Wist je dat...

Wist je dat…

… je dat aan jezelf of aan Jeroen moet vragen?

… het opvalt (en leuk is) dat je vaker meekijkt

…ik me dat inderdaad daarom ook afvraag haha.

…eigenlijk ook wel had gehoopt dat Georges ondanks de rechten zich gewoon in kon houden met super lief en behulpzaam zijn!

…als je helemaal op de been bent Georges, je nog heel veel taken uit kunt voeren!

… de ’ wist je dat’ van Jenny me een beetje verlegen maakt maar het ook lief vind dat je dat benoemd!

…ik een zeer gezellige middag heb gehad.

…Oma haar 94ste verjaardag vierde

…de kindjes bij schoonouders waren en ik dus lekker biertjes kon happen.

…… de Schotse brouwerij Brewmeister het sterkste bier ter wereld in huis heeft : Snake Venom (toepasselijke naam) met een alcohol percentage van 67%.
Hun Armageddon was de vorige recordhouder, met 65%.

Rest de vraag of dit überhaupt wel te drinken is !?

…ik dat graag zou testen!

…ik het wel een beetje vals spelen vind, aangezien ze dit bereiken door het water uit de gebrouwen drank “weg te vriezen”. Fractional freezing is daarmee te beschouwen als een vorm van destilleren.

…het sterkste gebrouwen (en dus niet gedestilleerde) bier bij mijn weten nog altijd Utopias van Samual Adams is, de batch van 2009 daarvan bevatte 27% alcohol.

… ik ook dat graag zou proeven.

… ik ook dit feit ga weerleggen…
… het record “zwaarste bier ter wereld” nog steeds op naam van een Nederlandse brouwerij staat.
… Hun Mistery bier de 70% haalt?

… ik denk dat je niet weet hoe duur dat bier is
… ik je kan vertellen dat je meer dan een euro per procent alcohol mag betalen voor dat biertje (dwz die Schotse biertjes, de Nederlandse kost 45 Eurie)
… wij serieus (vriendin en ik) van plan waren die Armageddon mee naar Nederland te nemen voor onze vriendjes
… wij besloten dat liefde wel wat mag kosten, maar je het ook niet moet overdrijven :biggrin:

…ik ook niet zeg dat ik hem ga kopen, ik wil hem proeven. Groot verschil! :slight_smile:

…ik voor dat geld liever flesje whisky koop.

…het tof vind dat er een oma op een dag als vandaag 94 mocht worden.

…ik een stuk ben gaan fietsen en op de terugweg maar eens langs ben gegaan bij de vader van mijn beste vriend van de basis school die ik beide al in zo’n 18 jaar heb gezien.

…dat best gek was.

…dat ook tof was.

…Nederland duidelijk een fietsland is dat me blijft doen verrassen met een glimlach.

Wist je dat:

• er een fout staat in het vwo-5 boek van scheikunde

• ik een uur heb zitten puzzelen voordat ik deze conclusie kon trekken

• dat dat zonde van mijn avond is…

• het me verbaast dat er gistcellen zijn dan alcoholpercentages van meer dan 20% overleven

• Thijs eerder van zijn stokje gaat

…ik het inderdaad niet overleef als mijn bloed voor meer dan 20% uit alcohol bestaat.

… je nog best je best moet doen voordat je bloed uit 20% alcohol bestaat (laat staan meer)

… ik ooit heb gezegd dat ik was afgekeurd als bloeddonor omdat ik teveel alcohol in mijn bloed had (echte reden was dat de keuringsarts vond dat 2 maanden na terugkeer uit een malaria-gebied te kort was)
… ik me nog verkneukel bij de geschokte gezichten van sommige mensen in de wachtrij :biggrin:

… (het verhaal wil dat) duelleren in Paraguay toegestaan is op voorwaarde dat beide partijen als bloeddonor geregistreerd zijn.

… dit niet waar is ! Wat je o.m. hier ook leest.

… je in Schotland niet dronken met een koe mag rondlopen.

… als er aan de Schotse kust een dode walvis aanspoelt, de kop eigendom van de koning is. De staart is voor de koningin.

Nog eentje voor de liefhebbers :
Wist je dat … het binnen de oude stadsmuren van York toegestaan is een Schot die pijl en boog draagt, te doden.

Meer over deze en andere bizarre wetten lees je hier : Legal or ludicrous? Strange Scottish laws.

Fiat justitia

Dat je je reiservaringen kunt delen met de leden in een nieuwe 5 klapper (deel3)

Ook niet als de koe wel nuchter is ? :biggrin: