Woensdag 20 februari

(origineel bericht op be-more.nl)

Woensdag 20 februari

Woensdag 20 februari

Vandaag gaan Mandy en Marit een dagje met Abert naar Kalisizo om daar het public hospital te bezoeken. Dus Trix en ik gaan alleen op pad richting ziekenhuis. Het duurt even, ons tochtje, want we zijn inmiddels een beetje bekend aan het worden in het dorp en moeten hier en daar een praatje maken. Ook Hugo en Aline komen een dagje kijken. Dit echtpaar is werkzaam als vrijwilliger op een ander project van be-more, ongeveer een uurtje bij ons vandaag. Aline is verpleegkundige en wil graag een dagje met ons meelopen. Het is erg gezellig! De ochtend brengen we door op de Nutrician Ward, bij de ondervoede kindjes. Grace zit voor het eerst in een stoeltje!!! Geweldig gezicht. Haar oogjes volgen ons steeds en ik ben BLIJ!!! Het lijkt de goede kant op te gaan. Maar ze komt nog niet aan in gewicht. Het is nog steeds zorgwekkend, maar ik zie echt verbetering!! Grace doet het ook goed, maar ook zij blijft nog achter in gewicht. Kim is er ook, maar heeft een druk programma en vraagt Trix en mij vandaag deze twee piepkleine meisjes te verzorgen en te voeden. Superleuk om te doen! En…… er is nog meer goed nieuws!!! De verhuizing GAAT DOOR. Met al mijn gedram en heel veel support van Kim is het nu rond!! De betalingen vooruit voor de huur zijn gedaan (een half jaar) en nu is deze week nog de sleuteloverdracht!!! Ik ben Kim enorm dankbaar, op momenten dat ik dacht, nu laat maar zitten, was zij degene die me elke keer weer oppepte en zei; nee, nu doorzetten!! Ik help je!!! En dat heeft ze gedaan!! Echt supergeweldig!! Nu nog de hele verhuizing regelen en misschien, misschien, misschien wonen we er dan nog net voordat ik weer naar Nederland ga. Dat zou echt geweldig zijn.

Vanmiddag zijn we op pad gegaan met Bonefaas voor de voedselplanning. Zoals misschien al eerder beschreven ga je een dorpje of de bush in om mensen voor te lichten over goede en gevarieerde voeding. Ook Aline gaat mee. Met 2 boda’s crossen weer lekker door het land. Genietmomentje!!!

Dit keer is het in een dorpje. Onze stoelen staan al klaar en we moeten onze namen in een gastenboek schrijven. De opkomst is erg goed. Heel veel vrouwen en ook mannen komen luisteren naar deze voorlichting!! Bonefaas is in het normale leven een erg rustige, beetje slome (sorry, niet negatief bedoeld) man, maar zodra hij de voorlichting geeft veranderd hij in een gepassioneerde gedreven verteller. HEEL leuk om mee te maken. De mensen zijn toegankelijk en vol aandacht voor wat Bonefaas te vertellen heeft. Het is echt een geslaagde middag.

Weer een heerlijk ritje terug naar Kyotera!! En ons dagje zit er weer op. Het is al laat en we zijn er vies en stoffig. We wassen ons en hebben eigenlijk geen zin meer om te koken. Wij gaan UIT ETEN!! Helaas geen wijntje erbij. Maar wel FRIETJES gegeten. Overheerlijk!! (Wel anderhalf uur op moeten wachten, maar dat was de moeite waard).

Heb weer zin in morgen!!

(origineel bericht op be-more.nl)