na verschillende keren in Kenia te zijn geweest, zou ik me erg graag daar vestigen; echter het ontbreekt me aan een financiele buffer, dat wil zeggen, ik heb genoeg voor een half jaartje!
Het plan is in dat half jaar te kijken of ik een baan vind; wat ik ook zou kunnen doen is trouwen met mijn keniaanse vriend!
Graag jullie advies!
Als je een buffertje hebt van een half jaar, ga daar wonen voor die periode. Besluit daarna of je wilt trouwen.
Neem wel in je achterhoofd mee dat ook wanneer je getrouwd bent, er toch van je verwacht zal worden een eigen inkomen te genereren. Op z’n minst…
Kijk ook eens naar de verschillen in cultuur en achtergrond. Een Keniaan/Keniaanse trouwt om andere redenen dan wij in het Westen. Neem ook dat in je overwegingen mee.
Hoi Alex,
Ben je al eens voor langere periode in Kenia geweest?
Om van het Keniaanse leven te proeven als je hier echt woont?
Ik heb afgelopen april de stap gemaakt om naar Kenia te verhuizen en 27 april ben ik via Civil Marriage getrouwd met mijn Keniaanse man. Ik wist dat het zwaar zou worden, en loop nu inderdaad tegen heel erg veel dingen aan. Mijn geld is op, dus we leven van het salaris van mijn man ( en dat is dus niet zoveel), ik ben op zoek naar een baan, maar ook dat is geen makkie, want waar begin je met zoeken hier in Kenia??? Enz…
Als je het prettig vind, kan je me wel mailen, dan kan ik je op de hoogte houden van hoe het mij hier vergaat. Plaats liever niet al mijn troubles openbaar op een forum. marriettevdvelde@hotmail.com
Hoi Alex,
Ben je al eens voor langere periode in Kenia geweest?
Om van het Keniaanse leven te proeven als je hier echt woont?
Ik heb afgelopen april de stap gemaakt om naar Kenia te verhuizen en 27 april ben ik via Civil Marriage getrouwd met mijn Keniaanse man. Ik wist dat het zwaar zou worden, en loop nu inderdaad tegen heel erg veel dingen aan. Mijn geld is op, dus we leven van het salaris van mijn man ( en dat is dus niet zoveel), ik ben op zoek naar een baan, maar ook dat is geen makkie, want waar begin je met zoeken hier in Kenia??? Enz…
Als je het prettig vind, kan je me wel mailen, dan kan ik je op de hoogte houden van hoe het mij hier vergaat. Plaats liever niet al mijn troubles openbaar op een forum. marriettevdvelde@hotmail.com
Als je met je Keniaanse vriend trouwt, moet hij aan kunnen tonen dat hij financieel voor jou kan zorgen opdat jij in Kenia mag blijven.
Om in Kenia ook aan de slag te mogen, bestaan aanvullende voorwaarden.
Dan is het nog de vraag: of je aan de slag komt.
Het lijkt allemaal zo leuk om je in Kenia te vestigen, maar er zitten heel wat haken en ogen aan. En een baan vinden is helemaal moeilijk, of je moet via een bedrijf uit Nederland uitgezonden worden. Geld is altijd belangrijk, je zegt een half jaar buffer, maar je geeft altijd meer geld uit, dan je eigenlijk zou willen en dan zit je met een probleem. Ik zou eerst voor een half jaar gaan, in die tijd kom je van alles te weten of het land en de mensen.
Succes in de zoektocht