Winter in canada

Wij willen volgend jaar een wintersportvakantie combineren met een rondreis door British Colombia. Het idee is om te starten in Vancouver en dan met camper via Whistler , Banff een alle andere nationale parken naar Calgary te rijden. Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om in deze periode (maart/april =/- 3 a 4 weken ) al gebruik te maken van campgrounds met een camper of is alles dan nog gesloten en moeten we toch een auto huren?
Als iemand verder nog goede tips heeft voor een wintervakantie in British Colombia / Rocky Mountains…ze zijn van harte welkom

:banana: groeten Inge

Hoi Inge,

Misschien kan je hier antwoord vinden.
http://www.hellobc.com/en-CA/SightsActivitiesEvents/AirLandActivities/Camping/KootenayRockies.htm

Groetjes
@nneke

Veel te koud ik ben er met de kinderen geweest en overdag waren de temperaturen _ 8 s`morgens vroeg -18 C! in een resort is het wel te doen maar zeker niet met een Camper er zijn echter alternatieven op het moment is het vrij warm en zelfs slecht gesteld met de sneeuw! ik woon zelf in Canada maar dan aan de oostkust waar je overigens ook kunt skien maar het zijn natuurlijk niet de rocky mountains! Stella

Hi Stella,

Mijn vriend en ik gaan in februari 2007 2 wkn op wintersport: route Calgary-Banff-Revelstoke-Sun Peaks-Whistler-Vancouver. Kun je me vertellen hoe de winters zijn en of de wegen goed begaanbaar zijn? Greez, Noreen