Hi Kat,
Dankje voor je replie, echt fijn om je stuk te lezen, wordt er vrolijk van! En krijg ook meer vertrouwen in de zaak. Niet veel mensen kunnen me namelijk echt duidelijke info geven. Tis ook niet iets wat heel veel mensen gedaan hebben zoiets. Want ik vind naar Australië emigreren of naar Kenia wel echt een mega verschil.
Ik ben idd van plan om 100 procent te integreren ja, het lijkt me echt vet om een heel nieuw bestaan op te bouwen, nieuwe vrienden, nieuwe kennissen, nieuwe familie etc. ik besef heel goed dat ik nooit een van hun zal kunnen zijn, maar geaccepteerd wordt ik wel en dat is genoeg voor mij. Ik woon nu al 20 jr in dezelfde stad en ken hier zoveel mensen, dat is opzich heel leuk, op feesten of met uitgaan kom ik zoveel bekenden tegen altijd, dat het altijd leuk is. Maar aan de andere kant vindt ik het heel fijn (dit weet ik uit ervaring) om anoniem te zijn, niemand te kennen en iets opbouwen. Een hele vette uitdaging is het en ik denk er iedere dag aan.
Heb een jaar in aussie gebackpackt. Toen kwam ik erachter dat ik echt niet in Nederland wil wonen, ik wist alleen nog niet waar wel, aussie is een goeie kanshebber daarnietvan maar een jaar later ging ik naar kenia en was verkocht. Ik vond die mensen zo aardig, zo vriendelijk, zo vrolijk, zo grappig, en dat terwijl ze weinig hebben. ik kreeg daar veel respect voor en begon een hekel te krijgen aan al die klagende mensen hier in nl die nooit tevreden zijn. Wil weg zijn van de massaconsumptie hier en back to basics.
Ben ook van plan om tussen de gewone bevolking te gaan wonen ja (wat is een andere optie eigenlijk?). ik ben snel tevreden en geld maakt mij niet gelukkig dus in een kleine woning wonen is geen probleem. En ik wil zowizo heel zuinig gaan leven het zou fijn zijn als ik €10000 nooit hoef te gebruiken, als t ff kan kies ik daarvoor.
Ben in mtwapa, mombasa, Nairobi geweest en heb natuurlijk een safari gedaan in masai mara. T liefst wil ik in mombasa gaan wonen, maar er is mss meer werk te vinden in Nairobi, maar Nairobi trekt me minder. Waar wil/ga jij wonen? En familie… tja, ze hebben er natuurlijk nix over te zeggen want t is my life, maar ik weet cker dat ze het niet erg zullen vinden, klinkt mss lullig maar we zijn het gewend dat mensen weggaan. Ik heb het nog niet aan de grote klok gehangen, ik zeg steeds dat ik ga reizen na me studie. Nou dat klopt ook, alleen kom niet meer terug haha. Ik wil niet dat de hele wereld weet dat ik wil emigreren. Dat heeft te maken met meerdere redenen, een daarvan is dat ik bang ben dat mensen me gaan demotiveren met verhalen als, je kan daar toch geen werk vinden en dat soort shit. Een andere reden is dat het natuurlijk ook allemaal niet door kan gaan, en dan heb je voor nix iedereen ongerust gemaakt. Weet ook uit ervaring dat ik me familie niet heel erg zal missen.
Keniaanse nationaliteit? Daar heb ik nog niet over nagedacht, ik hecht er niet veel waarden aan maar als t voordelen zal opleveren dan zal ik t cker wel doen. Maar hoezo zou ik meer kosten dan? Omdat ik meer geld heb? Ik ni begrijp. Ik besef dat ik veel minder ga verdienen maar ik denk dat ik in Kenia onwijs gelukkig ga worden en zoals ik al zei, geld maakt niet gelukkig. T enige kutte is wel dat als ik terug naar nl wil voor vakantie ofzo, dat ik lang moet sparen maja…. En wintersporten zit er ook niet meer in waarschijnlijk, ik denk dat dat mijn grootste (en bijna enige) nadeel is van het plan.
Maar wel interessant dat jij t in stappen aanpakt, ik ga dat niet doen, ik gooi mezelf gelijk voor de leeuwen, ik weet toch 100% cker dat ik t wil, so why wait? Of doe je t puur voor je familie? Als ik jou was zou ik gewoon voor altijd gaan. Maar je vriend, die is Keniaans? Ook interessant. En hoe lang ben je al samen met m?
Zoals je ziet kan ik er ook wel uren over lullen maar ga nu toch maar stoppen. T zou idd leuk zijn als jij er woont als ik kom, zal wat Belgische bonbons voor je meenemen dan 
Groetjes Chynti