WK 2014 Brasilllllllll

Organiseren :confused: Ze houden in ieder geval enorm van improviseren :biggrin:

Ik twijfel nog over reizen naar het WK, maar heb connecties in Brasil dus huisvesting valt wel te regelen. Desnoods zet ik een tentje op in de achtertuin/binnenplaats.

Qua logistiek wil ik het ook ‘handig’ aanpakken: elders op Midden- of Zuid-Amerika vliegen. Vervolgens naar Brasil trekken om samen met de Brasileiros het WK te volgen via de tv. Zoveel mogelijk de speelsteden vermijden, al zal ik er drie ‘plichtmatig’ moeten aandoen (heb het een keer gewaagd om een stad over te slaan en daar waren ze niet zo blij mee…).

En ach ja, eventueel demonsteer ik vreedzaam mee als ze het zeer op prijs stellen…

Ik kijk er nu reeds naar uit, natuurlijk nog even kwalificeren maar dat moet zowel Nederland als België gaan lukken. Vervolgens gaan we natuurlijk allemaal naar Brazilië. Eigenlijk zouden we het voetbal moeten combineren met een leuke vakantie. Ik heb voor alle Brazilië en voetballiefhebbers een blog gemaakt. Kijk maar eens op http://brazilie-vakantie.blogspot.com
Veel plezier en we gaan toch winnen !!!

Het bezoek van de paus mag dan redelijk ongestoord verlopen zijn (en zo te zien redelijk georganiseerd ook nog met ruim 2 miljoen mensen op Copacabana), dat wil nog niet zeggen dat het WK ook zo gaat. Als je dat denkt, heb je waarschijnlijk niet begrepen waar die protesten eigenlijk over gingen, en gaan.
Want die zijn er nog steeds, al zie je het niet meer op het wereldnieuws. Het huis van Cabrol (de gouverneur van de deelstaat) is in Leblon (een nog veel sjiekere wijk) en die werd vorige week nog belaagd door demonstranten. Helaas niet geheel geweldloos.

Overigens: een land dat het voor elkaar kreeg een hoofdstad voor miljoenen mensen op te trekken midden in de rimboe, in 5 jaar tijd, waar om maar een voorbeeld te geven Amsterdam 20 jaar deed alleen over de beslissing waar het nieuw te bouwen stadhuis zou koimen, kan je niet zomaar beschuldigen van slechte organisatie. Goede improvisatie, ok, dat kan.

Het zal heus wel lukken met de WK, net als elders. Maar het heeft handenvol geld gekost dat naar alle waarschijnlijkheid beter had kunnen worden besteed. Als je weet dat velen hier hun eigen taal niet behoorlijk spreken of schrijven, of bij ziekte op de ziekenhuisgang worden geparkeerd (niet bij gebrek aan personeel zoals Dilma denkt, maar uit gebrek aan middelen), zal dat beamen.
En dat zal niet worden gecompenseerd door die paar extra toeristen die dat gebeuren mogelijk aantrekt.

Een stad die helemaal niet gebouwd is op mensenmaat, die niet gezellig is en waar niemand wil wonen. Brasilia lijkt me nu niet een goed voorbeeld hoe het moet.

Er wonen inmiddels zo´n 3 a 4 miljoen mensen, dacht ik, dan is bepaald niet “niemand”. Maar de discussie ging niet over het gezellig zijjn, of zelfs niet over architectuur, maar over de stelling dat Brazilianen niet zouden kunnen organiseren.

Maar verder heb je gelijk. Geen menselijke maat. Misschien was het zelfs wel de bedoeling (er is zelfs niet over wandelaars nagedacht lijkt het).

dat viel wel mee

• de auto met paus werd onderweg van de airport naar centro bestormd door fans, de politie kon ze niet weerhouden
  • diezelfde auto liep even later vast omdat er allerlei bussen de weg blokkeerden
  • op de eerste dag vielen de metro’s 2 uur stil en stonden er rijen tot 1 km bij de stations
  • de mis, gepland in Guaratiba, moest verplaatst worden naar Copacabana omdat het terrein in Guaratiba niet gedraineerd was, dus na een paar regendagen volledig onder water stond
  • ondanks dat de lokale overheid 3 extra vakantiedagen had ingelast om het forensenverkeer te verminderen, ondanks dat Copacabana volledig voor verkeer was afgesloten (met alle nadelen van dien voor de bewoners), was het verkeer een chaos
  • zelfs Eduardo Paes, burgemeester van Rio, gaf toe dat de organisatie qua cijfer ‘dichter bij 1 dan bij 10 stond’
    overigens was het ondanks dat alles een groot feest, omdat de 2 miljoen pelgrims zich hierdoor niet lieten weerhouden te genieten
    en de kampeeractie met 2 miljoen kampeerders zonder wanklank op het strand van Copacabana was grandioos, vergeet ik nooit meer

Beste deelnemers aan deze draad,

Vooreerst wou ik jullie allen even danken voor de waardevolle bijdragen hier !

**Mag ik jullie hierbij ook toch even verzoeken om bij de topic - WK Brazilië 2014 - te blijven aub ?
**
Dit vermijdt dat echt geïnteresseerden in de topic teveel nutteloos moeten doorscrollen
en/of dat de moderator moet gaan borstelen.

Dank voor jullie medewerking :chin:

Ivan

sorry Ivan

Hoi allemaal,

Ik ben online een website tegengekomen met leuke nieuwtjes over Brazilië. Ook veel over het WK in 2014.

http://www.letsgobrazil.nl/kaartverkoop-wk-2014-gaat-20-augustus-van-start/

Ik dacht misschien is het wat voor dit forum :slight_smile:

Groetjes,

Thomas

Het WK 2014 in Brazilië zal worden gehouden van 12 juni 2014 t/m 13 juli 2014. Natuurlijk wilt u erbij zijn, daarom adviseer ik u tijdig de kaartjes, vliegtickets en hotels te reserveren. Vermoedelijk zullen de prijzen gaan oplopen, nadat de meeste teams zich hebben gekwalificeerd. Als voetballiefhebber gaat u natuurlijk voor de wedstrijden, maar Brazilië is een top vakantie bestemming. U kunt uw vakantie goed combineren met het bezoeken van één of meerdere wedstrijden. Kijk snel op http://brazilie-vakantie.blogspot.nl/2013/08/wk-2014-brazilie-kaartjesvliegtickets.html#.Ug3fZ8TCT3g
Veel plezier en tot in Brazilië.

Het WK 2014 in Brazilië zal worden gehouden van 12 juni 2014 t/m 13 juli 2014. Natuurlijk wilt u erbij zijn, daarom adviseer ik u tijdig de kaartjes, vliegtickets en hotels te reserveren. Vermoedelijk zullen de prijzen gaan oplopen, nadat de meeste teams zich hebben gekwalificeerd. Als voetballiefhebber gaat u natuurlijk voor de wedstrijden, maar Brazilië is een top vakantie bestemming. U kunt uw vakantie goed combineren met het bezoeken van één of meerdere wedstrijden.
De kaart verkoop voor het WK 2014 begint op 20 augustus 2013. Lees meer op http://brazilie-vakantie.blogspot.nl/2013/08/wk-2014-brazilie-kaartjesvliegtickets.html

Zullen de kaartjes echt alleen op naam uitgegeven worden en geen doorverkoop mogelijk zijn?

ik las dat de naam van de ‘hoofdbesteller’ niet gewijzigd kan worden, de namen van de (max 3) extra bestelde kaartjes wel

Ja het staat er niet echt duidelijk in de media kit, ook niet hoeveel de wijzigingskosten zijn. Ben benieuwd of dit echt de handelaars praktijken tegengaat, zou wel mooi zijn.

