WK 2014 Brasilllllllll

Zijn er mensen hier die naar het WK in 2014 willen gaan?

Zo ja? Hoe gaan jullie dat regelen? etc… etc… etc… Im just curious! :slight_smile: Ik en mijn vriend willen namelijk ook gaan.

Groetjes

Voor de mensen die eraan denken richting Salvador te komen zet ik hier even de data op een rijtje van de matchen die gepland zijn in ons gloednieuwe “Bahia Arena - Fonte Nova Stadium” hier in het kader van het WK voetbal 2014 :

**- 13 juni : groep B

• 16 juni : groep G
  • 20 juni : groep E
  • 25 juni : groep F
  • 01 juli : achtste finale
  • 05 juli : kwart finale**

Het spreekt vanzelf dat jullie van de gelegenheid kunnen gebruik maken om tegelijk van de andere deugden van Brazilië kunnen genieten tijdens het kampioenschap.
In Bahia ligt nl. de basis van het huidige Brazilië met een intens coloniaal verleden, een kleurrijke afrikaans getinte cultuur en niet te vergeten de bijhorende etno-gastronomie. Daarnaast is er ook een aangename natuur met naast de +280 tropische stranden die Bahia telt, ook het Nationaal Park Chapada Diamantina.

Wens je je reis op voorhand te organiseren ?
Dan kan je best even contact opnemen met Bahia Guide
.
Men organiseert er de reservering van je pousada/hotel, luchthaventransferten (met nederlandstalig chauffeur), organisatie van dagtrips en/of rondreizen in Bahia met een vlaamse gids (die al jaren in Bahia woont), vertaler/tolk.
Alles wordt gepersonaliseerd op maat van de reiziger voorbereid.

Tropische groet,

Ivan

1 like

Hieronder alle deelnemende steden van het WK 2014

[TABLE=“class: wikitable sortable jquery-tablesorter”]

[TH=“class: headerSort”]Stad[/TH]
[TH=“class: headerSort”]Stadion[/TH]
[TH=“class: headerSort”]capaciteit (plan)[/TH]
[TH=“class: headerSort”]Bouwjaar[/TH]
[TH=“class: headerSort”]Inwoners[/TH]

Belo Horizonte
Mineirão
74.300
1965
2.450.000

Brasilia
Estádio Nacional de Brasília
76.232
1974
2.400.000

Cuiabá
Arena Pantanal
40.000
1974
545.000

Curitiba
Arena da Baixada
41.375
1999
1.800.000

Fortaleza
Castelão
60.000
1973
2.400.000

Manaus
Arena Amazonia
40.550
1970
1.650.000

Natal
Arena das Dunas
65.100
nieuw
750.000

Porto Alegre
Estádio Beira-Rio
60.000
1969
1.450.000

Recife
Arena Cidade da Copa
46.160
nieuw
1.500.000

Rio de Janeiro
Maracanã
95.000
1950
6.150.000

Salvador
Bahia Arena - Fonte Nova
44.100
nieuw
3.800.000

São Paulo
Novo Estádio do Corinthians
65.000
nieuw
11.000.000

[/TABLE]

WK2014 map.JPG

Tropische groeten

Ivan

2 likes

Vanaf 20 augustus aanstaande start de verkoop van de tickets voor het WK 2014 !

Meer informatie zal worden verspreid vanaf 1 juli, wist Thierry Weil van het marketing management van de FIFA vandaag te melden in Rio de Janeiro. Bron : Globo Esporte

Zet je dus allen scherp :zon02:

Tropische groet uit Salvador

Ivan

… maar de loting is pas begin december?

je hebt een punt he Pleun

mischien scheppen de verdere details die de Fifa binnenkort zou geven meer duidelijkheid

het kan misschien wel al interessant zijn om tickets voor de wedstrijden in de kwart, halve of … finale(s) te kopen
de échte voetbalfans geraken hier wel op 1 of andere manier aan uit
al zal een beetje gokwerk misschien niet uit den boze zijn om aan de juiste tickets op de juiste plaats te geraken :slywink:

Fijn, dit topic, namelijk precies de reden waarom ik t Brazilië forum ook eens bekijk. Mijn vriend en ik denken er ook al heel lang over na om naar dit WK te gaan, we houden van voetbal en reizen… de ideale combinatie. Waar ik wel een beetje mee zit is de “politieke” onrust/lading die dit met zich mee brengt. Als reiziger wil ik graag dat vooral de middenstand iets aan mijn bezoek heeft, en niet dat ik een staatskas loop te spekken waar alleen de “bovenlaag” van de bevolking iets aan heeft.
En goed om te weten dat de kaarten half augustus al in de verkoop gaan, maar jammer dat daar niet mee gewacht wordt tot de loting… Daar stimuleer je toch juist de zwarte markt mee?
Ik ben wel benieuwd hoe anderen over deze zaken denken!

BraBahx, ik lees al wat van jou in een ander topic… interessant. Ben benieuwd naar jouw reactie op bovenstaande! Groetjes.

De commotie rondom de federation cup van afgelopen maand zit mij ook niet bepaald lekker. Mijn vriend en ik willen nog steeds wel gaan, maar we bekijken wel hoe de situatie in de aankomende maanden zal worden.

@Brabahx, wat heb jij van de onrust in jou omgeving gemerkt?

Dat is momenteel ook onze insteek inderdaad… :slight_smile:

Een gedeelte van de politieke onrust ging om de gigantische hoeveelheden geld die in de diverse stadions zijn gegooid, en waarschijnlijk dan nog het dubbele omdat de grote bouwbedrijven wel zo handig waren misbruik te maken van het geduw en getrek van de FIFA of de dingen wel op tijd klaar zouden komen.
Volgens mij zijn er een aantal mensen rijk van geworden, maar dat zijn vast niet de Braziliaanse bouwvakkers, eerder de projectontwikkelaars.

Van die tientallen miljarden belastinggeld, dat zo hard nodig zouden zijn voor het abominabele onderwijs, de ernstig tekort schietende medische zorg en allerlei andere zaken die gewoon niet genoeg geld krijgen, zoals openbaar vervoer en onderhoud infrastructuur (wegen) zien de Brazilianen naar alle waarschijnlijkheid bijna niets terug. De eigen middenstand niet omdat de verkoop van allerlei zaken een exclusief recht is van de officiele sponsors, en het aantrekken van extra tourisme is maar zeer de vraag.

Maar ze mogen dus WEL die idiote toegangsprijzen betalen om de kas van de FIFA te spekken. En de zakken van diverse hotemetoten.

Ik ben ook van plan te gaan, maar waarschijnlijk met de organisatie Oranjecamping. Uiteraard ga ik het combineren met wat mooie trips in dit prachtige land.

Zou dit voor jou een reden zijn om niet tijdens het WK naar Brazilië te gaan?

Ik ga hoe dan ook nooit naar voetbalwedstrijden, dus kan ik die vraag niet eerlijk beantwoorden.

Maar er was een actie op FaceBook om mensen af te raden naar Brazilie te gaan voor de WK.Uit protest dus, niet omdat het onveilig zou zijn of zo.

Ik denk dat er praktisch gesproken ook nog wel wat haken en ogen zijn. De afstanden tussen de verschillende stadions (speelsteden) is gigantisch. Neem enerzijds Fortaleza of Natal en anderzijds Sao Paulo, een kleine 4000 km vliegen. De meeste vliegvelden in Brazilie zijn normaal al overbelast, laat staan als er een half miljoen mensen van de ene naar de andere kant moeten reizen. Zoveel worden er namelijk verwacht.

De hotels zullen dat nog wel aankunnen, vermoed ik. Maar reken maar dat die jongens ook willen profiteren en huizenhoge prijzen gaan rekenen. En zo gaat het met vrijwel alles.

Niet mijn idee van een fijne tijd. Ik raad je gewoon vakantie te houden in dit mooie land, bij voorkeur buiten het seizoen (dat hier dec-feb is) en geniet. Die voetbalwedstrijden kun je op de TV zien, met een beetje organisatie gezellig samen met vrienden.

Ben een enorm liefhebber van zowel voetbal als Brasil. Een voetbalwedstrijd in Brasil is een geweldige ervaring, ik raad het iedereen aan. Zelfs verstokte voetbalhaters zullen het in Brasil geweldig vinden. De aanloop naar het WK2014 vind ik echter zeer dubieus als je het principieel bekijkt. Mtilburg heeft het hierboven al aardig samengevat.

Om daar nog aan toe te voegen: neem het Mané Garrincha Stadion in de hoofdstad Brasilia, die inmiddels van naam is veranderd naar het Nacional Stadion (wat maakt het uit joh, het was slechts vernoemd naar de legendarische Garrincha…). Met dik 500 miljoen euro is dit het duurste WK-stadion en biedt plaats aan ruim 70.000 mensen. Nu komt het. Normaal speelt er een derde divisie ploeg voor 800 toeschouwers. Dit soort prestigeprojecten vind ik obsceen. De Braziliaanse overheid en FIFA zijn dus niet veel slechter dan de mafia.

