Wk voetbal in Kenia kijken

Gedurende de poulefase van het Wk ben ik in Kenia. Tijdens de wedstrijden zitten we in Nairobi en in Ukunda. We hebben nog geen hotels geboekt.

Ik heb geen idee of Wk voetbal leeft in Kenia en of we de wedstrijden kunnen kijken. Moet ik hier rekening mee houden met boeken, bijv. vragen of ze het uitzenden of in nairobi dichtbij sportsbar hotel zoeken?

Kan iemand me wat tips geven hierover.

Sent from my HTC One X using Wereldwijzer

er zijn genoeg bars/restaurant’s die TV hebben met sportkanaal
vooral als er afrikaanse landen spelen is er extra sfeer
aan de kust zijn er touristen of kimbo´s die voor duitsland italie of engeland zijn

Ik heb geen idee of ze het in jullie hotel zullen uitzenden, maar zo niet, kan je altijd naar Yibba Yabba (Sports Bar) gaan in het shopping center. Daar zenden ze het geheid uit (de eigenaar is een Engelsman).

Ik heb hier in Ukunda zelf ook al meerdere keren wedstrijden van Nederland in African Pot gezien. Maar denk dat dat niet met zekerheid altijd zo is.

Via Wereldwijzer app

In Nairobi is dat geen problem de Holland in Kenya organiseerd altijd een groot scherm waar je naar toe kan gaan maar in de grote malls zijn pubs waar een grootscherm is en daar kan je alle wedstrijden zien.

Mijn faforite plaatsen zijn City center en Galeria maar er zijn overals cafe’s met tv schermen en als je laat horen dat je Nederland wil zien is dat absoluut geen problem want van Persie is hier de man.

je moet wel weten dat het in kenia 6 uur later is dan in brazilie

Murigi dat betekend niets als Nederland spelt slapen we de andere dag gewoon uit

als je een wedstrijd graag wilt zien, dan maakt het niet zoveel uit wat de tijd is
kan je natuurlijk uitslapen
ik bedoel als een wedstrijd laat begint zullen er minder kenianen kijken
dus ook iets minder sfeer
in 2010 was ik in kenia toen het WK in zuid-afrika gespeeld werd, vooral toen de afrikaanse landen speelden was er veel sfeer
ook mede door dit lied

hierbij de speeltijden in hollandse tijd, tel hier voor keniaase tijd een uur bij in de zomer

Bedankt allemaal voor de reacties. Mocht er gebrek aan sfeer zijn dan boeit me dat niet veel, ik wil gewoon voetbal kijken.

Ik had geen flauw benul hoe dat leeft in een land als Kenia. Nederland geeft immers ook veel meer zendtijd aan sporten waar ze goed in zijn, voetbal, schaatsen en hockey. Uit jullie reacties blijkt wel dat ik sowieso wel ergens kan kijken, is het dan nog handig in Nairobi om in bepaalde wijk hotel te nemen (ook buiten het voetbal om)?

Sent from my HTC One X using Wereldwijzer

Alle keren dat ik in Kenia was, stond in iedere bar de tv aan met voetbal dus aan interesse geen gebrek!

Niek Nairobi heft geen wijken net als in Karen is een redelijke popuNederland en wat het hotel betreft dat is ook hoeveel wil je uitgeven even enn waar je belanstelling naar uit gaat.

Dus wanneer je weet wat je wil dan kan komt het advies van zelf,

Wat ik wil is vooral een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik hoef niet per se een luxe hotel, maar wil best wat extra betalen voor een zwembadje bijvoorbeeld. Hoeft niet echt luxe te zijn, maar aangezien we een hotel nodig hebben voor een dag voor en een dag na onze safari, is het wel lekker om bij te komen van de vlucht en daarna de safari. Maar ik hoef ook geen hotel voor 100 euro pppn.

Aangezien op beide dagen een wedstrijd van NL is, lijkt het me wel fijn als we bijvoorbeeld dicht bij dat grote scherm zijn, of bij een mall waar het wordt uitgezonden.

Heeft Nairobi geen wijken? en hoe zit het met veiligheid, is dat nog erg belangrijk bij hotelkeuze?