Oktober starten wij met onze wereldreis. We komen op 18 januari in de middag aan in Los Angeles en vliegen hier 31 januari laat in de avond weer vandaan.
We willen graag een auto huren om ongeveer de volgende route af te leggen:
LA - Las Vegas (misschien via San diego, Phoenix, Sedona)
Las Vegas - San Fransisco (via deathvalley / yosemite park)
San Fransisco - LA ( Highway 1)
Omdat het enorme afstanden betreffen zou ik graag wat meer informatie van mensen ontvangen die deze reis al hebben gemaakt. Daarnaast vraag ik me af in hoeverre Death Valley / Yosemite Park tijdens de winter benaderbaar zijn. En is het uberhaupt de moeite waard in januari?
Dan is een binnenlandse vlucht van Las Vegas naar San Fransisco een betere oplossing wellicht. (Met een auto dropp-off in Vegas)
Het is winter en er kan sneeuw liggen in Sedona en zeker bij GCNP. Een plotselinge sneeuwstorm kan de wegen sluiten maar het kan ook prachtig helder zijn. Wel altijd koud. In Yosemite moet je kettingen in de auto hebben of je ze nu gebruikt of niet.
Een soort Catch 22 want je mag ze niet gebruiken van het autohuurbedrijf.
Ik zou zeker met de auto tussen SF en LA gaan rijden langs hw1. Dat is een schitterende route maar je heb wel tenminste een overnachting nodig
Wat je bv kan doen is:
Arr LA
LA
LA naar Sedona (8 uur rijden via I10/I17)
Sedona
Sedona-Grand Canyon NP
GCNP-Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas-Death Valley NP
DVNP-Oakhurst
Oakhurst-Yosemite
Yosemite-San Francisco
SF
SF-Cambria
Cambria-LA
Helaas, ik kom al langer uit dan de 12 dagen die je hebt. Ik denk ook dat je in deze route geen tijd voor San Diego hebt. En als je vliegt tussen Las Vegas en SF mis je Death Valley. Keuzes keuzes.
Als je vliegt van LV naar SF heb je natuurlijk meer tijd voort SF en in SF heb je geen auto nodig
Las Vegas-SF
9,10: SF
SF-Cambria
Cambria-LA
Een alternatief zou een rondje LA-Sna Diego-Tucson-Phoenix-Sedona-GC-Las vegas-LA kunnen zijn.
Yeehaw