Ik (Vrouw)(23jaar) ben al een tijdje op zoek naar een wintersportvakantie om misschien alleen mee te gaan… sinds tijdje weer vrijgezel en geen vrienden groep om mee op vakantie te gaan.
Niet erg thuis in het wereldje van de ‘alleenreizenden’… Wel ontzettend snowboard/wintersport fan!..dus hier maar een berichtje posten!!
Kan iemand mij verder helpen aan een goede organisatie die wintersport vakanties organiseert voor 20-25 jarigen?
Wellicht mensen die in het zelfde schuitje zitten?? ook die reacties zijn welkom!
ik ben een jongen van 21 jaar en ik heb hetzelfde probleem. Van mijn vrienden is ook niemand avontuurlijk genoeg voor wintersport en ik wil gewoon gaan! Januari is echter te vroeg voor mij om weg te gaan ivm school, maar eind februari of maart zou beter uit komen.
Laat maar horen of je geïnteresseerd bent;)
Wil je perse met zo"n wintersportreis of heb je ook zin om gewoon samen met mij te gaan haha. Ik ben sandra 22 jaar en gek op wintersport maar heb hetzelfde probleem niemand die met mij mee wil dus vandaar via deze weg. ik hoor het wel.
Hallo, ik ben ook op zoek naar mensen die graag op wintersport gaan!
Ik ben zelf 23 jaar, ben nu 3 keer op wintersport geweest(snowboard).
Vorig jaar nog met goede vriend heen geweest, alleen die zit nu met gebroken heup! En kan dus niet mee.
Misschien is het een idee om groepje van 8~ mensen te regelen om dat chalet te huren, is goedkoper dan hotel, alleen zelf wel eten fixen!
Wat leuk om jullie ‘snelle’ reacties te lezen… ben dus niet de enige met dit probleem…
In mijn werk is het bijna ‘verboden’ om in het voorjaar op vakantie te gaan vanwege de drukte, maar ik kan nog wel eens een poging wagen om vrij te vragen… wel buiten voorjaarsvakantie om natuurlijk…
Wellicht is het een idee zoals al eerder geopperd is om met elkaar een appartement/chalet te boeken.
Je komt dan toch vaak goedkoper uit dan de alleengaandenreizen. Bij de meesten zag ik toch prijzen van 1000 euro en weet uit ervaring dat dat veel goedkoper kan.
Ik ben zelf 28 en een echte wintersport fanaat. Ideale tijd zou voor mij maart zijn, ik ben vrij flexibel in de precieze datum.
Ik heb hetzelfde als jou als ik hier geen groepje kan vormen dan ga ik ook met een alleengaanden reis mee.
Ik heb wel net als Remco hier op dit forum dat je voor die prijzen zelf ook iets moois kunt maken.Dichter bij de barretjes :cheer: ,solden gerlos zelfs ischgl en met vliegtuig er heen bv.
Ik zie op dit forum veel mensen die 1 keer reageren en daarna niet meer,misschien dat er daar ook nog mensen zijn die zoiets wat lijkt.
Het viel mij ook al op dat er niet echt gereageerd werd.
Ik ben in ieder geval ook nog op zoek naar reisgenoten.
Wellicht dat als het wat concreter word er zich meer mensen gaan melden.
Ik zie dat ik niet echt in de categorie 20-25 val maar young at heart :wereld:.
Idee om een datum te prikken en daar een leuke reis bij te zoeken, dan zien we wel weer verder toch.
Hallo mede wintersporters, het is buitengewoon lastig of eigenlijk onmogelijk om via deze site om groep te vormen om samen mee op vakantie te gaan. Ik heb daarom besloten om deel te nemen aan een groepsreis georganiseerd door Dynamic Holland. Heb er geen ervaring mee maar hoor positieve berichten, misschien ook een idee voor jullie.
Ik lees reacties dat er niet snel genoeg gereageerd word… is miss ook voor mij bedoeld, ik wil graag even rondkijken wat er te ‘halen’ valt aangezien ik niet bekend ben met het alleen op vakantie gaan… ik kreeg de tip om bij Mambo te kijken, en dat lijkt inderdaad een leuke vakantie saalbach in maart! en € 489,- dus dat vind ik zeker geen 1000 met skipas en evt ski/snowb.huur en eten/drinken op piste/apres ski zit je dan miss wel op 1000.- maar niemand (ik tenminste niet) zegt dat wintersport goedkoop is…
ik hoor graag of jullie dit ook wat lijkt…
groeten
overigens… moet ik nog steeds ff uitzoeken of ik een weekje vrij kan krijgen… misschien ff 5 zaterdagen doorwerken en dan kan t wel…
Dynamic holland is trouwens of jongeren tot 20 jaar of 25+… en in onderwerp stond nou net de categorie daar tussen…
ik kijk niet op een jaartje meer of minder hoor maar 17-jarigen en 35’ers was nou ook niet de bedoeling
Dat laat of niet reageren is inderdaad wat het samenstellen van een groep lastig maakt. Vorig jaar heb ik zelf een reis georganiseerd en zijn we met een groep van 6 personen naar Les Sybelles geweest. Doordat het toen allemaal op extreem korte termijn geregeld is, was er wel een hele grote verscheidenheid in de groep (leeftijden van 22 t/m 55).
Maar ik moet JB1987 gelijk geven dat het lastig is om via een forum een leuke groep bij elkaar te zoeken om mee op wintersport te gaan, vooral omdat iedereen andere wensen en eisen heeft. Ik wil bij voldoende animo wel een reis in maart 2011 gaan regelen. De reis zal aan de volgende zaken voldoen:
Groot skigebied (ten minste 250km piste)
Betaalbaar (max. 750 euro incl. reis, verblijf en skipas)
Ligging aan de piste
Geschikt voor zowel gevorderden als beginners
Voldoende uitgaansmogelijkheden voor degenen die willen après-skiën
Dus als er hier voldoende liefhebbers zijn die interesse hebben, laat het even weten via een privébericht met daarin je e-mailadres (dat communiceert wat makkelijker) en natuurlijk gewoon in dit topic, zodat anderen ook kunnen zien dat er een groep aan het ontstaan is (dat moedigt vaak ook aan tot aanmelden).
4) Avoriaz inclusief 7-daagse skipas Port du Soleil (650km) appartement aan de piste 510 euro exclusief vervoer
5) Fugen inclusief 7-daagse skipas voor volledige Zillertal gebied (650km), aan halte ski-bus 440 euro exclusief vervoer.
Verder kunnen natuurlijk ook Saalbach, Filzmoos, Mayrhofen of Gerlos voor eenzelfde soort prijs, maar vind het nu teveel werk om allemaal uit te typen.
Oftewel, met vervoerskosten erbij zou ik uitkomen rond de 600-700 euro voor een volledige vakantie inclusief vervoer en 7-daagse skipas voor een groot en sneeuwzeker skigebied.
Heb nog even naar kosten gekeken voor het vliegen, maar dat is nog behoorlijk aan de prijs. Daarvoor moet je zeker rekenen op 350 euro pp (inclusief transfer van vliegveld naar accomodatie). Trein is ongeveer 300 euro pp.
Vliegen kan veel goedkoper hoor.
Eindhoven Innsbruck 170euro.Daar huur je een auto voor een week en met een uur ben je bij je bestemming,ongeveer 55euro pp.Samen dus ongeveer 225.
Ik had alleen de vluchten naar Grenoble bekeken, omdat dit de luchthaven is voor de eerste 4 bestemmingen die genoemd worden. Innsbruck is inderdaad een stuk goedkoper dan Grenoble. Het enige nadeel van vliegen vind ik dat je er soms een skidag door verliest (dat was jaren geleden in ieder geval zo), maar misschien tegenwoordig niet meer.