds 7x naar Ukunda geweest en ik en mijn vriendin (keniaanse) hebben reeds een appartement gehuurd.
Wij gaan volgend jaar trouwen in Kenia.
Kan iemand mij de juiste procedure geven hoe en waar ik de gegevens kan verkrijgen ? Ik wil mij definitief vestigen in Kenia.
Misschien een overbodig advies: verbrand niet alle schepen achter je. Aow is prettig hier en ook de ziektevoorzieningen. En als het allemaal niet lukt, is er toch een weg terug.
Op vakantie lijkt kenia prachtig en om hier te wonen heeft zo z’n charmes.
Is het je opgevallen dat er grote verschillen zijn tussen Kenia en Nederland of Belgie?
Net wat Saada zegt … verbrand geen schepen achter je.
Informeer eens bij Buitenlandse Zaken, die kunnen je een goed en professioneel antwoord geven!
Je weet vast wel waar je aan begint en uiteraard ben je op alles voorbereid en ken je het reilen en zeilen van het Keniaanse dagelijks leven. Ik hoef je daar geen succes bij te wensen, dus good luck dan maar…
Typisch Nederlandse gedachte van iemand die al jaren in Kenia woont, en Saada die daar familie heeft wonen.
Antwoord op je vraag.
Je hebt een pensioen nodig met een bepaald drempelinkomen om je in Kenia te mogen vestigen.
Of een kapitaal om te investeren, minimaal 5 Kenianen full time in dienst nemen.
Voor een werkvergunning (kosten 1000 euris +) moet je aantoonbaar maken dat je met jou schoolpapieren een belangrijke bijdrage kunt leveren aan de maatschappij.
Jaarlijks studeren duizenden Keniaanen af van Keniaanse, Amerikaanse en Australische universiteit die geen baan kunnen vinden.
Reken op veel geld voor corrupte ambtenaren voor verblijf en of werkvergunning.
Er zijn cultuursverschillen.
Zo zal je een Keniaan bijna nooit horen zeggen dat (hij/zij) iets niet kan, lastig als je een bedrijf of een stichting wilt opzetten.
Kenianen hebben andere prioriteiten, de gezinsstuctuur is daarbij zeer belangrijk.
Het is handig om een mondje Swahili te spreken want in gezelschap is dat over het algemeen de spreektaal.
De eerste jaren zal men je zien als mzungu.
Een relatie tussen mzungu en Keniaan wordt niet als serieus beschouwd, je vriendin zal heel veel aanbidders krijgen die meer van haar verlangen omdat ze een mzungu heeft.
Reken dus op onbedoelde discriminatie die jullie relatie op de proef zal stellen.
Je hebt zeer zeker heel veel inzet, gedult en begrip nodig … en dan hebben we het nog niet over de sociale zekerheden die Saada al noemde.
Voor informatie … maak een afspraak bij de Keniaanse Ambasade in Den Haag.
Die kunnen je alle procedures vertellen.
Moet je een drempel inkomen hebben om in Kenia te vestigen ? Zoja hoeveel ?
Ik heb nog lang niet mijn pensioen leeftijd bereikt !
Mijn partner (keniaanse) gaat haar eigen zaak openen. Zij brengt het geld in het laatje.
Ik heb voldoende spaargeld om de komende 10 jaar de huur en het eten te betalen en te investeren in haar zaak.
Als je iets wil bereiken moet je hard werken !
Wat is veel geld voor het verkrijgen van een verblijfsvergunning? indicatiebedrag?
Een relatie tussen mzungu en Keniaan wordt niet als serieus beschouwd, je vriendin zal heel veel aanbidders krijgen die meer van haar verlangen omdat ze een mzungu heeft. Kun je mij soms voorbeelden geven ??
Hallo.
Ik weet wel een persoon die 3 jaar geleden naar Kenia is verhuist. Hij woont in Narok. Via deze site kun je met hem in contact komen. Misschien dat hij je daarbij kan helpen.
er wonen veel europeanen in mombasa ik weet niet waar je precies heen gaat maar die wonen er ook permant en gaan nooit meer terug als je die kant op gaat wij verhuren apartement in mtwapa waar veel europeanen wonen veel geluk en plezier zou zeker doen als je daar zin in heb anders krijg je spijt als je nooit geprobeert heb gr serge
goedeavond de locatie is als je langs kendas loopt richting de kerk en dan door naar achter richting mtwapa strand heb je kirstens appartments vlak door voor de kinderopvang daar achter die straat zitten we .kosten zijn € 140,00 per maand maar dan is het leeg zonder meubels enz. of willen jullie/jij voor korte termijn met meubels en schoonmaken enz.dan kost het €250,00 per week indeling twee slaapkamers, douce toilete in èèn en een open keuken als je eventueel interese heb 0624238666 gr serge
Hoi,
Als jij Sven bent uit Ethiopië, doen man. Bij jij iemand anders : ook doen…
Ik ben in Afrika geboren, het is mij nog nooit gelukt om ergens in één van die prachtige landen voet aan wal te zetten (reden van ambassade : je bent te oud !!! en je bent een vrouw !!). Dus : veel geluk, jullie zien wel.
Linda:wereld: