Hallo allemaal,
Wij hebben voor augustus een reis geboekt en ik zit te kijken naar de algemene prijzen voor bv autohuur en scooter’
Alleen ik begrijp de wisselkoers niet, de ene site gebruikt een komma, de andere een punt en volgens mij zie ik ook een extra 0 aan het eind?
Kan iemand mij uitleggen hoe ik het snelste van Roepia naar Euros kan rekenen? Hoeveel Roepia is een euro?
Het kan een beetje wisselen maar meestal zit ik met 15.000 rupiah is 1€ wel aardig
Maar je kan ook apps downloaden, ik gebruik convertbot. Die vind ik heel handig. Kun je idr (Indonesische rupiah) laten omrekenen naar euro
Google werkt ook makkelijk. Typ bijvoorbeeld: 1 EUR to IDR, of 1000000 IDR to EUR, en je krijgt het antwoord meteen bovenaan in beeld. Het werkt ook met in plaats van de valutacodes EUR en IDR de namen ‘euro’ en ‘rupiah’ te gebruiken.
Als het omindonische Ruphia’s gaat dan spreken ze vrijwel altijd in duizendtallen.
Afhankelijkvan het land worden punten of komma’s gebruikt.
Heb hetvolgende even voor je uitgezocht:
Netals bij het decimaalteken verschilt de notatie in Nederland en België van diein Angelsaksische landen: in die laatste landen wordt geen punt of spatie gezettussen duizendtallen, maar een komma. De twee notatiewijzen zijn dus preciestegenovergesteld.
**Nederlandse en Belgische notaties **
**Angelsaksische notatie**
$ 800.000,00
$ 800 000,00
$ 800,000.00
$ 3.345.900
$ 3 345 900
$ 3,345,900
£ 1.599.500,45
£ 1 599 500,45
£ 1,599,500.45
£ 150,25
£ 150,25
£ 150.25
Ik raad je aan om altijd wat reserve geld op zak te hebben(paar honderd euro) en verder te pinnen bij “veilige” pinapparaten of jecreditcard te gebruiken.
En verder zou ik overigens geen auto huren. Het verkeer isecht anders dan in de meeste europese landen. Hier kan je wel meer over vindenop dit forum.
Fijne reis !
[C]Ik raad je aan om altijd wat reserve geld op zak te hebben(paar honderd euro) en verder te pinnen bij “veilige” pinapparaten of jecreditcard te gebruiken.[/COLOR]
Als iets onverstandig is is het wel met grote bedragen geld op zak te lopen. Nooit doen.
En dan ook nog Euro’s? Denk je een goede wisselkoers te krijgen? Neem dan vooral niet de wisselkantoortjes met een hoge balie. Ze bieden de beste koers maar als je je geld natelt… precies!
Je kunt overal pinnen en creditcards worden algemeen geaccepteerd (althans Mastercard en VISA)
En ja er wordt meer geskimmed dan in Europa, echter een paar voorzorgsmaatregelen in acht nemen en een goede strategie kiezen ( zie een andere post op dit forum van mij) lijkt me een betere aanpak.
Enneh veilige pinapparaten? Ga er maar vanuit dat ook apparaten in een bankkantoortje gemanipuleerd kan zijn. Ik kijk nergens meer van op.
Ieder zijn ding. Ik neem altijd 4 briefjes van € 50 mee op vakantie naar Azië. Mocht je pinpas om een of andere reden buiten gebruik raken dan kan je met dit bedrag de eerste paar dagen rondkomen. Zeker omdat de magneetstrip best gevoelig is, vind ik het een aanrader.
Euro’s zijn overal geliefd. En wisselkoersen ?? Als je nou voor 1 euro 14.700 krijgt of 15.100 het maakt niet zoveel uit, je praat echt over paar procent afwijking. Vaak he je idd van die schimmige wisselkantoortjes die commissie berekenen of de befaamde wisseltruc met de hoge balie. Tijdens het natellen vallen dan onzichtbaar een paar biljetten op de grond.Dit was vorig jaar op SBS 6 te zien –> Geldwisseltruc in Bali | Oplichters in het buitenland - YouTube de aflevering waarin er fraude wordt gepleegd.
Voor iedereen die op reis gaat: Doe gewoon waar je jezelf het beste bij voelt.