Denk dat een kaartje voor een stadion niet eens noodzakelijk is om de zweer te proeven.
Beleef de wedstrijden mee onder de lokale bevolking dat is al een belevenis op zich.

goedendag allemaal…
wij zijn van plan om met zes vrienden vanuit nederland naar rio de Janeiro te gaan tijdens WK 2014.
ons voorkeur is copacabana of ipanema .
is er iemand op dit forum die tips of een appartement heeft waar wij zouden kunnen verblijven zelfs hebben wij het een en ander nagevraagd
en de prijzen liggen ver boven onze budget
gr ricardo

Ricardo,
Neem eens contact met ‘MartijninBrasil’ hier op het Brazilië-forum.
Hij verhuurt een appartement in Rio - Ipanema.
Tropische groet uit Salvador da Bahia
Ivan

Kijk op sites als airbnb.com en windu.com

Dat België zich als groepswinnaar kan plaatsen voor een WK is al geleden van het wereldkampioenschap van 1990 in Italië. De Duivels wisten zich toen in een poule met o.a. Tsjecho-Slowakije, Zwitserland en Polen te kwalificeren zonder daarbij een partij te verliezen. Op dat WK zou België doorstoten tot de achtste finales. Ook in deze campagne onder Marc Wilmots werd nog geen enkele match verloren.

**
1.** Welke kleppers ontlopen we op het WK in Brazilië?

De eerste zeven landen op de FIFA-ranking zijn al zeker reekshoofd op het WK en vermijden zo (in theorie) een sterkere tegenstander in de eerste ronde. Momenteel staat België zesde. Dankzij de winst tegen Kroatië blijven we verzekerd van een plaats in de top 7, zelfs al verliezen we dinsdag van Wales - en laat ons eerlijk zijn, die kans is klein. Dit zijn de andere landen in de top 7:

1. Spanje
  2. Argentinië (al geplaatst)
  3. Duitsland (al geplaatst)
  4. Italië (al geplaatst)
  5. Colombia (al geplaatst)
  6. België (al geplaatst)
  7. Uruguay

Ook gastland Brazilië ontlopen we tijdens de loting. Opvallend: andere grote voetballanden als Nederland (9), Portugal (11) en Engeland (17) staan niet in deze lijst. Frankrijk, de wereldkampioen van 1998, volgt pas op een 25ste plaats. Zelfs als België reekshoofd is kan het dus nog altijd een van deze grootmachten loten.

2. Welke landen zijn al geplaatst?
In totaal nemen er 32 landen deel aan het WK voetbal. Daarvan kennen we al 15 mogelijke tegenstanders:
**Brazilië **(Al vijf keer wereldkampioen)
Duitsland (Al drie keer wereldkampioen)
Australië (Beste prestatie: achtste finale)
Japan (Beste prestatie: achtste finale)
Zuid-Korea (Beste prestatie: vierde plaats)
Iran (Nog niet verder geraakt dan eerste ronde)
Nederland (Drie keer tweede plaats)
Italië (Vier keer wereldkampioen)
Verenigde Staten (Beste prestatie: derde plaats)
Costa Rica (Beste prestatie: achtste finale)
Argentinië (Twee keer wereldkampioen)
Zwitserland (Beste prestatie: kwartfinale)
Colombia (Beste prestatie: tweede ronde)
**Ecuador **(Beste prestatie: achtste finale)
**Chili **(Beste prestatie: derde plaats)

**
3. Wanneer wordt er geloot?**

Op 6 december wordt er in Mata de São João geloot en weten we welk landen elkaar op het WK in de groepsfase bekampen.

Bron : De standaard van 12/10/2013

Nieuw op dit forum en heb net alles doorgenomen. Ik heb de vaste intentie om er volgend jaar bij te zijn… Tickets naar Rio zijn begin augustus al geboekt (9 juni - 3 juli met Alitalia, hopelijk houdt deze maatschappij het tot dan vol) en de rest zal moeten wachten tot 6 december. Ik heb wel al heel wat voorbereidingswerk gedaan aan de hand van de 7 routes (reekshoofden en België zal hierbij zijn). Mijn voorkeur gaat uit naar de groepen G en H met heel wat wedstrijden in Natal, Recife en Fortaleza. Het idee zou zijn om dan een klein appartement (2personen) te zoeken in één van deze steden. Als er iemand iets heeft aan mijn reisschema’s voor deze 7 routes, deze zijn uitgewerkt met alle binnenlandse vluchten met TAM en GOL, weliswaar aan de prijzen van 25 september, PM me…

Ik hoef me alvast geen zorgen te maken om tickets voor de wedstrijden (trouw lid van de supportersclub 1895), dus het enige probleem zal de accomodatie en het eventuele transport zijn.