*…niet veel beter dan…

Bedankt voor jullie reacties, ik neem ze zeker mee… Wellicht dat we ervoor kiezen om eerder naar Brazilië te gaan en alleen het begin van het WK dan mee te “pakken”. Zo kunnen we wat meer van het land zien en komt het knagende “doe ik hier wel goed aan”-gevoel iets minder om de hoek kijken. En hee, hoe tof is het om gewoon in Nederland te zijn als we in de finale staan en wereldkampioen worden? Is (helaas) ook een “once in a life time” kans…

Wat meer info: No, I'm not going to the world cup. - YouTube

En Pleun er wordt nog steeds geprotesteerd…

2 likes

Voor de liefhebbers: het complete wedstrijdschema (incl speelsteden) op http://www.fifa.com/mm/document/tournament/competition/01/52/99/91/2014fwc_matchschedule_17052013_en.pdf

kaartverkoop start via fifa site in augustus, loting is pas in dec
ik vermoed dat je dan (net als in het verleden) in december kunt besluiten om kaarten die je evt in augustus zijn toegewezen niet af te nemen. De fifa gooit die dan in een volgende ronde in de verkoop.
evenzo kun je in die volgende ronde weer meedingen naar kaarten voor de oranje potjes (die dan bekend zijn)

mbt al dan niet komen:
ja, het is heel goed mogelijk dat ook het WK wordt aangegrepen voor protesten
edoch daar hoef je niet heel veel van te merken
ik woon zelf in Rio (Ipanema, in de Zona Sul, het ‘sjieke’ deel) en heb nauwelijks last van de protesten
en je kunt er zeker van zijn dat de regering / politie net als tijdens de Confederations Cup laatst er alles aan doet om de wedstrijden ongestoord door te laten gaan, zonder last voor de toeschouwers. Dat er dan misschien 2 straten verderop betogers door de politie in elkaar worden gerost is een ander verhaal …
Braza’s zijn gek op voetbal en nu hun Seleçao eindelijk weer presteert wordt het zonder twijfel een enorm feest
voor wie hier nooit geweest is: de Oranjegekte is kinderspel bij de beleving hier

mbt de afstanden: Mtilburg zegt ware woorden
de vliegvelden hier zijn (diplomatiek gezegd) matig
Braza’s kunnen niet organiseren, laat staan ingewikkelde logistieke processen zoals vliegvelden
en Infraer (de nationale luchtverkeersleiding) is zelfs voor Braza begrippen dramatisch
daarnaast heb je hier in de winter (onze zomer) regelmatig enorme hoosbuien die hele steden (incl airports) lamleggen
ik raad daarom iedereen die hier komt aan de dag voor een wedstrijd al naar de speelstad te vliegen
de Fifa heeft nl in zijn onmetelijke wijsheid besloten dat er geen ‘vaste’ steden cq regio’s zijn per groep
dus elk land speelt in de poulefase in verschillende steden

en ja, de prijzen zullen de pan uitrijzen
Brazil is sowieso al belachelijk duur (stuk duurder dan NL), zeker Rio
en tijdens high times (nieuwjaar, carnaval etc) verdubbelt men standaard de prijzen
kun je over klagen (doe ik graag :), maar is een feit
maar be sure, als je komt wordt een trip die je nooit vergeet!!!

1 like

agree

Ja, ik volg ongeveer wat de andere nederlanders/belgen die permanent in Brazilie wonen hierboven zeggen

Belangrijkste zaken samengevat :

• het zal niet goedkoop zijn (zoals tijdens carnaval idd)
  • er kunnen protesten zijn maar daar kan je zelf probleemloos uit de buurt van blijven (heb ik zelf ook ondervonden hier in Salvador)
  • organisatorisch loopt vast wel ergens iets fout (maar als Zuid Afrika er zich door maalde waarom Brazilie dan niet :wink:
  • het is en blijft een gigantisch event voor de echte voetballiefhebber in het land van voetbal bij uitstek

Hou je van voetbal en heb je nog nooit Brazilie bezocht dan zou ik ervoor gaan mits zo goed mogelijke voorbereiding.
Als je geen échte voetbal-liefhebber bent zou ik wel een ander moment kiezen voor een Brazilie-reis (en niet net voor het WK, beter erna)

Tropische groet

Ivan

1 like