Heeft er iemand tips om euro’s te laten wisselen naar Indonesische roepia’s? Mijn eigen bank heeft deze munteenheid niet.
Ik weet ook dat ik op Bali met dollars kan betalen, maar wil deze keer toch gaan voor de lokale munt.
Heeft er iemand tips om euro’s te laten wisselen naar Indonesische roepia’s? Mijn eigen bank heeft deze munteenheid niet.
Ik weet ook dat ik op Bali met dollars kan betalen, maar wil deze keer toch gaan voor de lokale munt.
Gewoon pinnen op de luchthaven.
De rupiah mag niet (in grote hoeveelheden) geëxporteerd worden en is daarom moeilijk buiten Indonesië te krijgen.
Je kan het beste pinnen of ter plekke wisselen.
Als het jou er om te doen is om bij aankomst in Indonesië alvast wat rupiah’s bij je te hebben dan kun je eventueel bestellen via GWK Travelex. Is natuurlijk wel duurder dan pinnen in Indonesië.
Bij aankomst op Jakarta of Bali kun je de VOA, zolang die nog aangeschaft moet worden, bij imigrassie in Euro’s voldoen. Wisselgeld krijg je in roepia’s terug. Dan heb je na de douane en bagage check direct in de aankomsthal geldautomaten/pinapparaten/ATMs in overvloed staan. Zou niet weten waarom je al eerder over roepies zou moeten beschikken…
Daarnaast is bij internationaal reizen een credit card vele malen handiger om een aankoop te doen (denk aan eventuele overstap op Abu Dhabi, Kuaka Lumpur of Hong Kong)
Tip: neem alleen coupures van 100.000 IDR op en neem het maximale bedrag op (vaak 2,5 of 3 miljoen IDR. Veel NL banken rekenen tegenwoordig kosten per opname door. Met dank aan Europeese wetgeving…
.
Er zijn mensen die graag wat geld bij zich hebben als ze het land binnenkomen. Vandaar mijn antwoord.
Ik had ook geen Indonesisch geld mee. Gelijk zodra ik aankwam heb ik gewoon op de luchthaven euro’s gewisseld bij een wisselkantoortje.