WK voetbal 2014 - ga jij ook naar Brazilië ?

:brazil: Salvador da Bahia is 1 van de organiserende steden hier in het noord-oosten van Brazilië :brazil:

Hierbij wou ik dan ook even de data van de matchen die gepland zijn in ons gloednieuwe “Fonte Nova Stadium”, hier in Salvador, in het kader van het WK voetbal 2014 op een rijtje zetten :

**- 13 juni : groep B

• 16 juni : groep G
  • 20 juni : groep E
  • 25 juni : groep F
  • 03 juli : achtste finale
  • 05 juli : kwart finale**

Van zodra iemand weet welke landen op welke data de strijd aanbinden kan dat uiteraard in deze draad gepost worden !

Het spreekt vanzelf dat jullie van de gelegenheid kunnen gebruik maken om tegelijk van de andere deugden van het exotische Brazilië kunnen genieten tijdens het kampioenschap.
In Bahia ligt nl. de basis van het huidige Brazilië met een intens coloniaal verleden, een kleurrijke afrikaans getinte cultuur en niet te vergeten de bijhorende etno-gastronomie.
Daarnaast is er ook een aangename natuur met naast de +280 tropische stranden die Bahia telt, ook het Nationaal Park Chapada Diamantina (ook gekend als de braziliaanse Grand Canyon).

Wens je je reis op voorhand te georganiseerd te hebben dan kan je best even kijken bij Bahia Guide. Men staat er in voor reservering van je pousada/hotel, luchthaventransferten (nederlandstalig chauffeur), organisatie van dagtrips en/of rondreizen in Bahia met een vlaamse gids (die al jaren in Bahia woont). Alles kan netjes georganiseerd worden op maat om je te laten genieten van voetbal EN tegelijk het beste van Brazilië te laten ervaren.

Voor specifieke vragen of info over reizen in Brazilië kan je natuurlijk ook terecht op het Wereldwijzer Brazilië Reisforum

Tropische groet,

Ivan

1 like

Als ik het geld had dan zou ik jou inschakelen om naar Brazilie te gaan, Ivan! :smiley: Hopelijk komt dat nog. Hoef ook niet perse tijdens het WK, ik volg de wedstrijden van Nederland wel lekker voor de buis.

Misschien idee als er een poule wordt georganiseerd? Daar zou ik wel aan mee doen!

1 like

:brazil:

Brazilië is goedkoper dan je denkt Jeroen !
In elk geval altijd welkom ! Het zou leuk zijn je eindelijk eens in levende lijve te zien :zon02:

Tropische groet

Ivan

Moet er eerst nog zien te geraken :wink:

In elk geval altijd welkom !

Als ik een keer de mogelijkheid heb dan kom ik zeker langs!

Hierbij de lijst van alle deelnemende steden en respectievelijke stadia

[TABLE=“class: wikitable sortable jquery-tablesorter”]

[TH=“class: headerSort”]Stad[/TH]
[TH=“class: headerSort”]Stadion[/TH]
[TH=“class: headerSort”]capaciteit (plan)[/TH]
[TH=“class: headerSort”]Bouwjaar[/TH]
[TH=“class: headerSort”]Inwoners[/TH]

Belo Horizonte
Mineirão
74.300
1965
2.450.000

Brasilia
Estádio Nacional de Brasília
76.232
1974
2.400.000

Cuiabá
Arena Pantanal
40.000
1974
545.000

Curitiba
Arena da Baixada
41.375
1999
1.800.000

Fortaleza
Castelão
60.000
1973
2.400.000

Manaus
Arena Amazonia
40.550
1970
1.650.000

Natal
Arena das Dunas
65.100
nieuw
750.000

Porto Alegre
Estádio Beira-Rio
60.000
1969
1.450.000

Recife
Arena Cidade da Copa
46.160
nieuw
1.500.000

Rio de Janeiro
Maracanã
95.000
1950
6.150.000

Salvador
Bahia Arena - Fonte Nova

44.100
nieuw
3.800.000

São Paulo
Novo Estádio do Corinthians
65.000
nieuw
11.000.000

[/TABLE]

Tropische groeten

Ivan

Het bevrijdende nieuws voor velen :

Vanaf 20 augustus aanstaande start de verkoop van de tickets voor het WK 2014 !

Volgens Thierry Weil van het marketing management van de FIFA, vandaag in Rio de Janeiro, volgt alle nodige informatie vanaf 1 juli.
Bron : Globo Esporte

Zet je dus allen scherp :zon02:

Tropische groet uit Salvador

Ivan