ik ga deze winter op roadtrip naar Californië. Waarschijnlijk niet de meest ideale periode maar dat neem ik er bij. (van 23 december tot 5 januari)
Dit wordt mijn eerste roadtrip en had graag wat tips e.d. gehad. (heb hier al veel goeie informatie gevonden maar weet niet of mijn route te doen is)
De route zoals ik ze nu ongeveer heb uitgedacht:
dag 1: 's avonds aankomst in Las Vegas (huurauto oppikken en enkel overnachten om 's morgens onmiddelijk te vertrekken)
dag 2: Las Vegas - Bakersfield (volledige dag rijden)
dag 3: (25 dec.) naar Yosemite NP (overdag park indien open, slapen liefst iets buiten Yosemite richting San Francisco)
dag 4: Yosemite-San Francisco
dag 5-6: San Francisco
dag 7: San Francisco - Santa Maria (Santa Barbara iets te ver rijden wsl?)
dag 8: Santa Maria - LA
dag 9-10: (31 dec. en 1 jan.) LA en omstreken
dag 11: LA-Las Vegas
dag 12-13: Las Vegas (eventueel helicoptervlucht boven GC of is heen en terug rijden te doen?)
dag 14: vertrek
Nog n paar vraagjes:
Zijn er plaatsen waar ik onderweg zeker eens moet stoppen?
Iemand tips voor oudjaar in LA of omstreken? Mensen die daar toevallig ook zijn die periode?
Hotels binnen of buiten de stad boeken?
Ik ga zeker alle overnachtingen op voorhand boeken want in deze periode zou er wel eens veel vol kunnen zitten.
Met deze reis wil ik een eerste indruk krijgen, later mss meer.
Hi Stefanie, welkom op het forum.
Je route is goed te doen maar het zou eeuwig zonde zijn als je Death Valley niet zou bezoeken. Prima tijd van het jaar daarvoor maar ook hoogseizoen. Maak een reservering www.xanterra.com
Dus na Vegas naar Deat Valley, ik zou zeggen 2 nachten maar 1 nacht als het niet anders kan.
Het is van Death Valley een lange rit naar Yosemite via de southern Sierras (Tioga Pass is dicht) maar je kan onderweg natuurlijk stoppen.
Rijden in Yosemite kent restricties in de winter. www.nps.gov/yose/planyourvisit/chains.htm
Tussen San Francisco en LA zou ik minstens 2 dagen nemen, beter 3 maar met 2 dagen zou ik de eerste dag niet verder rijden dan Cambria of San Simeon. Ongeveer halverwege en je wil toch ook Hearst Castle wel zien?
Voor GC. Er gaan geen helivluchten van Las Vegas naar GC National Park aka South rim (wel naar Grand Canyon West, maar dat is heel iets anders) Las Vegas-GC is 5 uur rijden en kans op sneeuw voor Williams. Check roadconditions eerst. Met maar 2 dagen voor Las Vegas zou ik GC een andere keer bezoeken. Je komt vast nog wel eens terug.
Yeehaw
Ik denk dat je meer uit je reis kunt halen dan dat je nu doet. In 2002 hebben wij een rondje gereden in 16 dagen met o.a. 2 dagen LV en 2 dagen SF en daarbij Grand Canyon, Zion en Bryce:
1
Los Angeles
2
Palm Springs
3
Scottsdale
4
Tusayan
5
Page
6
St. George
7
Las Vegas
8
Las Vegas
9
Beatty
10
Oakhurst
11
San Fransisco
12
San Fransisco
13
Santa Maria
14
Los Angeles
15
Amsterdam
Een aantal dingen zou ik zeker anders doen maar dat hangt er vanaf wat je wilt (Disney World of National Parks ). Santa Maria zou ik overslaan, daar is echt helemaal niets te beleven…
SF naar LA is in een dag wel knap doorpezen en dat moet je niet willen. De weg langs de kust is prachtig dus hopelijk heb je mooi weer dan:zon02: LA op zich vond ik niet zo veel aan en is met name ontzettend groot. Er zal best wat te zien zijn maar ik heb me er ook nooit zo in verdiept moet ik zeggen. SF is wel leuk maar zal in de wintermaanden goed koud zijn. Naar mijn smaak rij je de verkeerde kant op vanuit LV maar dat is mijn mening In plaats van naar SF en LA te gaan zou je ook het prachtige landschap van Utah en Arizona kunnen bekijken namelijk :nod: Al weet ik niet hoe dat in de winter is.
Niels houdt van doorrijden bv Page naar St. George in een dag. Denk je echt dat je dan Bryce en Zion voldoende gezien hebt?
Tussen SF en LA moet je tenminste 2 dagen nemen. Het is al gauw 10 uur rijden langs de kust en dan heb je nog niets gezien. Een ander mooi NP is Joshua Tree NP die tijd van het jaar. Bryce zal hoogstwaarschijnlijk sneeuw hebben op bijna 9000 feet. Zion kan beter want lager. Ook een mooi maar minder bekende streek is ten oosten van San Diego, Anza Borrego Desert SP. Je kan het weer natuurlijk niet voorspellen. Verleden jaar waren de wegen in december rond Bakersfield en Mojave en ca14 onberijdbaar vanwege de sneeuw. Maar dat hoeft niet elk jaar zo te zijn. Als je van Los Angeles naar Grand Canyon wil rijden kan dat het best via I15, I40 en az64. en niet via Phoenix (Scottsdale). Tusayan ligt buiten GCNP en als je GC bezoekt zou ik in het park willen logeren. Vergeet die flitsroute van Niels. www.grandcanyonlodges.com
Yeehaw
Ha, ha Je bent wel een kenner Yeehaw want van Page naar St. George was niet te doen om Bryce fatsoenlijk te bekijken (voor mijn doen dan hè ;)). Daarom zeg ik ook dat ik van deze route zeker dingen anders zou doen (het was best doorrijden af en toe). Persoonlijk ben ik van mening dat als je in de buurt bent Grand Canyon gewoon moet zien en Page en omstreken is ook fantastisch. In 14 dagen kun je daar best heel wat moois van maken en toch vrij rustig aan doen vandaar mijn opmerkingen.
Ik moet wel zeggen dat ik niet zo’n steden bezoeker ben SF vond ik best leuk maar GC en Page vond ik fantastisch.
ik hou wel van beide…
vorig jaar week NY gedaan en zou er nog 3 maand kunnen rondlopen naar mijn gevoel
ik zal focussen op de 3 steden met death valley als extraatje, dat lijkt mij het meest chill
ik doe deze reis ook alleen en dan is een stad toch iets aangenamer denk ik
zou de NP dan laten voor een iets betere periode en met n paar reisgezellen
als je zegt dat mojave vorig jaar ondergesneeuwd was, wil dat zeggen dat ik eventueel problemen zal hebben om van LA in Las Vegas te geraken?
mss dan toch voor alle zekerheid sneeuwkettingen meenemen
Tussen LA en LV zal je geen last hebben. Ik bedoelde niet Mojave national Preserve maar Mojave in de buurt van Bakersfield. Het is bepaald niet zo dat het daar vaak sneeuwt. Ik zou geen chains meenemen als je niet naar Yosemite gaat. Als het al gaat sneeuwen verdwijnt de sneeuw ook vaak weer snel. En de overheid maakt de wegen snel sneeuwvrij als daar tenminste geld voor is in Ca. Wettelijk mag Ca. niet in de min staan, vandaar die extra belastingmaatregelen en werktijdverkortingen.
De omgeving van Page is heel mooi, maar bv Antelope Canyon in de winter is minder omdat de zonnestralen dan niet meer in de canyon komen.
Yeehaw
Heb nog eens goed rondgekeken enzo en mijn trip toch een beetje aangepast.
De kuststrook is inderdaad de moeite waard dus ik zal de H1 nemen en tweemaal stoppen onderweg (SF-Big Sur, Big Sur-Pismo Beach, Pismo Beach-Santa Monica)
Dat wordt dus een dagje Las Vegas minder. Maar veel mensen zeggen me dat dit toch niet zo spectaculair is, tis te zeggen je hebt het wel vlug gezien daar.
Iedereen is wel zeer enthousiast over San Francisco dus daar toch 3 dagen.
LA ook 3 dagen. Ik zit daar dan juist met oudjaar en nieuwjaar, geen idee hoe druk enzo het zal zijn dus voor de zekerheid 3 dagen. (eerste nacht slaap ik in santa monica dus oudjaar op het strand ofzo, dan verhuis ik voor 2 nachten naar hotel dichter bij hollywood toestanden)